Hur stor effekt skillnad är de då på 12-1 11-1 samt
Samt vibbrationer är det något man stör sig på?
Samt måste jag fråga vilken du skulle valt?[/QUOTE]
Droppa boxen var de ja He he. Bra! Kan ev faktist vara så att den även höjer tändningen från tidigt varv så man skulle ha fördel där MEN då varvar man garaterat för mycket och skiten rasar,,,Höj tändningen istället samma resultat och slutvarvet snarare sänks + Gratis
Hur du slipar på kolven ? Mjaeu i fickorna blir det som det blir så att säga,,men i kolven kan man tänka på att slipa lika mycket framför som bakom kolvbult,, Nu har en sådan här kolv stora anliggningsytor så dom är okännsliga...Lättning kräver endera erfarenhet eller bra omdömme ,och inte minst bra slipmaskiner och roterande järnfilar..
Hur mycket det stör i vibbar? Tja 11-1 var bara irreterande stillastående vid uppvarv ,,inte så farligt vid körning. skilljer endast 50 tale gram mot org kolv (wiseco) Men hur tung 12-1 är vet jag inte?? Men säkert minst 50-100g till??
Så då känns det nopg irreterande och stjäl mycket effekt och tar onödig kål på lager..
Hur mycket 12-1 gör gämfört med 11-1? Det dubbla i baken!! vad gör då 13,5 -1 som jag kör? 2 dubbla!! Bra bättre bäst... Hur håller vevstakslagret? Hyffsat sämmre sämmst
Med hotcams steg 2 och 12-1 har du ungefär lika--- till bättre drag från tomgång till 4000v gämfört med helt org xr ..sedan slår denna kombo org så det smäller om det!! Hutlöst drag fån 4000v till 7300v men den drar även bra till 8000v om man känner för det.
Med 11-1 och hot s2 får du aningen sämmre drag upp till 4000v gämfört med helt org xr (bara lite sämmre) därefter drar det iväg bra ´mellan 4300-7600v Dvs den får något sämmre i botten men varvar gärna några hundra varv extra gämfört med 12-1..
vad jag välja ? Nu är jag ju van att tokslipa och ha mig så jag väljer ju 11-1 kolven och planar 1mm,,lättar kolven max , Men som sagt det är lätt att slipa för mycket och för lite
.
Om jag vore du eller någon annan "normal" snubbe skulle jag därimot valt 12-1 kolv och ingen planing..(bet mindre jobb) Lätta kolven kan du ju göra lite försiktigt invändigt och dessutom ska man köra med org kolvbult som man då redan har.,,,,,,,, Den är något lättare än wisecos eller övriga
Slipa ner ventilfickor är lättast i fräs på någon verksta..
Humm ,,,,,,,,,,,,,Detta blev du nog ing klokare av