Honda NSR 180cc - litet Streetfighter projekt!

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
fett najs men va menar du med hel öppet filter,,, det väll väll det du har? :va
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Mr EmCom skrev:
2214003 fett najs men va menar du med hel öppet filter,,, det väll väll det du har? :va



när jag säger hel öppet filter så menar jag så att man ska kunna andas helt normalt i genom det, låter kanske dumt men.
är de halvöppet så är det svårare att andas igenom det än vanligt.....
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Fler bilder kommer så fort jag har fått tag i kameran igen. den är inte hemma än....
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Jag behöver tips om detta , för jag lämnade in mina fälgar på blästring och lackering. dom sa att de kunde inte göra det förrens jag har tagit bort gummibussningarna, för gummi bussningarna skulle smälta då. så min fråga är: Är det dyrt att byta dessa`? , svårt att byta dessa?, går det att använda samma igen? här kommer bilder på fälgarna och gummibussningarna...


 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
af1 skrev:
2260245 Jag behöver tips om detta , för jag lämnade in mina fälgar på blästring och lackering. dom sa att de kunde inte göra det förrens jag har tagit bort gummibussningarna, för gummi bussningarna skulle smälta då. så min fråga är: Är det dyrt att byta dessa`? , svårt att byta dessa?, går det att använda samma igen? här kommer bilder på fälgarna och gummibussningarna...
Det är varken dyrt eller svårt och jag ser inte heller någon anledning till att försöka använda de gamla igen. När byttes de senast? När du ändå håller på att fixa till hojen är det lika bra att byta förslitningsdelar som förmodligen redan är dåliga eller åtminstone snart kommer att bli det om de inte byts.

Jag har förresten de här sakerna liggandes hemma till NSR. Kan säljas om intresse finns.
 

Bifogat

  • 06150054.jpg
    06150054.jpg
    116.5 KB · Visningar: 123

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Estremo skrev:
2261693 Det är varken dyrt eller svårt och jag ser inte heller någon anledning till att försöka använda de gamla igen. När byttes de senast? När du ändå håller på att fixa till hojen är det lika bra att byta förslitningsdelar som förmodligen redan är dåliga eller åtminstone snart kommer att bli det om de inte byts.

Jag har förresten de här sakerna liggandes hemma till NSR. Kan säljas om intresse finns.
Vad är det för storlek? Och vad ska du ha för det?
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Lundgren skrev:
2261756 Vad är det för storlek? Och vad ska du ha för det?
34mm Flatside. Pris har jag ingen aning om men det går alltid bra att lägga ett bud så kan vi säkert diskutera fram något bra.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Estremo skrev:
2261795 34mm Flatside. Pris har jag ingen aning om men det går alltid bra att lägga ett bud så kan vi säkert diskutera fram något bra.
Det var lite för stort för min del:(
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Estremo skrev:
2261693 Det är varken dyrt eller svårt och jag ser inte heller någon anledning till att försöka använda de gamla igen. När byttes de senast? När du ändå håller på att fixa till hojen är det lika bra att byta förslitningsdelar som förmodligen redan är dåliga eller åtminstone snart kommer att bli det om de inte byts.

Jag har förresten de här sakerna liggandes hemma till NSR. Kan säljas om intresse finns.


nehe okej. men hur sitter dom fast då? är de vulkade eller limmade? ellerhur sitter de fast....
hade lätt lagt bud på det om jag hade haft tillräckligt med pengar nu, men det har jag inte, tackar ändå:D
 

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
*trådlyft*
Hur går/gick det med projektet blev det klart ?
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
ja nu kan jag ta och uppdatera då efter några år ^^. projektet stanna av på grund av brist på pengar, tid och plats att arbeta på.

nu har jag allt av det som fattades så jag kommer att uppdatera eftersom det går framåt, motorcykeln kommer att säljas efter den är färdigbyggd till fördel för en bil ;)

uppdatering med bilder kommer i kväll...

ska bli kul att få se ett slut resultat på den :)

mvh
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ja nu kan jag ta och uppdatera då efter några år ^^. projektet stanna av på grund av brist på pengar, tid och plats att arbeta på.

nu har jag allt av det som fattades så jag kommer att uppdatera eftersom det går framåt, motorcykeln kommer att säljas efter den är färdigbyggd till fördel för en bil ;)

uppdatering med bilder kommer i kväll...

ska bli kul att få se ett slut resultat på den :)

mvh
Nice väntat på att denna update skulle komma. :banana
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Update! efter lång tid har det tagits upp igen;)

Så nu har jag fått garage i det nya huset, och i det första flyttlastet på pickupen var mcn som skulle in i garaget;)



så som den såg ut innan jag gav mig på den igen;)





började med att plocka ner den lite, det mesta som är kvar att göra på hojen är att snygga till detaljerna och lacka så jag börja slipa ner detta rostiga kylarlocket;)


efter att jag hade gjort det så grundlacka jag det, detta är andra lagret:)


sedan mattsvart lack på det;) (inte bästa resultatet men helt okej enligt mig)


Jag spenderade några timmar att maskera de blästrade fälgarna för att grundlacka dom, jävligt pilligt men blev bra :)


efter grundlacken var lagd på bakfälgen;)


Topplocket som behöver lite lack, ska fixas i veckan eller nästa!
malossi 180cc<3


Miniblinkersna som jag har monterat i bak men inte gjort klart fästena i fram än, de gör sig riktigt bra på hojen :)


Hojen i nuläget=)


Det var allt jag hade för tillfället det kommer fortgå i veckan mycket :)

hoppas ni gillar det;)

mvh mårten
 

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Ort
varberg västkust
Hoj
honda nsr125r -89
började du inte med hojjen 2006? :tuttar
du är nästan lika snabb som mig på att renovera hojjen :D

har du kört den något med 180 cc? går den gött isåfall? :tummenupp
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
började du inte med hojjen 2006? :tuttar
du är nästan lika snabb som mig på att renovera hojjen :D

har du kört den något med 180 cc? går den gött isåfall? :tummenupp

hehe ja börja 2006 tror jag ja :p men sen kunde jag inte fortsätta för jag hade inget garage att va i, inga pengar heller :D

men nu har jag det så ska göra klart den för försäljning;)

jo jag har testat den den går riktigt gött, gick dock orent när jag testa den pga av att den var dåligt bestyckad..
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
hehe ja börja 2006 tror jag ja :p men sen kunde jag inte fortsätta för jag hade inget garage att va i, inga pengar heller :D

men nu har jag det så ska göra klart den för försäljning;)

jo jag har testat den den går riktigt gött, gick dock orent när jag testa den pga av att den var dåligt bestyckad..
Kommer bli kalas! :tummenupp

Skulle vara kul med film på den sen med 180cc. Kul o se hur den går. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top