Honda SP1-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
fan gotlänningen blir en hård nöt å knäcka!!! men jag jobbar vidare med honom:tummenupp han vill ha till slutet på veckan på sig att fundera över mitt bud, han vill trots allt ha runt 59-60K och jag menar att det kan han direkt glömma att han får:va

Tycker nog att 59 är ett OK pris för en fin spetta med dom låga milen....vänta inte för länge, Spettorna får fötter ganska fort....

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
var det den som låg ute i förra veckan för 62´ men såld för 59´

Du abethebabe! jag har en kille i Norrköpingsområdet som skall sälja sin Spetta. Kommer att få ett telefonnr strax och detta ex skall vara i superskick! Och vill du, så kan jag åka och titta på spettan ifall du är intresserad:tummenupp

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
har aldrig hört nått om nån limited edition....?!:va Det kan ha att göra nått med årsmodeller eller vart den är tillverkad eller för vilken marknad det är gjord för.... Eller så tog dom svarta slut och det blev guld på dom andra bara....:confused:

Jag tror att guldnaven kom på årsmodell 2001. Vet ej om det är samma skivor som SP-2:an sedan fick = 0.5 mm tjockare.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tycker nog att 59 är ett OK pris för en fin spetta med dom låga milen....vänta inte för länge, Spettorna får fötter ganska fort....

men den e ju inte röd/svart, ger inte 59k för en silvrig spetta oavsett mil, hade den varit röd/svart hade det varit en annan femma då hade abe antagligen varit påväg ner mot gotland:tummenupp

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Sp1 &sp2 Träffen "tyresö"

Tjena alla Honda raiders!

Jag tror det kanske blir enklast att ha träffen i Stockholm också! Tyresö är föreslaget! Vad säger vi om veckorna V25.26,27 eller kom med förslag! Vi är just i skrivandet stund 10st säkra Spetta ägare.

Senaste Update Listan.

1. Biltmore (Stockholm)
2. Roger_SWE (Stockholm)
3. Mr.Twin (Norrköping)
4. Icko (Österåker)
5. Razorback (Halmstad)
6. Abethebabe (Falkenberg?)
7. Rayback (Falkenberg??? har inte kollat me honom ännu men han hojtar till om han inte kan/vill)
8. Softishman (Uppsala)
9.JSH (Uppsala)
10. Fazerfun (Stockholm)
11.swepatrik (Stockholm)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tjena alla Honda raiders!

Jag tror det kanske blir enklast att ha träffen i Stockholm också! Tyresö är föreslaget! Vad säger vi om veckorna V25.26,27 eller kom med förslag! Vi är just i skrivandet stund 10st säkra Spetta ägare.

Senaste Update Listan.

1. Biltmore (Stockholm)
2. Roger_SWE (Stockholm)
3. Mr.Twin (Norrköping)
4. Icko (Österåker)
5. Razorback (Halmstad)
6. Abethebabe (Falkenberg?)
7. Rayback (Falkenberg??? har inte kollat me honom ännu men han hojtar till om han inte kan/vill)
8. Softishman (Uppsala)
9.JSH (Uppsala)
10. Fazerfun (Stockholm)
11.swepatrik (Stockholm)

veckorna 27-28 har jag semester så det kan ju faktiskt bli bra det här, ska bara hitta 2 hjul så att jag kan rulla upp me:tungan

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Sp2 repsol style?! Hmmm har du någon bild på din hoj?! :rolleyes:

har några... men dom e tyvärr under byggnationen... och med mobilkamera... (så klart)...
kanske blir lite bättre bilder när den är hundra klar... kanske till helgen...

Bifogat

• DSC00357.JPG
    DSC00357.JPG
    38.9 KB · Visningar: 58
  • DSC00363.JPG
    DSC00363.JPG
    29.6 KB · Visningar: 52
  • IMAGE_028.jpg
    IMAGE_028.jpg
    53 KB · Visningar: 54
  • IMAGE_029.jpg
    IMAGE_029.jpg
    55 KB · Visningar: 64

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
tack!.... tycker åxå att det är snyggt med den svarta ramen....
ska nog bli bra till slut....:tummenupp :banana

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
jupps har snackat med killen och lämnat ett bud! men fan asså, silver, det känns inte riktigt rätt:confused:

