-:Rocketman:-
Ny medlem
...... Tumbleweed.........
Enorm respons...
Skjuter ut en annan fråga, eker till 17bakfälg, nån som vet vilken längd/storlek? Det gäller drevsidan. Rekommendation på firma som säljer?
Hejsan!
Jag har precis köpt en xr650r sm. Är det någon som har en drevsats till hastighetmätaren till salu? Eller har något art.nr så jag kan beställa. Den visar lite mycket nu.
Sen en annan fråga, kan man kolla om ens hoj är en "äkta" dall'ara?
MVH Rocketman
Jag har ett sportsmart 120 fram och ett sportec m3 150 bak. Det funkar bra!Hej,
Har ett par motardfälgar som behöver nya däck, har ni några tips på vettiga däck?
Det är vanlig svensson-körning på asfalt som gäller.
Fälgarna är Akront 3,50x17(fram) + 4,25x17(bak). Vad är rimlig däcksbredd?
Hej,
Har ett par motardfälgar som behöver nya däck, har ni några tips på vettiga däck?
Det är vanlig svensson-körning på asfalt som gäller.
Fälgarna är Akront 3,50x17(fram) + 4,25x17(bak). Vad är rimlig däcksbredd?
Köp neoprenskydd. Grymt mycket snyggare än de plastskydd som finns!Har bara för ett par veckor sedan införskaffat mig min första hoj, som blev en XR 650R -01 Blev direkt att börja se över vad man kan göra för att få den lite snüggare
Söker nu ett par gaffelbensskydd som kan passa med lite modifikation. Såg bilder att det fanns tidigare i tråden, dom var väl dock lite väl dyra... Har varit förbi alla mina lokala cross/mc handlare utan resultat.
Någon som vet en modell som passar? Sen om det är till ktm eller honda har ju ingen större betydelse. Har mätt på gaffelhuset/cylinderhuset eller vad man nu ska kalla det, 64mm i diameter. Om det skulle finnas något modell som har formen av ett U så hade det kanske gått att få på?
Ska förklara lite grunder till mitt problem.
Var ute och åkte å så började den ticka som fan, så jag tänkte att det är nog dags att ställa ventilerna så åkte hem ca 6mil lungt och fint.
kommer hem och skruvar isär allt och ställer ventilerna enligt boken. Startar hojen och den tickar lika mycket iaf. Så jag bestämmer mig för att tömma ur oljan och kolla ( hade bytt olja bara en vecka innan) Då får jag bara ut ca 3dl olja.
Nu när jag fyllt på olja och ställt ventilerna så tickar den iaf. Så jag tänkte att jag missat det här med decompen men jag tror inte det endå.
Nu när jag vrider runt motorn så klickar ena avgasventilen till varanat varv. Ett högt klick ljud.
Någon som kan hjälpa mig att felsöka eller som kanske vet vad som kan ha hänt.
Kan bara tillägga att när man startar den så startar den lätt och har bra comp.
Mvh Jonas
Är dom slitna så är det nog bäst att byta dom.Såg nu när jag skruvade bort ventilkåpan att lyftarna är jävligt slitna. Är detta normalt farligt eller skall man byta dom?
Bästa motarddäcken jag haft var Pirelli diablo. På bana fotpinneskrapade jag
någon som kolla på den här eller vet nått om den? http://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_Xr_650_r_32767896.htm?ca=4&w=3
Går det att fixa så hastighetsmätaren visar korrekt med 17" framhjul?
någon som kolla på den här eller vet nått om den? http://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_Xr_650_r_32767896.htm?ca=4&w=3
Jag ringde herrn idag, det verkar inte som om han gjort någon service, det klickar i framhjulet och ramen är sprucken och svetsad...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|