Honda RC 45 och RC 30 till salu på racing .no

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Enl. artikeln i Perf. Bikes så kostar hojen idag 12 000 £ i std. skick och delarna för att få den i HRC-SB skick 40 000 £.
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Har nästan ägt en RC45:a faktiskt.
Köpte en sprillans RC46:a 1999.
 

onmusic

Rolle'
Gick med
17 Sep 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Honda SP # projekt...bl.a
Pris på Rc45 på racing.no

Är det någon som har koll på vad ägaren begärde för rc45'an på "racing.no" ? Den är tydligen såld.........
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Den här tråden är nu två och ett halvt år gammal men jag vill minnas att begärt pris var cirka 160000.
 

onmusic

Rolle'
Gick med
17 Sep 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Honda SP # projekt...bl.a
Mick-Doohan-inspirerad Rc30

:kär

Provsatt en RC45 på mc-mässan i stockholm 1994 eller när det nu var, och ojojoj vilken känsla! Ett riktigt samlarobjekt, tänk om man vore rik på riktigt!

Ett annat minne dyker också upp, och det involverar en RC30, Gelleråsen och en gammal kompis till mig. Vi var och tittade på en SO-tävling (också detta tidigt nittiotal) i Karlskoga. Vi får syn på en riktigt sliten men ändå läcker RC30 som var lackad i något Mick-Doohan-inspirerat färgtema. Vit bottenfärg och en massa vågiga färglada streck i Rothmansfärger, ungefär som Doohans klassiska gamla Araihjälm ni vet. Kompisen kunde inte låta bli utan tar tag i gashandtaget och vrider fullt bara för att känna på det, och vips kommer en galen norrman rusande och skäller ut oss! Vi förstod inte alla hans norska svordomar, men lyckades iaf lista ut att hojen tydligen var svår att få igång om man torrbrutit den....

Blev först lite sur när jag läste om den arge norrmannen och än värre den skamfilade RC 30'an den där SO helgen på Gälleråsen mitten -90 tal!! Jag va ju där med min, lackad i dom färgerna men minns inte jag varken va arg eller sur, eller hade dålig ordning på'n!! RC 30'an va alltid i putsat å fräscht skick !! Jag va lycklig den dan jag hämtade den ny på Bike, Trollhättan -88 .Vi kamperade sen tillsamman i superbike SM/NM/DM och Nordiska ett antal år. Underbar maskin som jag faktiskt nu på "gamla" dar saknar..... och ang lacken så fick jag inspirationen från Freddy Spencers "Two brothers racing" RC 30'a som han körde med i AMA slutet av sin karriär. . . Kul det fanns två :)
 

Bifogat

  • PICT1305.jpg
    PICT1305.jpg
    212.9 KB · Visningar: 137

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Släpper bomben : Absolut svensk e jag !! :) Fanns en del racande norrmän på RC30 i norge på den tiden. Minns att första norsk racet på Anderstorp -88 va det 6 st !
Då var det kanske inte du som svor på norska? Fast ärligen förstår jag inte problemet, jag ogillar att folk pillar på min maskin - den är min. Om jag parkerar någonstans så är det inte fritt fram att hoppa på och torrbryta. Hur kan folk få för sig det ens?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
En Guiness-lackad RC30 till salu. Mer udda, och kanske kul, än snyggt.
 

Bifogat

  • 4026879954_e9e47afb1a_b.jpg
    4026879954_e9e47afb1a_b.jpg
    138.1 KB · Visningar: 108
  • 4026883122_1e6e258513_b.jpg
    4026883122_1e6e258513_b.jpg
    124.2 KB · Visningar: 113

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den Franska mc-tidningen Moto Journal testade en RC30 förra året och blev imponerad av den och fick ideén att ställa upp med en sån i Le Mans 24h för att mäta den mot dom moderna hojarna.

Genom det Franska RC30-forumet http://hondarc30.free.fr/ fick man tag i kontakter i Frankrike, Tyskland, USA och Japan. En ny motor och HRC-kit fick man ihop. Dock stupade projektet förra året pga att man saknade vissa grejjer.

Men till i år hade man allt färdigt. Man hade fixat fram Japanska HRC-mekaniker som hade jobbat med dessa hojar förr i tiden på bl.a Le Mans, Suzuka och Bol´Dor.

HondaRC30 Matmut team-Motojournal anmälde sig till årets Le Mans. Igår fick dom dock beskedet från arrangören L'ACO att dom inte får köra. Anledningen sades vara att det är fullt..
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Den Franska mc-tidningen Moto Journal testade en RC30 förra året och blev imponerad av den och fick ideén att ställa upp med en sån i Le Mans 24h för att mäta den mot dom moderna hojarna.

Genom det Franska RC30-forumet http://hondarc30.free.fr/ fick man tag i kontakter i Frankrike, Tyskland, USA och Japan. En ny motor och HRC-kit fick man ihop. Dock stupade projektet förra året pga att man saknade vissa grejjer.

Men till i år hade man allt färdigt. Man hade fixat fram Japanska HRC-mekaniker som hade jobbat med dessa hojar förr i tiden på bl.a Le Mans, Suzuka och Bol´Dor.

HondaRC30 Matmut team-Motojournal anmälde sig till årets Le Mans. Igår fick dom dock beskedet från arrangören L'ACO att dom inte får köra. Anledningen sades vara att det är fullt..

Jag vill minnas att det var med en RC30 på lemans förra året och att den tog målflagg. :va

http://www.visordown.com/motorcycle-news--racing-news/le-mans-24hr-rc30-beats-big-bang-r1/6778.html
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top