Honda XR 650 TURBO

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Boost 2 skrev:
Jag och en kompis (johnny friz) var nere i skutskär 2002 och åkte rm serien (endurodubb) Åkte då husaberg 650 ng trimmad. (kom 3a) skulle va roligt, passar nog xr turbon det var en snabb bana då! Jag har provat den på isbana visade sig funka bra redan i vintras (var långt ifrån färdigutv) Kan vara med utom tävlan på någe vis? Johnny har en toktrimmad tt600 87 som går bättre än både husan 650/ ktm 660 han kom på 2plats i östhammar!! :banana


I know, jag whoppade ju din butt i totalen igen då (-02) efter att gjort det på tävlingen i Östersund året före! Nu vet du nog vem jag är... :arsele :tummenupp
Är du inte sugen på revansch? Skulle va kul om ni kom å åkte lite tycker jag. Det pratas ff om dina hockeybrallor i depån... :hihi Fritzens framfart på den där gamla häcken är grymt imponerande. Erik Stenlunds gammelhoj var det va? Såg när han körde den i Årsunda för ett gäng år sen. Den gick lika fort då... :D
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Boost 2 skrev:
Jo vi ska tokmata din 660. Det är bra att uföra expriment på andras cycklar (mycket billigare :hihi ) Göran Bryr sig inte om ett litet ras :hihi

Ett litet ras kan man väl tåla för vetenskapliga syften... :3freak
Om du står för smärtstillande :dricka och vård :nurse i min efterföljande depression... :lol

Be nu Lockner filma en snutt med digitalkamera så du kan visa pojkarna på Sporthoj.com vad Hyndan går för!!!! :7peta

/Göran :tummenupp
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
Ebbe skrev:
I know, jag whoppade ju din butt i totalen igen då (-02) efter att gjort det på tävlingen i Östersund året före! Nu vet du nog vem jag är... :arsele :tummenupp
Är du inte sugen på revansch? Skulle va kul om ni kom å åkte lite tycker jag. Det pratas ff om dina hockeybrallor i depån... :hihi Fritzens framfart på den där gamla häcken är grymt imponerande. Erik Stenlunds gammelhoj var det va? Såg när han körde den i Årsunda för ett gäng år sen. Den gick lika fort då... :D
Misstänkte det var du. Är du nöjd med husan? Vet du hur mycket kusar det är på baken på en sådan (04) Körde lite dragracing mot en husa 650 03 motard nyligen, den röktes efter 15 meter :yoparty Men husan rökte frittes tt (helv-maskin) upp till 100 sen kom tt som en raket otroligt vrid i den tt :tummenupp
 

Norre999

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Hangö,Finland
Hoj
KTM 600-92
turbo?

Hej!
Vad för snurra är det på xr:n, kan ju inte vara farligt stor??
Var hittar man en passlig bränslepump+regulator?
Vatteninsprutning??
Är lite tänd på att prova på min gamla KTM under vintern, har ju tidigare lekt en hel del med turbosar på gamla Oplar, kan ju vara ganska kul på en supermoto!!
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Var inte så negativ , va fan , de e ju hur som hellst rätt spännande läsning detta :D :yoparty

mvh Mar

SM 570 RR skrev:
1. Isracing körs inte med denna typ av hojar.
2.Man åker inte snabbare med en turboladdad enstånka på en isbana än vad dagens hojar på 70-80 hk.
Möjligtvis på en bana utan kurvor
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Mar skrev:
Var inte så negativ , va fan , de e ju hur som hellst rätt spännande läsning detta :D :yoparty

mvh Mar

Fattar fortfarande inte poängen med turbo på en liten enstånka. :confused:
Vill man ha mer effekt, köp en större hoj.
Det kommer i alla fall inte hålla för mer än runt 70-80 bhk
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
SM 570 RR skrev:
Fattar fortfarande inte poängen med turbo på en liten enstånka. :confused:
Vill man ha mer effekt, köp en större hoj.
Det kommer i alla fall inte hålla för mer än runt 70-80 bhk

ne men 80 bakhjuls hk e väl bättre än 60?
folk har väl alltid velat ha liten,lätt hoj med mycke effekt. :7peta
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
ozeo skrev:
ne men 80 bakhjuls hk e väl bättre än 60?
folk har väl alltid velat ha liten,lätt hoj med mycke effekt. :7peta

En honda med turbo blir knappast liten och lätt... :7peta
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
SM 570 RR skrev:
En honda med turbo blir knappast liten och lätt... :7peta

de beror på vad man jämför med...den e lättare än en sv650 o mer hk..tex
o vi snackar inte xr precist utan motarder i allmänhet...
jag tycker inte en turbo hör hemma i skogen eller crossbannan..så kan jag hålla med, men på en motard e de elldeles utmärkt om man kan få den o gå riktigt bra. :3freak :7peta
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Skulle vara kul att turbokitta min CR500:a. Har funderat på det i omgångar, men aldrig haft tillräckligt med pengar och/eller tid.

Vet att en kille påbörjade ett RGV250-turbo-bygge för ett antal år sedan, men att han inte slutförde det. Någon som kanske vet vem det är som påbörjade det? Tror att Lennart Zander var inblandad i turbokonverteringen. 140 mycket teoretiska hästkrafter utlovades.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tro du inte 500 an bli fö hetsig..bli nog okörbar :D
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Boost 2 skrev:
Misstänkte det var du. Är du nöjd med husan? Vet du hur mycket kusar det är på baken på en sådan (04) Körde lite dragracing mot en husa 650 03 motard nyligen, den röktes efter 15 meter :yoparty Men husan rökte frittes tt (helv-maskin) upp till 100 sen kom tt som en raket otroligt vrid i den tt :tummenupp

Jorå, är skitnöjd. Den går som fan, förutom att den nu oxå fått en släng av hosta-hårda-grejer-ur-oljepluggshålet-sjukan som alla andra 04'or. Fan att österrikarna inte kan sätta ihop prylarna på rätt sätt. :fatta! Ska börja riva isär motorn ikväll...

Har inte hunnit bänka den än. Har ett Akra liggandes och tänkte upp med den i bänken när det är monterat. 04'an sägs gå bättre än 03'an. iaf enligt dom som kört båda. Sen är det ju väldigt olika mellan likadana hojar oxå, om folk vet hur man sköter dom så att dom går så bra som dom kan gå. Hur som helst så provade jag 2 Husa 05 i helgen. Kändes rätt schysst, tyckte mig ana att min har något bättre vrid. Men rumpdynon är ju väldigt sällan en exakt vetskap.... :rolleyes: Återkommer i ämnet när min är bänkad!
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Turbo på en endurohoj som man andvänder i skogen :hihi
Så jävla grymt får dock ej andvändas i tävlingssamanhang men shit o komma med den till en träning då är man ju grymmast i depån :yoparty
 

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Ort
kramfos
Hoj
Xr650 sm turbo
Brännström skrev:
Hur vart det egentligen med bänkningen och vars är bilderna? :va
Nu den 1/10 Ska det testas, kommer ett helrepotage senare i tidningen mc nytt eller bike, med ingen mindre än pg lundmark som testpilot!! Bromsning ingår i testet + betyg av lundmark! Ps tro om jag är nervös!!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Boost 2 skrev:
Nu den 1/10 Ska det testas, kommer ett helrepotage senare i tidningen mc nytt eller bike, med ingen mindre än pg lundmark som testpilot!! Bromsning ingår i testet + betyg av lundmark! Ps tro om jag är nervös!!


Spännande,
Skall bli intressant och se hur den ser ut.

Lycka till !!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
håll oss uppdaterade...
vill juh inte missa reportaget :yoparty
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Hallå alla nyfikna!!!

Lägger bara in en liten notis om att reportaget om denna monstermaskin (Honda XR 650 Turbo) kommer ut i nästa nummer av Mc-nytt (7 februari?) med PG Lundmark som pilot och reporter. Hojen har även körts i bänk i reportaget så det är inga fantasisiffror som presenteras även om man kan tro det!!!

Har även hört ryktas att det kommer ut lite bilder och film på hojen i aktion på forumet inom kort efter senaste isturen i helgen...

/Göran
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top