Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
har lite svampiga bromsar på bladen.
något tipps????

luft i systemet... byt bromsvätska och lufta noga.
gamla slangar kan ge en ytterst liten svampighet oxå, men det är knappast bekymret.

luft i systemet är värdelöst, och det behövs inte mycke alls för att det ska vara jääätte svampigt.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
skulle kunna va... kommer mest vid varma bromsar

Luft gör att bromsvätskan kokar snabbare, men blir dom extra svampiga vid värme så tyder det oxå på gammal vätska.

byt, och lufta. Det är enkelt och blir kanonresultat!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Elffors, vad kör du med för drevning? Har stött på varvstoppet ett par gånger på 6an.. och min har ju inte snigel :)

Lite ledsamt att den är mekaniskt begränsad till 250... (?) mätaren 265 eller nått.

Jag kör orginaldrevning. Det ska ge en teoretisk toppfart på 285 enligt gearingcommander(?) vid 10500varv.
På -92orna så sitter hastighetsmätningen på framhjulet vilket inte är optimalt när man försöker toppa en snigelförsedd hoj. Men den varvar långt in på rött på 6an iaf:yoparty
I år har jag satt dit shiftlight för att inte övervarva den av misstag.
10k räcker
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag kör orginaldrevning. Det ska ge en teoretisk toppfart på 285 enligt gearingcommander(?) vid 10500varv.
På -92orna så sitter hastighetsmätningen på framhjulet vilket inte är optimalt när man försöker toppa en snigelförsedd hoj. Men den varvar långt in på rött på 6an iaf:yoparty
I år har jag satt dit shiftlight för att inte övervarva den av misstag.
10k räcker

Du säljer inga kit :Bugar

Dom la en gps i kutsen på roadrunners sc28 och den loggade 250.
 

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Ort
Visby
Hoj
Honda CBR900 :-)
Hallå där ute!!!

Semestern närmar sig:D och jag tänkte modda mina förgasare:tummenupp ( enligt Dr.Bikes anvisningar? han verkade veta vad han talade om!!!!!)
Är det något speciellt jag måste tänka på när jag gör det eller är det bara att "köra" rätt av enl anvisningarna???

Husan
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
954 styrkrona?

Hej!
Är det någon här som har en komplett styrkrona till en 954 till salu för en vettig peng?

Skicka gärna ett PM om så är fallet.

Henrik F
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hallå där ute!!!

Semestern närmar sig:D och jag tänkte modda mina förgasare:tummenupp ( enligt Dr.Bikes anvisningar? han verkade veta vad han talade om!!!!!)
Är det något speciellt jag måste tänka på när jag gör det eller är det bara att "köra" rätt av enl anvisningarna???

Husan

Skaffa en verkstadshandbok och skruva bara! Det som var lite krångligt var att få tillbaka fjädern och membranet... Nån kanske har en bra tips på detta?
 

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Ort
Visby
Hoj
Honda CBR900 :-)
Skaffa en verkstadshandbok och skruva bara! Det som var lite krångligt var att få tillbaka fjädern och membranet... Nån kanske har en bra tips på detta?


Okidoki!!

Verkstadshandbok är införskaffad sedan tidigare:), Då dar jag några dagar på semestern räddad:banana:banana!
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Ursäkta min okunskap.

Jag har bytt olja på min 929 och kan inte komma överens med siktglaset och oljenivån..

I boken står det att vid filterbyte så ska det i 3,7l olja. När jag har fyllt i 3,5l så är nivån över glaset. Jag tömde ut lite så att det ligger mitt imellan sträcken. När jag startar motorn sjunker det under glaset..

Min fråga är vad ska jag gå efter? Är det ointersant vad det visar vid startad motor?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Ursäkta min okunskap.

Jag har bytt olja på min 929 och kan inte komma överens med siktglaset och oljenivån..

I boken står det att vid filterbyte så ska det i 3,7l olja. När jag har fyllt i 3,5l så är nivån över glaset. Jag tömde ut lite så att det ligger mitt imellan sträcken. När jag startar motorn sjunker det under glaset..

Min fråga är vad ska jag gå efter? Är det ointersant vad det visar vid startad motor?

Du kollar med avstängd motor, med hojen upprätt.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Min fråga är vad ska jag gå efter? Är det ointersant vad det visar vid startad motor?
När motorn är igång snurrar oljan i motorn och du ser inget i glaset. Kör du den och stänger av får du vänta en stund så oljan rinner ner igen, nivån kollas med kall motor.

Efter byte (med/utan filter) fyller du på den mängd som ska vara, starta motorn och låter den gå varm. Sen kollar du efter 15-20 minuter eller nästa tillfälle i garaget. Har du bytt filter och fyller olja över glaset förvinner ju nån deciliter i det nya filtret åxå när du startat vilket sänker nivån...

