Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

tkdrille

Guest
Hej!

Jag har en kompis som ska åka och titta på två 900rr idag och undrar vad man ska titta efter? Några kända fel eller svagheter?
Ena hojen är en 97a och den andra är en 98a års modell!

Tacksam för snabba svar då vi ska strax åka! :)

Du sköter dig =)

så vill veta alla kända fel och svagheter, nått speciellt att titta extra på? hojjarna har gått 3700 mil var och har liknande utrustning i form av slipon och sådant godis.

gärna massor av tips innan jag ringer dem =)
 

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Bodafors
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Du sköter dig =)

så vill veta alla kända fel och svagheter, nått speciellt att titta extra på? hojjarna har gått 3700 mil var och har liknande utrustning i form av slipon och sådant godis.

gärna massor av tips innan jag ringer dem =)


Inga kända fel på dom modellerna du skall titta på.
Frågan är ju hur dom är skötta, det finns ju många objekt där ute som är misshandlade tyvärr.:mad:

MVH Håkan
 

tkdrille

Guest
Inga kända fel på dom modellerna du skall titta på.
Frågan är ju hur dom är skötta, det finns ju många objekt där ute som är misshandlade tyvärr.:mad:

MVH Håkan

tack för ett sent svar =). denne var välskött faktiskt, allting var riktigt rent runt motor och så =). så lär märka med när man får varmköra den riktigt ordentligt till varma vädret kommer.
 

Zeroe85

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Askim
Hoj
ZXR-750/CBR900RR
Har en Cbr900 -96 har ett problem när jag kopplar in en koso DB-01R mätare.
neutral lampan får jag inte att lysa...?
har testat alla kontakter men lyckas inte få den att lysa blir helt tossi på den snart.

Någon som bytt mätare och haft ungefär samma problem?

Mvh Micke
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Delar till 954:a sökes

Jag kraschade förra sommaren och nu ska hojen återställas, lackas och bli snygg och fin igen och då behöver jag lite beg, delar eftersom jag bara hade halvförsäkrat.
Jag behöver. Lyktor fram och bak ev, komplett avgassystem, bromspedal m,m
CBR 954 RR 02-03
 

no_fate

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2009
Ort
Sundbyberg
Hoj
Honda CBR 1000 RR -05
vet inte om jag är dum i huvudet men var fan sitter blinkreläet på en honda cbr1000rr -05? har skruvat och letat och letat utan resultat... behöver hjälp :)
 

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Ort
öland
Hoj
blackbird 97:a
streetfighter

Jag har en som är intresserad att byta sin cbr 900rr fireblade 97:a mot min kawa vn 800 classic. Vad kostar det att bygga om den med cross styre o en snygg kåpa? är det bök? Vad är rätt pris att betala för en sådan med 4000 mil på mätaren
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Hej där. Funderar på att köpa mig en cbr 900rr men laddregulatorn på den jag har hittat har lagt av så min fundering är om man vågar beställa en sån från USA och eBay för 30USD inkl frakt eller om det bara e junk då?
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej där. Funderar på att köpa mig en cbr 900rr men laddregulatorn på den jag har hittat har lagt av så min fundering är om man vågar beställa en sån från USA och eBay för 30USD inkl frakt eller om det bara e junk då?

Köp en regulator från en krashad R1a. Bra grejer som inte går sönder, en sån borde du kunna hitta för någon hundralapp.
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Har en bakram och en komplett sving med bakfälg från en cbr 900 -94 till salu om ca 2 veckor då jag konverterar till enkelsving :D

Pm med bud eller dylikt
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Har en bakram och en komplett sving med bakfälg från en cbr 900 -94 till salu om ca 2 veckor då jag konverterar till enkelsving :D

Pm med bud eller dylikt

Så nu är man del av CBR folket sedan igår.
Så nu behöver jag en sån där laddningsregulator vilket jag hittat men behöver även en extra förarsadel för att göra om så tjejen enklare kan köra den. Så skicket på den är inte det viktigaste utan att jag får tag på en. Så är det någon som har en hemma som ligger och skräpar tveka inte att skicka mig ett pm.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Ja men passar en sån på en cbr?

Jodå, fem kablar till båda. Kontaktstycket kan bli grillat när regulatorn ger upp så antingen köper du ett nytt som passar i yamaha regulatorn eller så går det att köra med fem separata sladdar och flatkontakter.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Sådär, halvförsäkring på CBRen hos Folksam 528:-/mån.
27år gammal och bor i en förhållandevis småstad.
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Snart dags för besiktningen. Någon som vet om båda halvljusen ska lysa? Eller om det är omgjort på min. Har en -99.
Har för mig bara ena brukar lysa på många. Och vilken ska isåfall lysa?
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
På min -98:a lyser båda. Det måste väl vara ok eller? Ska också besiktiga snart...
 

oakhillracing

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Kolsva
Hoj
92 fireblade
Framdäck till bladen

Hej har lite funderingar om 16" däck. Det verkar inte finnas sportdäck till 16 tummare längre. Vad ska man ha för däck om man vill köra lite bana oxå:confused:

Tack för en bra hemsida & en ännu bättre tråd:tummenupp
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
På min -98:a lyser båda. Det måste väl vara ok eller? Ska också besiktiga snart...

Jag har också så, besiktade i slutet på förra sommaren utan problem...

Hej har lite funderingar om 16" däck. Det verkar inte finnas sportdäck till 16 tummare längre. Vad ska man ha för däck om man vill köra lite bana oxå:confused:

Tack för en bra hemsida & en ännu bättre tråd:tummenupp

Jag kör med Metzeler sportec M3, det finns i 16" och funkar bra på både gata o bana. På bana beror det givetvis på hur fort du kör...
Jag kör med 2,4bar både fram och bak och får fint slitage och bra värme i däcken. När däcken ligger på gränsen så börjar de kasa lite så man märker lite innan det släpper...

Dessa funkade fint för mig. :)
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top