börjar bli dags för värmehandtag snart så jag tänkte kolla om nån monterat och vart ni tar strömmen från,
en del tar ju ström till gps vid pilarna på bilden,går det o gå på där?
så här blev det till slut:
blev en batterikonvertering för vinterbruk,ger ström så det räcker till både xenonhjälmlyset och värmehandtag gott och väl plus h4insatsen finns ljus o värme i överflöd
+ström som räcker gott och väl till allt man behöver,kör heljus 60w+xenonhjälmlyse och värmehandtag utan problem,batteriet syns knappt om man inte tänker på det .xenon är värt konverteringen bara det jämför xenon hjälmlyset med h4insatsen med helljuset på trots 200w stator är hjälmlyset grymt mycket effektivare
-batteriet var jävligt o få plats med ,stora 17literstanken gick inte o använda batteriet fick inte plats då får helt enkelt skifta tank vår och höst
delar som bytts är:
stator bytt till en ricky +200w
batteri 4a m likriktare monterat bakom h kyl i egengjord hållare , laddning från baklyse till batteriet
h4 hella insats till orginallampan för o få dit en 55/60lampa istället för org 35w
tar ström till xenonhjälmlyset och handtagsvärmen från en rc-kontakt med vippbrytare på styret
Ovanstående i fet stil vill jag också göra, men jag är en nolla vad det gäller fordonsel.
Vad är en likriktare, var handlar man och hur kopplar man in den?
Syftet med att få ett batteri på grisen är att kunna koppla in en Zumo GPS.