Du har PMIngen som har kraschkåpor och annat gott liggandes?
Du har PMIngen som har kraschkåpor och annat gott liggandes?
Snart dags att rulla ut hojen ur garaget, jag undrar om någon här vet om det går att köpa "lösa" dämpare till Akrapovic? Köpte ett helsystem till SP-2 som jag monterat på min SP-1 och lyckas inte hitta några db-killers som passar till dessa. Alternativt dämpare av annat fabrikat som passar på Akra mellanrör 60mm i diameter.
Försäkringsbolagen har tabeller för ALLT inkl värdering av hojar Sen hur väl dessa stämmer överens med "verkligheten" och diffen mellan olika bolag ja det är en annan diskussion. Bolagen förefaller ju tex ha schablonalgoritmer för risk (R i modellbeteckningen ger faktor x10 i risk, ålder 20-25 ger x15, är du man x 150 etc etc). Man kanske har något liknande för värdeminskning?
Att lerutis fick sin SP1 repad för 40k är ett visst styrkebesked -eller dålig koll. Om inte mitt minne sviker sig så brukade SP1 av första årsmodellen förra säsongen landa mellan 35-50k på Blocket men det är min högst personliga reflexion.
SP2 är svårare eftersom modellen är så pass sällsynt i Sverige. Sista gången jag kollade med Fordonsregistret var ett par år sedan och då rullade det 10 ex på svenska vägar.
De SP2 som säljs brukar den här tråden har rätt bra koll på. RogerSWE har på forumet fick över 70k för sin, jag fick 68k, en omlackad som Andreas Wallner på Bike köpte gick för 75k etc.
65-75k kanske är ett rimligt spann?
Mina två cent
Som ren info kan nämnas att jag besiktat med ett "mycket " liknande system och aldrig haft problem faktiskt.
Finns dämpare på eBay med 60 mm anslutning, både Akrapovic (normalt hyfsat dyrt och nytt) och andra märken. Letade häromdagen till Millen och hittade en engelsk burk Demon från SP Engineering? Flera varianter, ganska billigt. Kvalité? Oklart....
Alternativt bara db-killers till Akra, kallas även baffles. Kan inte vara omöjligt att få från närmaste ÅF eller nämnda eBay. Är ju standardgrej hos märket.
Som ren info kan nämnas att jag besiktat med ett "mycket " liknande system och aldrig haft problem faktiskt.
Tips 2: https://www.dan-moto.com/DM_INT/ind...th=18_19_194&zenid=6u06cr3g76plsqdphiri7ktv14Tack,skall se om jag har någon lycka med letandet på ebay,tanken är att ha dem till banåkning så det funkar fint med billiga. Skall kolla upp baffles också.
Ska besikta på fredag, får man igenom den med akrapovic slipon utan DB killers tror du?
Sitter originalsystem på nu som får sitta på tills efter besiktning men bara lite nyfiken?!
Ska jaga ifatt DB killers tills nästa gång..
Jag har kraschkåpor i vardagsrummet till SP-1.
Lackat och dekaltrimmat a'la Laguna Seca .
Även tanken finns kvar.
För rätt pris kan de säljas.
Sitter projektorlampor i för gatbruk.
Jag har kraschkåpor i vardagsrummet till SP-1.
Lackat och dekaltrimmat a'la Laguna Seca .
Även tanken finns kvar.
För rätt pris kan de säljas.
Sitter projektorlampor i för gatbruk.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|