Ifall att det inte är något annat än dessa extra smörjhål kan man ju faktiskt, som Boost säger, göra ett par nya själv istället för att kasta bort 300kr och några dagars vänta. Är ändå tvungen att putsa till huset lite, ska se om jag kan få tag på en svarv, då tar det ju inte många minuter.
Funderar nu på om jag kan återanvända muttern som håller fast allt, kanske går att använda provisoriskt nu i slutet på säsongen samt under vinterkörningen, dvs. fram tills nästa oljebyte som lär ske vid vårkanten, tills dess kan jag ju fixa en ny?
Jag tror du kan åka gammelbussningen om du slipar bort all utstickande repor och Borra fler hål om möjligt? Kan tänkas att den är stenhård och nästa omöjlig att borra i.
Jag körde över 1000mil på gammelbuss utan skärning men bytte tillslut då jag fick en ny. Den kan du få köpa för 300kr
Muttern kan man köra igen men sopa på locktite och banka till muttern där den har sin låsning oich dra RÄTT moment!
Kostar en ny bussning 300kr så köp en ändå så du har på hyllan.
Kör bra helsyntet och lägg ur växeln (neutral) vid korsningar istället för ligga med växel i så håller bussningen för evigt.