Kopplingsproblem
Hallå!!
Jag har stött på ett litet kopplingsproblem som jag skulle vilja få lite råd angående. När jag ställde undan hojjen i november så fungerade kopplingen precis som den skulle, tog normalt, inget slir etc. Nu väckte jag den ur vinterdvalan igår och skulle ta mig en kort tur. Jag rullade ut den, startade den, (startade som en klocka direkt trots ingen laddning på 4 mån.) och lät den stå på tomgåmg i ca 5 min medans jag hämtade hjälm och handskar för en kort tur. Jag sätter mig på hojjen och drar in kopplingen, lägger i ettan och bam!!! Hojjen skuttar fram och dör. Känner att kopplingsgreppet känns svampigt och lite "dött". I med friläge, startar igen, in med koppling, lägger i växel och den börjar dra direkt växeln är i, dock med slir nu. Stoppar, i med växeln igen och nu står den still men den vill "dra" trots indragen koppling. Efter ett tag börjar den funka men den tar absolut längst in och är bedrövligt okänslig. Vad tror ni, kan det vara så enkelt som att bara lufta kopplingen eller är det allvarligare?
Tacksam för tips!!
//Snake