Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Nu är alla skärmar sålda!!!! Och skickade!!!! Du får snart din Eldstorm:tummenupp

Last edited:

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Sådärja!, nu har man bytt olja o filter, städat luftfiltren, bytt tändstift(14$ från USA), gjort flappermod, städat drivpaket, monterat styrdämp o provstartat.
Jäfvlar va åksugen jag är nu.
Nu återstår det att installera infällda blinkers fram, sen så...
By the way, Ingen som har ett par mellanrör för "normal" mount av leo vince burkar liggande?

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Sådärja!, nu har man bytt olja o filter
Jag vill inte vara någon besserwisser, men ett hett tips är att byta oljan när du ställer av hojen. Det är bättre för motorn att ha ny olja i sig under vinterförvaringen. Den gamla oljan (kan) ha vatten och annat smuts i sig som kan föstöra dina lager i motorn.

Det spelar säkert ingen roll, men när man ändå ska byta, så byter jag hellre på hösten :)

Norin

Nice
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Honda vtr 1000 sp1 01:a
Är det någon som vet var man kan köpa ett kn filter till en sp1:a till ett bra pris? Är det enkelt att montera det?

Norin

Nice
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
Honda vtr 1000 sp1 01:a

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
hm verkar ju som att det inte är någon ide att byta.. Jag trodde inte att effekten skulle påverkas negativt..
Klart att du kan byta, men då krävs att du justerar (kompenserar) med mer soppa med en Power Commander.

Filter kan för övrigt beställas på MICRO. (Till min BB blev det billigare än hos t.ex. Honda eller andra. Har man kort får man dessutom 10% på annat lull lull..

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
RaZmaN, du är inte sugen på en framskärm i kolfiber? Har en över som du kan få köpa -----> http://www.sporthoj.com/annonser/?id=14589

Tack för omtanken, men jag har redan en kolfiberstänka!. :tummenupp

Jag vill inte vara någon besserwisser, men ett hett tips är att byta oljan när du ställer av hojen. Det är bättre för motorn att ha ny olja i sig under vinterförvaringen. Den gamla oljan (kan) ha vatten och annat smuts i sig som kan föstöra dina lager i motorn.

Det spelar säkert ingen roll, men när man ändå ska byta, så byter jag hellre på hösten :)

Jaja, jag vet, men nu blev det inte så, och Du gav mig just dåligt samvete.:rolleyes:
Hojen står i varmgarage o det var inte länge sen senaste oljebytet, o vid senaste starten så mådde den så fint så!. :yoparty
Sälj Din luftburk till mig istället!, hade inte Du en "Thorsten edition"?, o moddade trattar?

\\ Johan

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
styrproblem

Hej

Jag har problem med handledsvinkeln på min hoj. Original styre på en SP-1 har ju klackar som går upp och låser styrvinkeln på handtagen. Finns det några problem med att såga bort dom? Det är ju i sådana fall ett alternativ till att byta clip-on.

Känns mest som att de sitter där som "hängslen och livrem".

/

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Tack för omtanken, men jag har redan en kolfiberstänka!. :tummenupp

Jaja, jag vet, men nu blev det inte så, och Du gav mig just dåligt samvete.:rolleyes:
Hojen står i varmgarage o det var inte länge sen senaste oljebytet, o vid senaste starten så mådde den så fint så!. :yoparty
Sälj Din luftburk till mig istället!, hade inte Du en "Thorsten edition"?, o moddade trattar?

\\ Johan

Inte vill jag ge dig dåligt smavete :tungan

En sådan luftburk säljer man inte, den njuter man bara av. Ljudet från de stora 62 mm trattarna i en öppen Thorsten-burk är en fröjd för örat :D

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Har fortfarande en framkskärm i kolfiber kvar att sälja för 1000:- plus frakt!

Vill inte verka tjatig men den måste bort!!!

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Inte vill jag ge dig dåligt smavete :tungan

En sådan luftburk säljer man inte, den njuter man bara av. Ljudet från de stora 62 mm trattarna i en öppen Thorsten-burk är en fröjd för örat :D

Om det inte vore för att jag börjar bli bytarsugen så skulle jag handla en på stört..., jag känner mig kluven..., väldigt kluven.
Fast jag skall ju snart till Hamburg, då kanske man skulle kika in på ett studiebesök...

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Om det inte vore för att jag börjar bli bytarsugen så skulle jag handla en på stört..., jag känner mig kluven..., väldigt kluven.
Fast jag skall ju snart till Hamburg, då kanske man skulle kika in på ett studiebesök...

Vad ska du byta till?

Ja, ett studiebesök hos honom vore riktigt kul :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept