Samma hoj vi snackar om då.
Hjälpte honom med framfjädringen.
Skamfilad och rundade bultar!!!!!!
Sköldpreppad var den också.
Skoj sammanträffande! Om jag kommer ihåg ska jag vaska fram ett gammalt foto från den aktuella dagen och skanna in.
Samma hoj vi snackar om då.
Hjälpte honom med framfjädringen.
Skamfilad och rundade bultar!!!!!!
Sköldpreppad var den också.
Skoj sammanträffande! Om jag kommer ihåg ska jag vaska fram ett gammalt foto från den aktuella dagen och skanna in.
154 hk på bakhjulet och tydligen till salu (om sidan är uppdaterad). Även om R7 var rusktigt snygg, så var den aldrig tillräckligt snabb. De starkaste RC45rna hade 180 bakhjulshästar.
http://www.havnen.no/racing/yzf-r7.htm
154 hk på bakhjulet och tydligen till salu (om sidan är uppdaterad). Även om R7 var rusktigt snygg, så var den aldrig tillräckligt snabb. De starkaste RC45rna hade 180 bakhjulshästar.
http://www.havnen.no/racing/yzf-r7.htm
Den var tillräckligt snabb för att vinna VM med om man inte stryker resultat.
RC45 hade knappast 180 bakhjulshästar, sista säsongen för den var väl 1999? Då låg nivån snarare runt 160-170.
Kollade nu.....Yanagawas Kawasaki ZX7RR som gjorde 318 km/h på Hockenheim hade enligt min gamla Motocourse 171 hp on the rear wheel. På RC45 angav man 180 hp on the crank
Till alla 1000cc nissar, observera vi pratar lite äldre 750cc maskiner, mitten 90-talet. Inte illa tuggat! Toyman den äldre versionen!
Då mindes jag i alla fall siffran rätt.Kollade nu.....enligt min gamla Motocourse... På RC45 angav man 180 hp on the crank
Hur ser man det? Hur mycket hade 180 hästars varianten av RC45 gemensamt med den som köptes över disk då? Hur ser man det?Här syns för övrigt hur mycket raceversionen av NR 750 hade gemensamt med gatversionen.
Då mindes jag i alla fall siffran rätt.
Här syns för övrigt hur mycket raceversionen av NR 750 hade gemensamt med gatversionen.
Nä, det är inte samma hoj. Det var inte Koscinskis VM-vinnare och en diskköpt RC45 heller.Syns ju tydligt att inte ens ramen är det samma.
Nä, det är inte samma hoj. Det var inte Koscinskis VM-vinnare och en diskköpt RC45 heller.
Däremot, samma ELF-sving, insprutningen, borr/slag, de dubbla titanstakarna, ventiler etc. delades dock mellan NR750rna.
Gatversion har längre hjulbas, kolfiberkåpor och massa ändringar för att ha en gatlegal hoj med rimliga serviceintervaller.
Nä, det är inte samma hoj. Det var inte Koscinskis VM-vinnare och en diskköpt RC45 heller.
Däremot, samma ELF-sving, insprutningen, borr/slag, de dubbla titanstakarna, ventiler etc. delades dock mellan NR750rna.
Gatversion har längre hjulbas, kolfiberkåpor och massa ändringar för att ha en gatlegal hoj med rimliga serviceintervaller.
Hade RC45 dubbla stakar? Att NR hade dubbla till sina ovala kolvar visste jag men RC45 hade väl inte samma konstruktion, eller?
Du är nog inne på rätt spår, NR 750 har nog inte med RC 45 att göra överhuvud taget, helt olika maskiner.
Det skrev jag inte heller, eller hur?Hade RC45 dubbla stakar? Att NR hade dubbla till sina ovala kolvar visste jag men RC45 hade väl inte samma konstruktion, eller?
Samma sving? Inte alls och det ser vem som helst som tittar och jämför. Samma insprutning på en prototyp för racing och en gathoj som presenteras fyra år senare? Källa?Däremot, samma ELF-sving, insprutningen, borr/slag, de dubbla titanstakarna, ventiler etc. delades dock mellan NR750rna. Gatversion har längre hjulbas, kolfiberkåpor och massa ändringar för att ha en gatlegal hoj med rimliga serviceintervaller.
Jag argumenterade för att försöka få fram att det inte är så svart eller vitt vad som är en racergener och vad som inte är. Visst är en handbyggd racer unik, och är inte det samma som en serietillverkad maskin. Det gäller oavsett RC-hoj, eller hur?Samma sving? Inte alls och det ser vem som helst som tittar och jämför. Samma insprutning på en prototyp för racing och en gathoj som presenteras fyra år senare? Källa?
Trodde du hade skaplig koll, men det verkar som jag får omvärdera den uppfattningen. Menar du alltså på allvar att konstruktionen av Honda NR 750 (RC40) i grunden är Enduranceracingprototypen NR 750 från 1987?
Det där är rykten som vem som helst kan googla sig fram till. Jag har hittills aldrig sett varvtider med NR 750 att jämföra med samtida varvtider med RVF 750 och RC30. Visst var NR70 den fränaste racern i slutet på 80-talet, men hur bra den var verkar ingen riktigt kunna redovisa....i raceutförande "spöar den skiten" ur konventionella 750maskiner sades det.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |