Honda SP1-tråden

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
2002 SP-2
Han verkar som sagt ha noll-koll!!! Har mailat honom nu och frågat lite om hojen så vi får se vad han svarar... Skulle vara kul som banhoj....:yoparty

Hur vet han att det är en -02 om allt kommer från olika hojar?! Det vill jag veta!

Nicki Hayden replican är den vanligaste fägkombinationen av RC51 i USA. Sen finns det en helsvart och en blå variant (mycket ovanlig) kolla gallery på http://rc51.org/

Här har vi koll....:tummenupp :krama

Som sagt verkar han med SP2:an (?) inte ha någon vidare koll... Svårt att se på bilden, men enklaste sättet att se om det är en SP2 eller SP1 är svingen och 5 ekrade fälgar. F.ö. såldes bara SP1 -01 i silverversion vad jag känner till. Men om det nu är ett ihopplockat exemplar kan det ju vara en blandning. Även om 180 hk är möjligt att få från en SP1/2 lär det kräva en hel del mer än ett avgassystem och ev. PowerCommander (om det är det han syftar på med "chippad")...

Skulle inte säga att Nicky Hayden replica är speciellt vanlig. Den har snarlik lackering som den "vanliga" RC-51:an (annan bakdel och Haydens autograf på tanken bl.a.), men har ram och sving olackade som "europamodellerna" och inte svartlackade som vanliga RC-51:an.

/mikael

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Sp1 &sp2 Träffen "tyresö"

Tjena!

Vill bara inte att detta skall rinna ut i sanden så jag kommer att "update" träfflista då och då!! FRÅGA!! Är det någon här nu som kollar TYRESÖ med lokal och en gräsmatta samt lite grill och så?? För den som kollar det får väl också bestämma ett exakt datum.:)

Senaste Update Listan.

1. Biltmore (Stockholm)
2. Roger_SWE (Stockholm)
3. Mr.Twin (Norrköping)
4. Icko (Österåker)
5. Razorback (Halmstad)
6. Abethebabe (Falkenberg?)
7. Rayback (Falkenberg??? har inte kollat me honom ännu men han hojtar till om han inte kan/vill)
8. Softishman (Uppsala)
9.JSH (Uppsala)
10. Fazerfun (Stockholm)
11.swepatrik (Stockholm)

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Tjena!

Vill bara inte att detta skall rinna ut i sanden så jag kommer att "update" träfflista då och då!! FRÅGA!! Är det någon här nu som kollar TYRESÖ med lokal och en gräsmatta samt lite grill och så?? För den som kollar det får väl också bestämma ett exakt datum.:)

Verkar väl som att vårt hopp står till "fazerfun"? :tummenupp Vore ju kanon..! :nicka

Tror jag kan fixa just the place...garage, badtunna, kubbvänlig gräsmatte och 500 m till en juste raka (Tyresö....) :tummenupp

Great..! :)

//Flying Finn

Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Citat:
Inskickat av SACCE
japp det stämmer....

Det är inte Dannes gamla rödsvarta väl? Pansarvagnen här på SH?

jopp....

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Hur går det med bokning av lokal i tyresö Marcus?! Du bestämmer ett datum då lokalen är ledig och vi rättar oss efter det!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ok.... Har du hört nått från gotland då?

ahh jag skickade ett mess till honom i morse å sa att jag hoppar av, vill inte betala 58-59k för en silvrig spetta, tyvärr, som sagt hade den varit röd/svart så hade den stått hemma i mitt förråd vid det här laget, bara att avvakta tills de svensksålda börjar dyka upp p blocket

zulan

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
sp1/fireblade race
Zulan undrar om herr razorback var ute med spettan mellan Halmstad/laholm i kväll.Tyckte jag möte en röd med guldfälg:tummenupp

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Håll ut Klasse! Det komer att gå som en dans och sen har du hela sommaren framför dig! Gråt inte..! :tummenupp

vi får :fyllisar på träffen i sommar

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
ahh jag skickade ett mess till honom i morse å sa att jag hoppar av, vill inte betala 58-59k för en silvrig spetta, tyvärr, som sagt hade den varit röd/svart så hade den stått hemma i mitt förråd vid det här laget, bara att avvakta tills de svensksålda börjar dyka upp p blocket

Nja där har du fel, den hade stått hemma hos mig:hihi

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
SP1- & SP2-träff

Men du!!! sätt upp dig på listan? För du följer väl med på träffen :brinnerup Det här kan ju bli riktigt roligt!!:fyllisar

Får bli samma svar till dig som till "razorback"..! :rolleyes:

Är grymt sugen att hänga med på träffen, men måste ha ett datum först innan jag bestämmer mig... :confused:

Det väntas tillökning i familjen! :) ETA = 20 Juni :banana

Så den bör inte ligga för nära inpå midsommar, varken före eller efter... :tummenupp

//Flying Finn

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
Tog min till jobbet idag! :tuttar
Men satan va kallt d va imorse, kunde knappt bromsa o koppla med nävarna.. Men va gör man inte för å få lufta lite! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...