Har en motard-konverterad XR650R Dallara som ska ut på Blocket snart.Ingen som har en XR stående de vill bli av med?
Har en motard-konverterad XR650R Dallara som ska ut på Blocket snart.Ingen som har en XR stående de vill bli av med?
Har en motard-konverterad XR650R Dallara som ska ut på Blocket snart.
Har en Xr som har rullat 20 mil sen förra bes för 2 år sedan.Funderar på att sälja bästa hojen.Vad står dessa i numera?Någon som behöver ha en?Är en -01a
Den står på samma ställe sen jag bes den... ;-)Har du den kvar?
Jag letar lite halv passivt efter en xr650r.
Den står på samma ställe sen jag bes den... ;-)
Jo,jag är nog det.Kom du och kolla på legenden ;-) Är ju inte så långt bortOkej är du fortfarande intresserad utav att sälja?
Jo,jag är nog det.Kom du och kolla på legenden ;-) Är ju inte så långt bort
Hej.Jag vet inte hiur stor vana du har med att bedömma vevpartier så därför frågar jag om du är helt säker på att kolvbulten och vevstakslagret glappar för de brukar gå sönder bet värre om de börjar glappa så mycket att man känner det. De brukar även va fullt med guld/brons skimrande spån i ojefiltret. Vevstaken är svår att bedömma om de glappar för den vandrar i sidled och de går vicka den vilket är helt normalt. Ta hojen till en verkstad och be dem kolla eller om du känner någ van privat mek.
Om de nu är åt hell så kan du köpa Billigast möjliga Prox eller den bästa Falicon alt Carrillo vevstake med lager. Org Prox och Hotcams stakar kan gå väck , de tål inte höga varv, de är enda svagheten på Xr 650r. Carrillo och falicon har även silverpläterade vevstakslager dvs nedre rullagret och de är de hållbaraste som finns. Wössner har också en vevstake med Silverlager men den vet jag inget om, vevstaken ser ut som vanlig billigast möjila gjutning. Men wössner brukar vara bra så köp den om du känner att de värsta stakarna är för dyr. De billigare stakarna håller bra om du kör som folk dvs inte ligger på varvstopp så ofta och länge.
Jag vet inte hiur stor vana du har med att bedömma vevpartier så därför frågar jag om du är helt säker på att kolvbulten och vevstakslagret glappar för de brukar gå sönder bet värre om de börjar glappa så mycket att man känner det. De brukar även va fullt med guld/brons skimrande spån i ojefiltret. Vevstaken är svår att bedömma om de glappar för den vandrar i sidled och de går vicka den vilket är helt normalt. Ta hojen till en verkstad och be dem kolla eller om du känner någ van privat mek.
Om de nu är åt hell så kan du köpa Billigast möjliga Prox eller den bästa Falicon alt Carrillo vevstake med lager. Org Prox och Hotcams stakar kan gå väck , de tål inte höga varv, de är enda svagheten på Xr 650r. Carrillo och falicon har även silverpläterade vevstakslager dvs nedre rullagret och de är de hållbaraste som finns. Wössner har också en vevstake med Silverlager men den vet jag inget om, vevstaken ser ut som vanlig billigast möjila gjutning. Men wössner brukar vara bra så köp den om du känner att de värsta stakarna är för dyr. De billigare stakarna håller bra om du kör som folk dvs inte ligger på varvstopp så ofta och länge.
New Wössner biella set HONDA (4T) XR 650R 00-07 | eBay
HONDA (4T) XR 650R 00-07. Grâce à cela, l'expédition est réalisée sous 48 heures. Nous fournissons des pièces d'origine et leurs substituts testés et de qualité supérieure. NOS POINTS FORTS (FR). Fast And Comprehensively!www.ebay.comNew PROX biella motore con rod HONDA XR 650R (00-07) | eBay
HONDA XR 650R (00-07). Grâce à cela, l'expédition est réalisée sous 48 heures. Nous fournissons des pièces d'origine et leurs substituts testés et de qualité supérieure. NOS POINTS FORTS (FR). Fast And Comprehensively!www.ebay.com
Ok.Jag tror inte du har någ glapp i varesig nållagret eller staken. Kolvbulten ska kunna vicka i vevstaken för den har ett vist glapp som oljefilmen ska fylla. Nålagret nere brukar man inte få någon förvarning av ljud innan de exploderar så de är nog ok också. De enda som ser mysko ut occh som talar för att de är någ på gång i motorn är att revorna ser ut att komma från rel stora partiklar. Kolven i övrigt ser inte siten ut. Många xr 650r gå över 10000 mil så 3-4k mil är ingenting på en xr.
Mät vevstakens kolvbultshål med micrometer så ser du om de är ovalt kolla även om kovbulten är sliten. Jag kan kolla i verstasboken om vevstakens kolvbultshål är inom slitagegränsen bara bara jag får måttet.
Jo just en xr650r skramlar rätt mycket från dreven som driver balansaxeln, jag ringde Honda och undrade om de va fel på min nya 00 jag köpt. Vi kom fram till att de va normalt skrammel. Jag blev besviken på det skramlet för Honda skröt om att den skulle gå finare än xr600r som va luftkyld. Ja den gick tytsare än 1990- xr 600r men bet mer skrammel än min 86a för den och xl600r hade kluvena drev som va fjäderbelastade åt bägge hårr så de gick skitfint.
När du skriver att 2-4 grader är normalt så börjar jag bli fundersam. Ska man räkna grader så har jag nog inte ens 1 grad.De ska va flera graders glapp med kolv i topp och botten, Vi pratar om minst 2 grader man kan röra svänghjulet innan kolven rör sig. De kan va så mycket som 4 grader också jag kommer inte iåg exakt. Prova på någ gräsklippare moped bilmotor så ser du hur mycket man kan röra svänghjulet.
Som sagt vevstakslagret (rullagret) har ingen förvarning innan ras för jag har kört sönder 3 st på xr 650 r. De håller normnalt 10000 mil men jag körde med turbo och hade 100-125 hk men just effekten tog inte sönder lagret de va att den gick på varvstopp så ofta som tog dem. De blev inte några missljud innan de bara small och vevstaken gick sönder. 2st rullager körde jag sönder med turbo men en av dem med vanligt trim. Samma där de va höga vartal som sabbade lagret , lagerhållaren spricker så nålarna flyger. Enda som höll bra "med turbo" va Falicon stake med siverlager o svetsat vevtapp.
Tack för tipsen om bestyckningen.Om du bara har 1 grad du kan röra svänghjulet så låter de som du kollar med kolven en bit ner i cylindern inte i tdc.
Med turbo och motardhjul körde jag 16- 38 och de räckte till toppfart 214,5 på varvstopp 8250v. Den orkade mer men jag provade inge mindre bakdrev.
Med motardhjul med standardmotor så körde jag aldrig mer än 15-41 och de ger ca 175kmf vid 8000v ärlig fart för mätaren visar ca 8kmt för mycket. Dreva 16-42 är inte att rek för då rycker de ännu mer i drivlinan i låga farter då måste du växla ner till 4an redan vid 90-100kmt. Den blir bet rappare med 15-45 men då tycker man den varvar lite väl mycket i 90-110kmt även om toppfarten nog ligger på 165 kmt.
Den förgasare du har ger inga ryckningar pga borret för org gasaren motsvrar 42mm då den är oval. Jag har kört 48mm på standardmotor och den gick lika fint som med 40mm.
Om din maskin smårycker i jämn fart ex 70 kmt på 3an 4an så är de nog felbestyckad förgasare. Prova sänka trottelnålen ett hack för om den är för högt hissad så får man surgungning i jämn fart och även ryck. Högfartsmunstycket bör va 140-150 och de måste va Mikuni org munstycken eller att man sjäv borrar dem. Piratmunstycken är alla möjliga mått fast de står 150 som ex.
Dessa ryck som felbestyckad förgasare ger är bet finare ryck vid jän fart 4000-6000v lätt belastning. Enstånkarycken som alla enstånkor har för sig går bara få bort med kraftig ryckutjämnare i bakhjulet
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |