Honda XR650R

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Fram med borrmaskinen! Du kan ju inte köra omkring med den strypt... :7peta


:hihi

Borr hemtagen från jobbet så det får bli i morgon. Hade ingen 50mm så det får duga med 46mm. Ingen som vet vilka munstycken som ingår i avstrypningssattsen när hojen är ny? Tänkte slippa titta i förgasaren för nu vill man bara köra:D
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Borr hemtagen från jobbet så det får bli i morgon. Hade ingen 50mm så det får duga med 46mm. Ingen som vet vilka munstycken som ingår i avstrypningssattsen när hojen är ny? Tänkte slippa titta i förgasaren för nu vill man bara köra:D
Gött!

Jag har 68s och 180 (tror jag) i min! :tummenupp
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Borr hemtagen från jobbet så det får bli i morgon. Hade ingen 50mm så det får duga med 46mm. Ingen som vet vilka munstycken som ingår i avstrypningssattsen när hojen är ny? Tänkte slippa titta i förgasaren för nu vill man bara köra:D

Sätt gärna i 70 i lågen och 180 i högen

Det var den finaste xr jag skådat!! Du måste genas vurpa 2-3ggr !! Man får ju skämmas om man åker omkring på en så fin xr. Dom ska vara slitena utvändigt annars tror folk att man är GAY :D Du kan få köpa ordentligt vurpade kåpor till xr av mig har flera uppsättninga Runt om!!
 
Last edited:

loso

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2007
Ort
thn
Hoj
xr650
Det var den finaste xr jag skådat!! Du måste genas vurpa 2-3ggr !! Man får ju skämmas om man åker omkring på en så fin xr. Dom ska vara slitena utvändigt annars tror folk att man är GAY :D Du kan få köpa ordentligt vurpade kåpor till xr av mig har flera uppsättninga Runt om!!


eller så tar man några varv på sandcross banan när det regnat några dagar, all sand som fastnar på kläder o stövlar ger garanterat den matta slitna looken man vill ha på sin hoj som bara gått strax över 500mil:tummenupp

edit: nu ska jag bara lura med brorsan på banan också, hans e i samma skick som din.. inte en repa på hela bågen:D
 
Last edited:

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Ljuddämpare

Då har man borrat ur pluggen i ljuddämparen och nu startade den direkt på andra kicken.:tummenupp Tycker inte den lät så högt heller. Nu är det bara att hoppas snön smälter bort så man kan ta en provtur:yoparty
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Då har man borrat ur pluggen i ljuddämparen och nu startade den direkt på andra kicken.:tummenupp Tycker inte den lät så högt heller. Nu är det bara att hoppas snön smälter bort så man kan ta en provtur:yoparty
Såg du vad jag skrev till dig på soe? :)

Skriver det här med.

"" Nej, det är inte allt!

Du ser på denna bilden.. http://xr650r.net/epatip_modifieds.jpg

Det är som en platta längst in, den ska bort! Det ska vara öppet, är det på min hrc iaf :) ""
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Tycker det ser ut som gnissläckaren är intackt på bilden. Borrar ur resten när jag provat hojen om jag märker att jag tycker den går dåligt:D
Skönt när man åker i skogen om det inte låter allt för mycket så man retar folk i onödan:fyllisar
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
bilden är ju på en ny urborrad orginalgnistsläckare ,syns ju både blanka bottenplattan och slitsarna för gnistgaller hrcinsatsen har bara bottenplattan och nät längst bak inga slitsa´r som den bilden du lagt upp,
gnistsläckare för tävlingsbruk kallas den ju av honda så helt öppen är den inte
 

Bifogat

  • Bild 22536.jpg
    Bild 22536.jpg
    140.5 KB · Visningar: 136

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
bilden är ju på en ny urborrad orginalgnistsläckare ,syns ju både blanka bottenplattan och slitsarna för gnistgaller hrcinsatsen har bara bottenplattan och nät längst bak inga slitsa´r som den bilden du lagt upp,
gnistsläckare för tävlingsbruk kallas den ju av honda så helt öppen är den inte
Ofan, den insatsen jag kör med är iaf helt öppen rakt igenom, låter precis lagom :D


Ska fixa ljudklipp! :yoparty
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Gnistsläckaren kapas bara rakt av vid mynning inv och kastas så långt ut i sjön det går
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
;) slänger nog hela dämparn efter i sjön ,jäklar vilket as väger bly jämfört med akraburken ,jämförde i somras när grisen skulle besiktas
 
Last edited:

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Provtur

Blev en kort provtur idag. Fortfarande för mycket snö och is. Hojen går ju helt sjukt bra, men Honda måste ha supit när dom valde drevningen. Käns som hojen ska toppa 200km/h. Endurodrevningen åker på så fort jag har tid
DSC00209.jpg
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Tjenare,

Har lurkat runt rätt länge på sh nu utan att regga mig, men nu när jag hittade en XR tråd vart jag ju tvungen för att ställa lite frågor till er som kör de :tummenupp

Är på väg för att kika på en XR650 nu i dagarna som enbart har original endurofälgarna. Kanske kan någon av Er hjälpa mig med information om var man kan få tag på kompletta motardfälgar med nav och bromskivor/adaptrar till de här maskinerna? Känns lite enklare att jämföra priserna på hojjarna när man vet hur mkt det blir att lägga ner för att fixa hjul till en som enbart har offroad.

Tackar på förhand.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hur står sig en original XR650 sm mot en original KTM 640 sm i effekt?

Fått för mig att Hondan är snäppet vassare rent effektmässigt... stämmer det?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hur står sig en original XR650 sm mot en original KTM 640 sm i effekt?

Fått för mig att Hondan är snäppet vassare rent effektmässigt... stämmer det?
Yes!

Xr'n är väl att gämföra med en 625 typ.
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Äntligen fick man prova xren i skoterspår och grusväg.
Första intrycket är att hojen går h-vetes bra. Skön sadel och lagom hård fjädring. Minus på den urkassa utväxlingen kör 14/41 nu, blir 14/45 först sedan om jag inte är nöjd med det så blir det 14/48. Även orginaldäcken som jag tror heter ICR är helt värdelösa både på skoterleden och grusvägen, får bli Michelin S12bak och M12fram till nästa säsong.

Äntligen har den fått bli skitig
DSC00216.jpg
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Äntligen fick man prova xren i skoterspår och grusväg.
Första intrycket är att hojen går h-vetes bra. Skön sadel och lagom hård fjädring. Minus på den urkassa utväxlingen kör 14/41 nu, blir 14/45 först sedan om jag inte är nöjd med det så blir det 14/48. Även orginaldäcken som jag tror heter ICR är helt värdelösa både på skoterleden och grusvägen, får bli Michelin S12bak och M12fram till nästa säsong.

Äntligen har den fått bli skitig
DSC00216.jpg

48 funkar klockrent på stig/skoterled enda gången du kommer sakna 45drevet är när grusvägarna blir för raka så farten ökar
släng däcken innan du sitter,grävde ner grisen totalt på skoterled i våras på såna däck, irc duger knappt för grus en gång
:tummenupp nu börjar det se ut som en xr ska se ut:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top