Honda SP1-tråden

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Stenhård_gubbe Mycke snack om festen skrev:
Just det! TRÄFFEN!!! Jag kan nog delta iaf, men då utan någon SP1..... men kanske med en annan hoj..... ;-) Det är ju nästa fredag redan!!! fram med listan!!!

Här gubbar kommer listan! Stenhårdgubbe det är bara att komma! Själv så åker jag från Norrköping det är bara att slå följe :) Är alla laddade??? Det ska bli roligt att träffa alla, nya ansikten.....:hej

När: Fredag 3 juli
Var: hos undertecknad "FAZERFUN" i Huddinge, söder om stan. Ni som kommer e4/e20 behöver alltså inte åka runt eller genom stan. Har gott som sängplatser (såvida man inte har Hästens krav på underlaget). Garage finns också
Hur: Tja förutom glatt och trevligt så kan vi ju sätta agendan gemensamt. Ska vi åka något på fredagen eller "bara" hänga? Lördag kommer säkert att bli kanonväder och då är ju Rosenhill och Slingerbulten ett måste såvida inte lokalbefolkningen varit ute och sandat eller dieslat ett antal strategiska kurvor....
Mat: ja. Ta med er det ni vill äta/grilla. Dricka mm fixar jag så splittar vi kostnaden broderligt.
Övrigt: Glöm inte kameror för att föreviga eventet
Vilka: So far...
1. Softishman
2. Fazerfun
3. Mr.Twin
4. SwePatrik
5. Biltmore (VIP-gäst)
6. Roger_SWE
7. A©

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Finns det någon mer exakt adress än Huddinge?! nån Mötesplats eller så?

Blir jag oxå VIP gäst nu?:rolleyes:

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Ducati
Här har jag inte varit inne på ett tag & ser att en SP1:a till är i de sälla jaktmarkerna :mad:

Tur att det verkar som det gick bra för dig Softishman iaf :tummenupp

Mitt problem är en piss i missisippi i jämförelse men glömde skivbromslåset i när jag skulle rulla ut hojen :huvet Nån som vet vad en ny framstänka kostar?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
ebay har... men köp en i kolfiber då dessa håller bättre...

Idag har jag hämtat en liten tröst, en Triumph Daytona -98.....:rolleyes: Så jag kan åka lite till i år....:D Orkar inte vänta på försäkringsbolgen....

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Nyss hemkommen från tre kanondagar på Gotland Ring...

....och här händer det grejor ser jag:gnissla:gnissla Först Flying Finn och nu Softish...illa illa :huvet men vad är viktigare än att ni klarade er med armar och ben i behåll?

Gotland Ring var suveränt som sagt (ni som inte kört där, gör det. En gemensam SP1 satsning nästa år kanske? :)): bra väder, välarrangerat och massor med körning i bra tempo, loggade 1.43.00 som bäst vilket var precis lagom tempo med originalkåpor och zero kraschpucks :rolleyes::gnissla). Perlan skoddes med nya Michelin Power One Street, funkade klockrent. Trist nog var det få twinnar (bara en Ducce, en Monster S4R) som bjöd på skönsång längs depårakan...jo en bedagad Guzzi Le Mans också med öppna termisar...annars var det bara rad 1000 och 600.

Var det då någon skillnad mot en SP1 frågar sig vän av ordning? Ja, det är det faktiskt. Uppgraderingen märks: SP2an känns om möjligt än tajtare i chassi och fjädring och det är lättare att dosera gaspådraget. Sammantaget upplevde jag hojen som mer lättkörd, man måste inte jobba riktigt lika mkt, även om en Blade fortfarande är som en moppe vid en direkt jämförelse.

Enda smolket i bägaren var en rätt ruggig olycka sista dagen. Vet inte hur det gick med killen i detalj (en här på SH) men han lär inte åka hoj på ett tag dessvärre.

Sitter just nu och planerar träffen på fredag, hoppas att alla är sugna på att träffas:) Just nu ska jag gå och tryna men mer info, adress mm kommer inom kort.

Natti natti :tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Kul att allt gått bra på ön iaf! Här har det ju gått värre till.....

Förstår att det känns riktigt surt men ni hade en sagolik tur vad det verkar. Hojar kan lagas och Spettorna tar inte slut imorgon. En trasig ryggrad är svårare att få till.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nedräkning: Spettaträff Stockholm fre 3/7

Ja då börjar det närma sig kamrater, da Spetta Power Meet 2009.

Vill nu göra ett sista uppsamlingsheat för att se vilka som dyker upp så att jag kan planera inköp mm.

Jag behöver också veta hur många som ska sova över. PMa asap

När: Fredag 3 juli kl???? Från 18?
Var: hos undertecknad i Huddinge, söder om stan. Adressen är Oxelvägen 13, Huddinge. Ni som kommer e4/e20 behöver alltså inte åka runt eller genom stan. Har gott som sängplatser (såvida man inte har Hästens krav på underlaget). Garage finns också
Hur: Tja förutom glatt och trevligt så kan vi ju sätta agendan gemensamt. Ska vi åka något på fredagen eller "bara" hänga? Lördag kommer säkert att bli bra väder (kolla världens bästa vädersajt, www.yr.no) och då är ju Rosenhill och Slingerbulten ett måste såvida inte lokalbefolkningen varit ute och sandat eller dieslat ett antal strategiska kurvor....
Mat: ja. Ta med er det ni vill äta/grilla. Dricka, snacks mm fixar jag så splittar vi kostnaden broderligt.
Övrigt: Glöm inte kameror för att föreviga eventet.
Poolen håller hygglig temp så badbyxor tas med av den som vill ta ett dopp (nä ni får inte bada nakna..precis köpt nytt sandfilter och vill inte ha in en massa rövhår...:D)
Vilka: So far...
1. Softishman
2. Fazerfun
3. Mr.Twin
4. SwePatrik
5. Biltmore (VIP-gäst)
6. Roger_SWE
7. A©

Välkomna!!!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Här var det lugnt och stilla....

....får en känsla av att det blir lite manfall på träffen på fredag om jag inte tjatar så please:

Har ni som tidigare skrivit upp er fått förhinder, säg till NU eller PMa så slipper jag åka iväg och handla.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag kan nog inte komma på fredag..... Tyvärr..... Förlåt att jag inte meddelat det tidigare men det har vart lite strul här hemma kan man säga..... men när ska ni åka på lördag?! Ring mig då! 0730656255

Ps. drick inte för mycket på fredag kväll Ds.

Mvh Fredrik

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
SP1/2-träff!

Halloj allesamman! :hej

Kan som jag tidigare nämnde inte komma på träffen... :va

Söndagen 28/6 kl.13.23 såg vår "lilla" dotter, Ingrid, sina päron + BB-personal för första gången! Vår ögonsten var 55cm lång och hade en startvikt på 4260g..! :)

Hoppas ni andra får det trevligt!!! :tummenupp

//Tero aka Flying Finn

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Jag kan nog inte komma på fredag..... Tyvärr..... Förlåt att jag inte meddelat det tidigare men det har vart lite strul här hemma kan man säga..... men när ska ni åka på lördag?! Ring mig då! 0730656255

Ps. drick inte för mycket på fredag kväll Ds.

Mvh Fredrik

Ok då vet jag det. Trist men jag förstår att det finns annat att foka på just nu.

Har inga detaljer alls ang lördag, vädret ser väl lite risky ut. Jag hör av mig.

Söndagen 28/6 kl.13.23 såg vår "lilla" dotter, Ingrid, sina päron + BB-personal för första gången! Vår ögonsten var 55cm lång och hade en startvikt på 4260g..! :)

//Tero aka Flying Finn

Grattis Tero!!! En rejäl bit dessutom:tummenupp

Vi skålar för er i morgon och sjunger vemodinga sånger om livet:D

Last edited:

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1

//Tero aka Flying Finn

Grattis:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...