Det är bara på torrsumpmotorer typ min Aprilia som man ska kolla oljan direkt efter körning. :)
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
När motorn är igång snurrar oljan i motorn och du ser inget i glaset. Kör du den och stänger av får du vänta en stund så oljan rinner ner igen, nivån kollas med kall motor.

Efter byte (med/utan filter) fyller du på den mängd som ska vara, starta motorn och låter den gå varm. Sen kollar du efter 15-20 minuter eller nästa tillfälle i garaget. Har du bytt filter och fyller olja över glaset förvinner ju nån deciliter i det nya filtret åxå när du startat vilket sänker nivån...

Det är bara på torrsumpmotorer typ min Aprilia som man ska kolla oljan direkt efter körning. :)

Min rsvr factory hade också torrsump, underbart!
Jag får köra en runda idag och kolla. Tack!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ebay is your friend!
Jag behövde konstigt nog 2st nya blinkers till Firebladen :va
Ringde och kollade vad Honda Original kosta... satte kaffet i halsen när dom ville ha 1000:-/st för dom! :brinnerup

Jag har lite svårt för mini-blinkers, då jag gärna vill synas, och samtidigt så bryr jag mig inte såå mycke om hur just blinkers ser ut. De stör mig inte :)

Satt och slö-surfa på Ebay, och hitta en snubbe i Honkong. Va lite tveksam, men priset va ju samma som en familje-pizza, så varför inte chansa?

Jag är sjukt nöjd av kopiorna :)

16pund inkl frakt komplett med orange glödlampor för 2st :) Och vita glas är ju helt klart ballare :)
 

Bifogat

  • 201007301397-30.JPG
    201007301397-30.JPG
    78.8 KB · Visningar: 51
  • 201007301398-30.JPG
    201007301398-30.JPG
    82.4 KB · Visningar: 50

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Ebay is the shit!

Har handlat en hel del där, lite skummt att man måste söka på både ebay.com och ebay.co.uk. Man får inte samma träffar på båda...

Gjorde ett superklipp för nån vecka sedan när jag tryckte ner ajphånen i fickan så lossnade min screen protector. In på ebay, pang en auktion som går ut om 40 sek. Fri frakt till Svedala, lägsta bud $0.1. Kastade in ett max bud på $1.5. Fick den för $0.3 inkl frakt! 2,40SEK.:banana Fan jag kan inte köpa kuvertet för det! Efter 10dagar låg ett brev från HongKong i lådan med exakt samma produkt som Teknikmagasinet saluför för 99SEK.:huvet
 

bjorn1985

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Umeå
Hoj
2003 Honda Cbr 954 Fireblade RR
Hej!
Har en cbr 954 -03.
Någon som vet om man måste byta de långa bultarna som sitter över vevaxeln (nr 11, 12 och 13 på bilden) efter att man delat på motorn? läste det i en verkstadshandbok men på Honda sa dom att dom inte hade några på lager och europalagret i belgien hade inte heller... :confused:
1300A.Gif
 

Br.Räs

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Nässjö
Hoj
-97 Honda CBR 900RR Fireblade
Modda luftburken

Hallå där ute!!!

Semestern närmar sig:D och jag tänkte modda mina förgasare:tummenupp ( enligt Dr.Bikes anvisningar? han verkade veta vad han talade om!!!!!)
Är det något speciellt jag måste tänka på när jag gör det eller är det bara att "köra" rätt av enl anvisningarna???

Husan

Jag moddade min häromdan och min uppfattning är att om du har ett slipon så blir det bra enligt Dr.Bike rekomendationer, men jag ska köra på bana och vill att den ska gå bra med originalljuddämpare och då tycker jag att 135 munstycken gjorde att den ej fick ett tapp runt 5k.
Annars bara kör på!
 

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Ort
Visby
Hoj
Honda CBR900 :-)
Jag moddade min häromdan och min uppfattning är att om du har ett slipon så blir det bra enligt Dr.Bike rekomendationer, men jag ska köra på bana och vill att den ska gå bra med originalljuddämpare och då tycker jag att 135 munstycken gjorde att den ej fick ett tapp runt 5k.
Annars bara kör på!

Okej!!!:)

Tackar för att du nämde det:tummenupp:) ! Jag har ett slip on så då blir det nog bra med 140...

Jimmy
 

Kapten88

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 900RR -99
Reservdelar...

Hej alla glada, Jag har lyckats köra in min 900rr fireblade 99:a i en stolpe med fronten först, så nu e kåpor fram samt lykta och div paj.

Hur bär man sig åt för att få tag på billiga grejer så jag kan få ihop hojen till kördugligt skick?

Behöver egentligen bara få ihop det så det blir lagligt och går att köra med den, skiter i hur det ser ut. Som det e nu så finns det ju tex ingenstans att sätta backspeglarna...:)

Tips??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top