Honda SP1-tråden

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Hej
Jag har sett att det varit andra som haft olyckor i år med sina SP1:eek:r. Vad har ni fått för värdering på de hojarna vid inlösen? Lite nyfiken då den ersättning som erbjudits är lite väl dålig...

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
....får en känsla av att det blir lite manfall på träffen på fredag om jag inte tjatar så please:

Har ni som tidigare skrivit upp er fått förhinder, säg till NU eller PMa så slipper jag åka iväg och handla.

Tjenixen!

Har försökt att få ledigt Fredag men tyvärr så kan jag inte komma:huvet. Men jag kommer till stockholmo på Lördags morgon istället! Hur många kommer med på träffen? Kan du Pm:a mig ditt nr så jag kan hålla kontakt med dig när jag kommer upp!!

Vi ses....

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Till er som ska på träffen hos Fazerfun önskar jag en riktigt trevlig tillställning!

Hoppas ni får bra väder och att det hinkas bra med :fyllisar

:yoparty

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Spettaträffen inställd

Som det ser ut nu är det bara jag och SwePatrik som kan närvara, alla andra på listan har dessvärre lämnat återbud. Biltmore och Roger har jag inte fått något svar ifrån så jag räknar kallt med att de fått förhinder.

Synd på en god ide men vi får ta nya tag vid något annat tillfälle.

Jag har andra planer för helgen så något hojåkande blir det inte för mig. Men om det är några som ska ut o mullra i veckan, tex onsdag, så hakar jag gärna på. :tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Tråkigt..... Vi får se om det blir nån nästa gång för mig.....

Hej
Jag har sett att det varit andra som haft olyckor i år med sina SP1:eek:r. Vad har ni fått för värdering på de hojarna vid inlösen? Lite nyfiken då den ersättning som erbjudits är lite väl dålig...

Jag har inte hört nått ännu men det blir nog intressant!!!!

Last edited:

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Spettan har fått lite ompyssling

Regnig dag och perfekt pysselväder. Fick äntligen tummarna ur och monterade styrdämpare. Gjorde PB:s fjädrings-setup. Ett jäklans massa klickande och räknande, men det ska bli kul att prova. Nu får vi hoppas på lite bättre väder! :)

En ny garagematta blev som lök på laxen :Bugar

Bifogat

• IMG_1129.JPG
    IMG_1129.JPG
    111.7 KB · Visningar: 79
  • IMG_1130.JPG
    IMG_1130.JPG
    101 KB · Visningar: 72
  • IMG_1132.JPG
    IMG_1132.JPG
    135.4 KB · Visningar: 91
Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
bana

Regnig dag och perfekt pysselväder. Fick äntligen tummarna ur och monterade styrdämpare. Gjorde PB:s fjädrings-setup. Ett jäklans massa klickande och räknande, men det ska bli kul att prova. Nu får vi hoppas på lite bättre väder! :)

En ny garagematta blev som lök på laxen :Bugar

Nu får du komma upp till Falken och köra lite bana, nu när du monterat styrdämpare:yoparty

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
tyvärr verkar det inte bli ngn körning för min del den 15:e, den jävla TP-sensorn verkar ha lagt av helt nu, hojen funkade klockrent på bandagen den 17:e juni, därefter ställdes hojen in och vi drog på semester, kom hem i fredags och plockade ut hojen för en liten sväng, den funkade i ca 5 minuter sen la sensorn av varpå fi lampan tändes, förr har det räckt att starta om hojen men inte nu längre, nu lyser fi-lampan konstant och vill gärna meddela att sensorn är kass:huvet jävla skit asså, jag och en polare har pillat med hojen under dagen, tagit loss sensorn och gett den kontaktspray utan resultat, har även försökt med att nolla cdi-boxen utan framgång så nu åker den in på verkstaden, får se hur mkt rikard på RG Engineering har att göra ifall han hinner att kika på den ganska omg.

skulle ngn surfa runt på ebay efter sp1-delar och råkar komma över en TP-sensor får ni gärna hojta till, sök efter antingen sp1 throttle position, eller 0bara sensor, kollade på ebay för ca 2 veckor sedan precis innan vi åkte och då fanns det en ute för 100 pund, skule ju fan ha köpt den asså men just då så funkade hojen utan anmärkning och jag trodde att probemen var borta, men det är väl lätt att vara efterklok:huvet

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Jag och Zulan ska upp den 15/ 7 så då får du följa med ju..:)
Nu får han snart internet igen.

Åker gärna med er upp! Jag har Zulans bakskärm i garaget. Har pm:at honom utan resultat, men då fick man förklaringen :) Vill du nämna det för honom om du träffar honom innan onsdagen? Jag kan ta med den till Laholm nästa gång annars. Hörs!

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Tråkigt för dig ABE,håller tummarna att det löser sig innan.
Annars så får du la titta på när vi andra har roligt.:)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tråkigt för dig ABE,håller tummarna att det löser sig innan.
Annars så får du la titta på när vi andra har roligt.:)

ska in till meken imorgon så får vi se, pratade även med flying finn om det skulle kunna gå att plocka av tps:en från hans krockade hoj innan dom pressar den, har skickat pm till honom men han har inte varit inloggad på några dagar nu, han kanske är bortrest, vi får se, jag måste lösa det på ett eller annat sätt innan den 15:e:tummenupp

zulan

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
sp1/fireblade race
tjena på er nu är man med i 2000 talet igen.
kommer upp till falken 15/7 om det inte pissregnar, började spåna på en åkning på knudan senare i juli verkar vara gott om plats kvar.vore skoj om fler spettor hänger på,lite mer sväng än på falken.
var i anderstorp den 27 dåligt med spettor men såg en sp2 orginal snygg var den jalafalla:)

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
kommer upp till falken 15/7 om det inte pissregnar, började spåna på en åkning på knudan senare i juli verkar vara gott om plats kvar.vore skoj om fler spettor hänger på,lite mer sväng än på falken.
var i anderstorp den 27 dåligt med spettor men såg en sp2 orginal snygg var den jalafalla:)

Välkommen tillbaka till the real shit! :yoparty

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1

Hade varit grymt kul att testa Knutstorp, när är det mer exakt?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept