Tjena blade-cowboys!
Då var bromsbeläggen fram bytta. Tur att man, precis som Per Gessle, är en händig man
En fråga... nån som har erfarenhet av att finjustera bromsarna? Aset tar hårdare på vänster än höger. Beläggen på vänster var slut, men det fanns mer på höger. Kände på skivorna efter en liten provtur och den vänstra blir varmare. Har inte manualen framför mig, men är det trixigt att "lätta på trycket" på ena sidan om man skulle vilja det?
Hej alla glada
Jag är i behov av nytt bakdäck och undrar. Nuvarande är 170/60 r17. jag trodde det skulle vara 180/55 r17.. vilket ska jag köpa?? Jag har för mig att jag läst någonstans att det ska vara 180/55.
Det är en 92a blade
Mvh Johan
Det ska nog va 180/55
Tack, då blir det ett sånt
Hej har tittat på lite olika hojar och är helt kär i CBR 900 från ca -95 helst den med silver och orange lack.
tycker den är så grymt snygg och har lite frågor om vad man ska titta efter som är vanliga fel samt hur den är att köra för kortare personer (är 171)
när man står vid stopp så vill man ju inte hänga över sidan för att få en fot i marken. vad är ett lämpligt pris många begär mellan 25-35tusen för en 95-96 på mellan 2000-6000mil
vad kan ni experter tipsa om
samt hur den är att köra för kortare personer (är 171)
när man står vid stopp så vill man ju inte hänga över sidan för att få en fot i marken. vad är ett lämpligt pris många begär mellan 25-35tusen för en 95-96 på mellan 2000-6000mil
Jag är bara 170 cm över havet, och det är inga som helst problem att vara t o m kortare än så, du kommer att nå ner bra.
För ännu mindre än 35.000 får du köpa min -97.
Ska åka och kika på en CBR900RR -97 i helgen. Något speciellt jag bör vara vaksam på när jag kikar på den? Delar som brukar rasa eller liknande saker?
Ska åka och kika på en CBR900RR -97 i helgen. Något speciellt jag bör vara vaksam på när jag kikar på den? Delar som brukar rasa eller liknande saker?
Problem
Skulle dra fast tanken och kåpstaget idag, främre tankfästet alltså.
Vänstra hålet för skruven ser man med blotta ögat att det är större, har blivit mjöl av alla gängor. Är M6 som sitter i där, går det att gänga om i nån bra storlek? Nån som fått göra nåt liknande? Ger ju lite ytterligare problem då "gummibustningarna" är exakt till M6:an men det är ett senare problem...
Snälla...
Gänga om för m7 och borra upp gummibussningen borde funka. Men är du säker på att det sitter m6, på min 93:a är det betydligt minde skruvar.
Dom som satt i jämförde jag med ögat med farsans uppmärkta kaffeburk som det står M6 på Mitt öga höll med om det.
Var att farsan började jiddra om att det kanske inte fanns nån M7 utan att nästa var M8 och det blev så stort och bla bla bla men säger du att det är M7 som borde funka så tycker jag att det är bra skit
Nåt speciellt man bör tänka på när det är direkt i ramen man gängar om? Förutom att inte göra fel då
Jo m8 är ju mycket vanligare, kanske kan bli lurigt att få tag i m7 om du inte går till någon special affär.
När du ska gänga så gäller det ju att borra upp, komma in exakt rakt och blåsa rent lite då och då.
Om du fortfarande vill kunna använde dina m6 så är ju alternativet att fylla i hålet med svets eller enklare/sunkigare med kemisk metall eller dylikt. Det är inga jätte påfrestningar på den skruven så egentligen borde det funka att fylla hålet med något lämpligt.
Om man nu skulle göra en svinlagning (typ kemisk metall) så är det väl bara att borra ur det om det inte skulle funka eller?
Vore ju skönt med en enkel lösning, ska ju bara hålla tanken samt kåpstaget på plats.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|