Blindstyren
Det som inte fick hända har hänt...
Jag har träffat en nästan blind billist på hemresan från leksand igår vid lunchtid.
Det började så här:
Jag och min sambo åker från hennes föräldrar efter midsommarfirande runt 13 tiden för att styra hemåt Uppsala, vi har en del packnings fastspänt på våra hojar så vi tar det rätt lugnt, fint väder och hojarna nytvättade, allt är toppen!
Efter ca 3 mil så hinner vi ifatt 2 bilar som ligger strax under 90 km/h på 90-väg så vi lägger oss närma mittlinjen för att visa att vi planerar att köra om, så fort det kommer en lämplig raksträcka utan möte så blinkar jag och sambon ut för omkörning och när vi är i höjd med bakhjulet på den bakre bilen (en BANVERKET bil) så blinkar han för omkörning han oxå och svänger SAMTIDIGT ut i andra filen så min sambo för tvärnita för att inte bli överkörd medans jag för styra undan för att inte köra på henne så jag kommer upp jämsides med bilen och tutar och höjer näven men han fortsätter omkörningen så jag åker närmare och skriker att han ska använda bakspegeln nästa gång. Då vinglar ( eller prejar, om det var avsiktligt) han mot mig så bilen stöter ihop med min hoj och den börjar tok vobbla och kastar av mig framför dem och så glider vi 30-40 meter tillsammans över mötande körfält ner i diket, min sambo höll nästan på att köra över mig när jag gick omkull... Hon blev väldigt chockad och jag klarade mig utan några som helst skador utan ställer mig fort upp i diket och kastar av mig hjälmen och börjar skrika vilt! Det fanns vittnen till olyckan (han i den främre bilen som blev omkörd och en tjej vid en busshållplats).
Brandkåren (räddningstjänst) och ambulans kommer dit och jag är helt förtvivlad och vill bara klappa till bilföraren som verkat bry sig mer om att han blir sen till jobbet än om hur det gick för mig....
Ambulansen kör mig till Falu lassaret med stödkrage och fastspänd på bår för röntgen osv... Hojarna flyttas till en granne 100 meter bort.... När jag blir "utskriven" från sjukhuset så åker vi för att lasta upp hojen får jag reda på av grannarna till olyckan att polisen inte ens vart !!!
Jag vill ju att dom skulle ta ett utandningstest på föraren och lite mer uppgifter till min anmälan! Men icke, vi har inte tillräckliga resurser fick jag som svar när jag fråga vart dom varit!
Efter många telefonsamtal så har jag ett namn på föraren och snart ska jag även få ett regnummer på bilen. Sen blir det att åka till polisstation i Borlänge för att skriva skadeanmälan och ta del av en liten olycksrapport polisen lyckats få ihop....
Stod även en rubrik i Falu Kuriren idag om olyckan där det står att billisten inte uppmärksammade mig och min sambo... Trots att han sa till mig att han kollat i backspegeln..... IDIOT!!! Jag har xenon och kör alltid med helljus just för att synas, men vissa är blinda eller kollar inte alls...!
Hojen är helt förstörd på vänster sida med bulor i tank med mera....
Har fått ett konstigt märke på kraschpucken på höger sida (troligtvis efter bilen som prejade mig). Så nu är denna säsong nog över för mig då detta kommer ta tid.....
JÄVLA HELVETES SKIT GUBBE!!!!
censored
censored
censored
censored
Går inte att beskriva vad jag känner nu, även om jag hade änglavakt och inte blev påkörd av mötande trafik känns det surt minst sagt....
Återkommer om någon dag eller så för vidare info.....
Kör försiktigt och räkna inte med att NÅGON ser dig!
Jag är less......