Softishman
Fixare
Leta fram billigare bolag eller sänkt till halvförsäkring?! Eller flytta ut på landet....
du har väl helt rätt marrdin.... meeeen jag tänkte i första hand på försäkringar och så.... cykeln i sej är betald sedan länge.... jag pröjsar 14.000:- om året och roligare kan man ju ha för just dessa kronor.... min tanke är ju att det blir ruskigt dyra mil.... typ... 14000/12= c:a 1200 i månaden.... så kör jag 10 mil.... alltså 1200/10= 120 spänn milen... bara i försäkring....
mmm.... får fundera lite....
Den va ju såld skrev du ju , Men kul att ni uppskattar era hojar
Var på mcvaruhuset och eftersom jag e sugen på en spetta tog jag tillfället att frågade vad en service kostade. De skulle ha ca 3000kr för en liten service som 1800 mil och för 2400 mil 5600kr exklusive ventilljustering, med ventil ca 7000 kr. Låter dyrt?
Du kan få byta mot min Gixxer. Den kostar mig 4700,- hel/hel så du tjänar fan pengar på att den står stilladu har väl helt rätt marrdin.... meeeen jag tänkte i första hand på försäkringar och så.... cykeln i sej är betald sedan länge.... jag pröjsar 14.000:- om året och roligare kan man ju ha för just dessa kronor.... min tanke är ju att det blir ruskigt dyra mil.... typ... 14000/12= c:a 1200 i månaden.... så kör jag 10 mil.... alltså 1200/10= 120 spänn milen... bara i försäkring....
mmm.... får fundera lite....
Nån som vet nåt om den här?
http://www.blocket.se/jamtland/Honda_VTR_SP_1_22183769.htm?ca=11&w=3
Vad kostar stor/liten service? Hur länge har era drivpaket hållt? Kan en Spetta va ett lagom steg efter att ha kört en Bmw F800s?
Tacksam för alla råd
För det första ska du ha en RÖD
Stor service: allt mellan 5-7000 SEK. Liten: 2500-3000 kr.
Drivpakets livslängd är svårt att sia om, beror helt på hur du sköter kedjan, körstil mm
Det är aldrig fel tidpunkt att köpa en SP1 men skillnaden mot din Beemer är betydande (har en kompis som kör F800s). SP1an är mkt rejshoj: större, tyngre, starkare och mkt mer hårdkokt, rå om man så vill.
Hemma igen efter en 25 mila-runda med SPettan. Inga problem med en sån runda, ok, det är ingen tourer men visst kan man köra långt på den! Skulle ju vara det där med soppan då... Vi körde neråt Norra Skåne, jädrans vilka vägar det finns där
Tack för svaret! Gillar ändå silver, men råare är den säkert men större? F800an ganska hög och lång.
Joo soppan är Spettan inte snål med Den vill ha en Jä....la massa men fy va roligt du får med dessa litrena Ungefär hur mycket drar din pärla?
Joo soppan är Spettan inte snål med Den vill ha en Jä....la massa men fy va roligt du får med dessa litrena Ungefär hur mycket drar din pärla?
Bredare då, mer muskler att flytta på Har inga siffror på sadelhöjd eller hjulbas men F800 är ju en enorm lättkörd och smidig hoj. SP1 är en rätt kärv bekantskap för dagligt bruk, den måste pressas mer för att man ska inse att man hittat heeelt rätt
Det där med soppan fattar inte jag...fick aldrig min att dra i sig mer än litern/mil (och då snackar vi bana i rätt ok tempo), precis som vilken rad4 som helst. Till vardags: runt 0,65....inte alls farligt. Hur har ni era sprut ställda pöjkar??
Min drar 0.85 blandad körning. Har kört snålare men då endast i "touringtempo". Den närmar sig en liter när man piskar lite. Har endast andra slipon.
Min fireblade -02 med PC2 + accra fullsyst drog 0.55 blandad körning och 0.85 vid hård körning.
En skillnad är 954 kubik i 4 pottor mot 999 kubik i 2. En annan är 170 kilo mot 200 kilo torrvikt. Nästa är 180 däck bak mot 190.... Eller så spelar detta ingen större roll, utan den är helt enkelt ställd så för att få till effektkurvan ordentligt med hög bränsleåtgång som följd.
Det är ju ändå en helt ny (Ny för honda) hoj och motortyp som Honda jobbade fram i högt tempo för att få klara till superbike VM och då va nog prestanda och sådant viktigare än bränsleförbrukning. Det betalade ju sig i ett guld direkt
Vad klagar ni för? Bensinen kostar ju bara 13 kronor de e ju kalasbilligt
Jag försökte bara hjälpa dig med lite ledtrådar till varför din hoj drar lite mer än en blade tex, men jo du blev nog lite sur för du kanske kom på att alla hojar du sitter på drar 0,5 - 1 dl mer....
(skojar me dig)
Nån som har koll på vad man ska ha för däcktryck för bankörning (gatdäck)???
Tack!
Det beror nog lite på hur du kör också Sen är det 2,1 fram och 1,9 bak inte tvärs omKollade på Michelins hemsida för deras nya Power one däck där det stog att fram skulle det vara 1.9 och bak 2.1.
Tyckte det kändes väldigt lite, jag har iofs inte de nya power utan de "gamla" men gå från 2.9 ner till 2.1 tyckte jag lät drastiskt.....
Seriöst alltså, vem orkar bry sig om hur mycket hojen drar per mil, det är ett NÖJE, inte ett måste... Iaf för mig, kosta va det kosta vill.
Seriöst alltså, vem orkar bry sig om hur mycket hojen drar per mil, det är ett NÖJE, inte ett måste... Iaf för mig, kosta va det kosta vill.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |