Hur snabbt är bekvämt att köra med 15/40?Efter mycket provande 2002-2003 så kom jag fram till att 15-40 med motardhjul och 14-45 på endurohjulen funkade bäst för mig, minns inte om jag bytte kedja men det gjorde jag säkert.
Nu har jag precis köpt en XR igen och har bara Endurohjul. Har kört med 15-45 ett tag men bytte till 14-45 i helgen. Tror det är bättre.
Jag hade konstiga elfel också. Då hade det blivit glapp vid kondensatorn som sitter uppe vid styret. Anslutningarna till den gnager på lyktkåpan.Jag bytte till 15/45 motard och har nog eldat upp någon del av elsystemet pga för höga varv.Någon som vet vad som lagt av när blinkers och tutan ej funkar längre?
Jag bytte till 15/45 motard och har nog eldat upp någon del av elsystemet pga för höga varv.Någon som vet vad som lagt av när blinkers och tutan ej funkar längre?
Ah du räddade min helg och min plånbok.Stort tackJag hade konstiga elfel också. Då hade det blivit glapp vid kondensatorn som sitter uppe vid styret. Anslutningarna till den gnager på lyktkåpan.
... Hade han tyvärr inte.
Men fassan hitta en firma som tillverkade ekrar, så jag hoppas att dom kan lösa det!
Hur snabbt är bekvämt att köra med 15/40?
Beställde genom Jonte engdahl i lödde.. Har inte hört av dom sen i början på juni....Hur gick det?? behöver ekrar till min
Jag köpte ekrar hos min lokala Hondahandlar till mina original 18/21 hjul.
Han hade dom hemma på två dar efter att jag beställt.
Det var i mitten av augusti så dom måste finnas på lager nu.
Någon som beställt från xrs only? Vad brukar frakten hamna på därifrån?
Någon som beställt från xrs only? Vad brukar frakten hamna på därifrån?
Beställde genom Jonte engdahl i lödde.. Har inte hört av dom sen i början på juni....
Men säg gärna till om du hittar något pålitligt ställe att beställa ifrån, jag behöver, många!
Dom här tillverkar ekrar själv.... va bara att skicka ner en eker till dom.... sen gör dom så många du vill ha 30;- styck...
http://www.cross-center.com/
Jag ringde dom när jag skulla ha också. Fick prata med någon som sa att dom bara sålde till återförsäljare och inte direkt till kund!
Så du ska alltså köpa direkt från dom?
Vad hette h*n du pratade med? Och vilket nummer ringde du?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|