Du menar allvar med trimmet ser jag.. Detta måste följas av Boost..
Xl blocket har en nackdel som troligtvis kan åtgärdas? vevpartiet och lådan är hyffsat öppen . dva vevpartiet går in onödigt mycket oljan. På xr är det stängt därimellan och det sitter en reedventil ut ur vevhuset. Där förloras lite effekt.
Annars var det smart att välja xl block för dom går ovanligt balancerat.Enligt mig den bästa borr/slag uträkningen för 600cc åtminstonde. Jag hoppas du inte ska köra xl topp bara för dom har inte lika bra stöd för kammen i mitten + fattas några oljefördämmningsväggar.
Ett varningens finger att tänka på yttligare (gäller båda topparna) är att ventilerna vill kroka ihop vid höglyftande kammar, Större ventiler är inte heller att tänka på utan att flytta isär ventilerna,elkler rättare sagt vinkla dom mer parrarellt.
Det var verkligen en högvarvig kam!! rel lågt lyft och hutlös durr!!!!! Den kommer att ha max hp vid typ nästan 9000v
Såå kolla dessa krokningsfaror noga ,minst 1mm spel mellan ventilerna vågrätt. Och med så här tokvarvig dumperkolv skulle jag haft minst............. 1,5mm frispel mot kolvficka & ventiler ................... och 2mm utblås.
Sjyst vevstake!! Lätta även kloven max invändigt .. Jag brukar få ur 50-100g . Ett tipps till om du vill ha bra drag losa undre kolvringen... Du får byta ring offtare men får flera kusar till på varv över 6000v. Några låvarvsförluster har jag inte noterat , Ej heller oljedragning.
Stora fuggar och krökar här näst nudå
Xl blocket har en nackdel som troligtvis kan åtgärdas? vevpartiet och lådan är hyffsat öppen . dva vevpartiet går in onödigt mycket oljan. På xr är det stängt därimellan och det sitter en reedventil ut ur vevhuset. Där förloras lite effekt.
Annars var det smart att välja xl block för dom går ovanligt balancerat.Enligt mig den bästa borr/slag uträkningen för 600cc åtminstonde. Jag hoppas du inte ska köra xl topp bara för dom har inte lika bra stöd för kammen i mitten + fattas några oljefördämmningsväggar.
Ett varningens finger att tänka på yttligare (gäller båda topparna) är att ventilerna vill kroka ihop vid höglyftande kammar, Större ventiler är inte heller att tänka på utan att flytta isär ventilerna,elkler rättare sagt vinkla dom mer parrarellt.
Det var verkligen en högvarvig kam!! rel lågt lyft och hutlös durr!!!!! Den kommer att ha max hp vid typ nästan 9000v
Såå kolla dessa krokningsfaror noga ,minst 1mm spel mellan ventilerna vågrätt. Och med så här tokvarvig dumperkolv skulle jag haft minst............. 1,5mm frispel mot kolvficka & ventiler ................... och 2mm utblås.
Sjyst vevstake!! Lätta även kloven max invändigt .. Jag brukar få ur 50-100g . Ett tipps till om du vill ha bra drag losa undre kolvringen... Du får byta ring offtare men får flera kusar till på varv över 6000v. Några låvarvsförluster har jag inte noterat , Ej heller oljedragning.
Stora fuggar och krökar här näst nudå