Nä det är inte rätt...som en gulsvart gsxr 1000. Rött is da shit, klassiskt Honda:tummenupp

Jag har förresten två bilder tagna med mobiltelefonkamera. En tagen där jag hämtade den och en tagen när jag fått hem den.
Provköra sporthoj i vinterväglag är alltid spännande... :gnissla

Snygg!!!! Grattis :tummenupp :tummenupp

Last edited:

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Blir snyggt!!! Var det din SP2 som var ute på blocket omkulllagd av tidigare ägare? är det en -05?! För runt 80ooo:-?! Blir skit fint det där!!!:tummenupp

japp det stämmer....

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fan, nu blir man ju sugen. Vore smutt att ha som banhoj...

Ring och buda vetja..killen bor i Arvika och har nollkoll. Han svamlar fortfarande om att han "tror" att hojen har 180 kusar med andra pipor och ommappat sprut eftersom "en kompis med motorklubb har sagt det..." ...ja tjeeeena :D

Bad om bilder och då hade han plockat bort alla "fula klistermärken" innan...visade sig vara originaldekalerna han slängt i soptunnan...

japp det stämmer....

Det är inte Dannes gamla rödsvarta väl? Pansarvagnen här på SH?

STORT GRATTIS!!! Du kommer inte att ångra dig! :tummenupp

Har kikat runt på våra hojar och undrar; Fanns det olika färger att välja på när det gäller fälgar och nav på bromsskivorna? På hojar med svarta fälgar sitter det svart nav. En del hojar har guldcentrum på skivorna, min t.ex...Mina fälgar är omlackerade men jag har sett flera spettor med guldfälgar. De gula fälgarna lär också vara en Limited Edition variant? Eh?

Enlighten me please, kan vara kul att veta

Någon limited ed variant av SP1/2 finns inte (hela hojen är ju det egentligen :tummenupp ) mer än speciallackering.

USA modellen RVTn finns som Nicki Hayden replica och jag har även sett SP2 Laguna Seca Stars and Stripes på Ebay i vad jag tror är om inte Honda OEM så iaf beställt av Honda från den firma som lackade tävlingshojarna. Bla har du Colin E.´s kråka och banslingan på tanken :tummenupp
'

Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Tackar! Ska du inte med på SP-träffen? Hade varit kul att med en wingmate å slippa köra själv hela vägen. Vi verkar vara de mest långväga deltagarna (hittills)

Talk to me Goose! :D

:D Är grymt sugen att hänga med på träffen, men måste ha ett datum först innan jag bestämmer mig... :confused:

Det väntas tillökning i familjen! :) ETA = 20 Juni :banana

Så den bör inte ligga för nära inpå midsommar, varken före eller efter... :tummenupp

//Flying Finn

Viper: Good morning, gentlemen, the temperature is 110 degrees.
Wolfman: Holy shit, it's Viper!
Goose: Viper's up here, great...oh shit...
Maverick: Great, he's probably saying, "Holy shit, it's Maverick and Goose." :jisses
Goose: Yeah, I'm sure he's saying that. :hihi

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
http://www.blocket.se/vi/20922986.htm?ca=11_s

Igår stod det att hojen hade 180 hk, nu är det inte lika säkert tydligen....:hihi :hihi

Han verkar som sagt ha noll-koll!!! Har mailat honom nu och frågat lite om hojen så vi får se vad han svarar... Skulle vara kul som banhoj....:yoparty

Hur vet han att det är en -02 om allt kommer från olika hojar?! Det vill jag veta!

Någon limited ed variant av SP1/2 finns inte (hela hojen är ju det egentligen :tummenupp ) mer än speciallackering.

USA modellen RVTn finns som Nicki Hayden replica och jag har även sett SP2 Laguna Seca Stars and Stripes på Ebay i vad jag tror är om inte Honda OEM så iaf beställt av Honda från den firma som lackade tävlingshojarna. Bla har du Colin E.´s kråka och banslingan på tanken :tummenupp
'

Nicki Hayden replican är den vanligaste fägkombinationen av RC51 i USA. Sen finns det en helsvart och en blå variant (mycket ovanlig) kolla gallery på http://rc51.org/

japp det stämmer....

Här har vi koll....:tummenupp :krama

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...