Honda SP1-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nice.... Hur f-n kunde ni klara er under 95 db på rakan, eller så mätte dom inte ens..... Min skulle aldrig klara det iaf.....

tror inte dom mätte öht, ibland är dom skitpetiga men inte igår, hade dock mina originalpipor med mig ifall att:tummenupp

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
När: Fredag 3 juli
Var: hos undertecknad i Huddinge, söder om stan. Ni som kommer e4/e20 behöver alltså inte åka runt eller genom stan. Har gott som sängplatser (såvida man inte har Hästens krav på underlaget). Garage finns också
Hur: Tja förutom glatt och trevligt så kan vi ju sätta agendan gemensamt. Ska vi åka något på fredagen eller "bara" hänga? Lördag kommer säkert att bli kanonväder och då är ju Rosenhill och Slingerbulten ett måste.:tummenupp
Mat: ja. Ta med er det ni vill äta/grilla. Dricka mm fixar jag så splittar vi kostnaden broderligt.
Vilka: So far...
1. Softishman
2. abethebabe
3. Mr.Twin
4. SwePatrik
5. Biltmore
6. Roger_SWE
7. A©

Hoppas självfallet att fler hakar på. Jag tycker inte i behöver sätta någon deadline förrän en vecka eller så innan för att kunna köpa hyggligt pricksäkra volymer av dricka mm.

Så boka på boys. Ska bli skitkul tycker jag.:tummenupp

Men abbe då....kom igen nu :7peta Jag möter dig i Linköping så kör vi kurvigt upp resten av vägen :tummenupp

Och sen kommer ni till Norrköping och där får ni sällskap av mig upp till Sveriges framsida Stockholm:)

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
SP2:an såg jävligt Porrig ut eller vad säger ni :rolleyes::död

Laguna Seca-lacken, "Stars & Stripes" för den oinvigde.. :näsblod

En jippolack Honda använde när det tävlades i SuperBike med SP2:an på Laguna Seca-banan.
Förare var väl Colin Edwards och Nicky Hayden (alias "Texas Tornado" o "Kentucky Kid")!? :va

Last edited:

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Jag behöver tips på depåstöd till spettan, vilka funkar bra och vilka funkar mindre bra? Jag har läst lite om olika depåstöd i andra trådar, men stöden funkar helt klart olika bra på olika hojar så jag provar i spettatråden.
Bakstödet ska vara med krokar till bobbiner...

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
tror inte dom mätte öht, ibland är dom skitpetiga men inte igår, hade dock mina originalpipor med mig ifall att:tummenupp

Jodå det mäts hela tiden. Slipon system klarar sig oftast utan problem, men ta alltid med db killer eller ha det i för säkerhets skull. Det var ok ljudnivå igår. Mycket muller betyder ju som tur är inte alltid högt decibeltal.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jodå det mäts hela tiden. Slipon system klarar sig oftast utan problem, men ta alltid med db killer eller ha det i för säkerhets skull. Det var ok ljudnivå igår. Mycket muller betyder ju som tur är inte alltid högt decibeltal.

åfan så dom mätte ändå, bra att veta då att man klarar sig så man slipper byta till original stup i kvarten:tummenupp

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Testa vtr.nu....hittade massa länkar på google.
service+manual+sp1

http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=519

http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

vet att jag fick leta igenom en massa länkar för att hitta till min kawa...mycket skit att leta igenom men bästa gissningen borde vara vtr.nu någonstans bland sidorna

värst vad du hänger ofta här nuförtiden benny, börjar tro att du är lite sugen på en spetta du åsså:krama:tungan

ps. testade du länkarna för jag får dom inte till att funka, manual till firestorm är inga problem men jag vill åsså ha till SP1, ngn som har en eller som har en bra länk?

Last edited:

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Ducati
Tack! Länken från vtr-klubben har jag provat innan utan resultat men carlsalter funkade för mig :)

Abe... nu har jag maualen på datorn, funkar det inte för dig kanske jag kan skicka den?

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tack! Länken från vtr-klubben har jag provat innan utan resultat men carlsalter funkade för mig :)

Abe... nu har jag maualen på datorn, funkar det inte för dig kanske jag kan skicka den?

ja absolut vill du vara snäll å göra det:) skickar ett pm med min mailadress:tummenupp

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
värst vad du hänger ofta här nuförtiden benny, börjar tro att du är lite sugen på en spetta du åsså:krama:tungan

ps. testade du länkarna för jag får dom inte till att funka, manual till firestorm är inga problem men jag vill åsså ha till SP1, ngn som har en eller som har en bra länk?

nah bläddrar igenom de flesta trådar där folk snackar och där man känner folk och försöker svara om jag kan, oavsett vad trådens namn må vara...blir ingen twin för mig om jag inte vinner på lotto och då blir det ingen vtr om vi säger så! :)

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Varför är det olika höjd på svingen?? Höger svingarm sitter högre upp än vänster, det är så på en fireblade av samma årsmodell. Är det nån som har en vettig förklaring??
Lasse

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...