Bra med fuggen men dyrbart fel i kopplingen
Kopplingen har förmodligen slirat under burningen så i VÄRSTA FALL har stålmellanskivorna som sitter mellan lammellskivorna slagit sig vågiga. Då får man problemet ej frikopplat riktigt och huggande koppling när man ska smyga iväg.
Börja med att ta lös alla lammeller och kolla läget...med mycket svintur kan endast ett lammellbyte räcka eller rengöring. Men förmodligen kommer du se att mellanskivorna är blonerade och då är det kört. Om dom inte är blonerade så lägg dom på en glasskiva för att se om dem är skeva.
Om du haft en 00 motor skulle jag sakt att bussningen för lammellkorgen skurit för den var felande från fabrik. Tror inte någ 01 har denna felande bussning men om lammellerna ser bra ut kolla då om korgen går lätt på bussningen för säkerhets skull !
Om stålskivorna måste bytas kan man köpa trimmskivor = Lättare aluskivor. Jag TROR vissa cr 250 0 500 årg passar . Jag har monterat dessa i en xr650 för många år sedan med rappare uppvarv som resultat .
Jag kan varmt rek lättning av svänghjul + aluskivor i korgen. Men OBS aluskivor slits ut fortare!! Men vem bryr sig om man får en rappare motor