Honda SP1-tråden

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Tjena grabbar!
Har tyvärr lite problem med spettan.:gnissla
Fi lampan blinkar till under färd och hojen tappar kraft.:mad:
Har haft en pc 2:a men den är urkopplad.
Vad kan det va för fel?
Blir nästan snart :mad: :huvet på denna hojen, tyvärr den är ju en dröm o köra annars!!

Hej!
Kolla Dina kontakter och kablar, så att det inte oxiderat, blivit glapp eller skavt sönder.
Inget kontaktdon som blir varmt?.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Fortfarande Ingen Som Vill Köpa En Sparco Kolfiber Framskärm För 1500:-, Har Två Eller Tre St Kvar......!!!!

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Jag får väl stämma in i kören. Sjunker priset (rejält) så köper jag en.:nicka

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Vi får se vad jag kan göra.....
vi säger 1200:- plus ev frakt då.... Kan hämtas i uppsala oxå....
Har 3 st kvar, så först till kvarn gäller!!! Ni kan nå mig efter 15 på 0730656255 :tummenupp

Last edited:

Norin

Nice
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Honda vtr 1000 sp1 01:a
Är påväg att köpa en sp-1:a när som helst problemt är att dom flesta har ganska många mil på mätare vid det här laget. Är det någon som har erfarenhet av problem som kan uppstå eller är det lungt att köpa en hoj med 3800 mil bakom sig..

Kommer förmodligen att mappa hojen, nån som vet priser på det och om det är värt de?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Är påväg att köpa en sp-1:a när som helst problemt är att dom flesta har ganska många mil på mätare ...är det lungt att köpa en hoj med 3800 mil bakom sig..
Hondas motorer håller hög kvalité, men som med allt annat, kan även dessa misskötas. Kolla serviceboken. Lyssna på motorn, gärna kallstartad. Kolla hur oljan ser ut. När byttes bromsvätskan osv... Jag har svårt att tro man kör slut på en twin på 5000 mil. Min gamle CBR hade gått 9400 när den såldes :D

Norin

Nice
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Ja det är väl sant. ska kolla igenom hojen riktigt ordentligt innan det blir affär. 9400 wow det var värst.. man är väl lite löjlig när man tittar på motorcyklar så fort dom närmare sig 3000 mil så tycker man att den har gått långt..

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Ja det är väl sant. ska kolla igenom hojen riktigt ordentligt innan det blir affär. 9400 wow det var värst.. man är väl lite löjlig när man tittar på motorcyklar så fort dom närmare sig 3000 mil så tycker man att den har gått långt..

Var det inte nån mc-tidning som hade en Honda VFR 750 som de skruvade isär när den passerat 20000-milastrecket!??
Mer lr mindre bara som inkörd inuti motorn såg det ut som.

Det viktiga är ju hålla koll på ventiljustering samt byta oljan ofta, sen tuta o köra..
Men sen kan ju körstil påverka en hel del oxå...

Norin

Nice
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Jag kan tänka mej att köpa en skärm då den hoj jag ska köpa har en trasigframskärm.. Har du bilder?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Är påväg att köpa en sp-1:a när som helst problemt är att dom flesta har ganska många mil på mätare vid det här laget. Är det någon som har erfarenhet av problem som kan uppstå eller är det lungt att köpa en hoj med 3800 mil bakom sig..

Kommer förmodligen att mappa hojen, nån som vet priser på det och om det är värt de?

3800 mil är ingenting för en välskött, regelbundet servad hoj, i synnerhet inte av Hondas byggkvalitet. Finns ju en sticky om vilka punkter du ska gå igenom när du handlar beggat. Bikes begkatalog för 2008 finns också ute i handeln nu, där finns en bra lathund. Modellen har inga typfel så är hojen fräsch och priset rätt, slå till.:tummenupp

Vad gäller mappning...varför ska du mappa? Nytt system eller?

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
nån som är sugen på kn-filter till sp1, har äver ett micron slipon som är skrapat och går att fixa till om man har svets o lite tålamod. skicka pm isåfall

Norin

Nice
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Nej men jag har hört att det kan vara värt att göra det med en v-tvin men jag kanske har fel.. får man inte en jämnare effekt kurva och ett bättre flöde om man gör det?

3800 mil är ingenting för en välskött, regelbundet servad hoj, i synnerhet inte av Hondas byggkvalitet. Finns ju en sticky om vilka punkter du ska gå igenom när du handlar beggat. Bikes begkatalog för 2008 finns också ute i handeln nu, där finns en bra lathund. Modellen har inga typfel så är hojen fräsch och priset rätt, slå till.:tummenupp

Vad gäller mappning...varför ska du mappa? Nytt system eller?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Nej men jag har hört att det kan vara värt att göra det med en v-tvin men jag kanske har fel.. får man inte en jämnare effekt kurva och ett bättre flöde om man gör det?

Nja inte utan vissa "ingrepp", tex nytt avgassystem, öppnare luftfilter, Power Commander etc, det var kanske det du menade? Då kommer du att märka en klar skillnad i motorkaraktär (gäller iofs inte bara twinnar).

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept