Honda XR650R

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Hade 14/45 på motardhjulen, inte konstigt att det varavar friskt kanske.

Gegghjulen har jag inte kollat än, blev inte att jag hängde på dom nu i helgen tyvärr.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Efter mycket provande 2002-2003 så kom jag fram till att 15-40 med motardhjul och 14-45 på endurohjulen funkade bäst för mig, minns inte om jag bytte kedja men det gjorde jag säkert.

Nu har jag precis köpt en XR igen och har bara Endurohjul. Har kört med 15-45 ett tag men bytte till 14-45 i helgen. Tror det är bättre.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Efter mycket provande 2002-2003 så kom jag fram till att 15-40 med motardhjul och 14-45 på endurohjulen funkade bäst för mig, minns inte om jag bytte kedja men det gjorde jag säkert.

Nu har jag precis köpt en XR igen och har bara Endurohjul. Har kört med 15-45 ett tag men bytte till 14-45 i helgen. Tror det är bättre.
Hur snabbt är bekvämt att köra med 15/40?

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Jag bytte till 15/45 motard och har nog eldat upp någon del av elsystemet pga för höga varv.Någon som vet vad som lagt av när blinkers och tutan ej funkar längre?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag bytte till 15/45 motard och har nog eldat upp någon del av elsystemet pga för höga varv.Någon som vet vad som lagt av när blinkers och tutan ej funkar längre?
Jag hade konstiga elfel också. Då hade det blivit glapp vid kondensatorn som sitter uppe vid styret. Anslutningarna till den gnager på lyktkåpan.

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990

Du kan inte varva sönder eldelar. vanligaste felet är ju kabel/kontakter isärvibrering. Nr 2. är att likriktaren går väck (ovanligt) då funkar tutan och blink dåligt,,,Borde morra lite i tuten ivf och blinkers lysa konstant när dom bara får växelström. En trasig likriktare kan säkert ställa till så inget fugerart alls..

Om du blir tvungen att köpa en ny likriktare eller vad det nu är så har jag ett komplett elsytem till xr även statorn!! Men leta i första hand kabelfel,,,Och låna likriktare av någon.
Mät även upp strömmen ut från statorn så inte den har gått väck:gnissla

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Har lite elfel på min med. Kan man med en extern strömkälla koppla på sig nånstans så man kan mäta upp allt eller måste man ha hojen igång för att kunna mäta?

Vore mycket smidigare att kunna koppla in en laddare eller batteri och på så vis kunna mäta i lugnt o ro utan att grannarna får spunk när man står o fixar :)

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Jag hade konstiga elfel också. Då hade det blivit glapp vid kondensatorn som sitter uppe vid styret. Anslutningarna till den gnager på lyktkåpan.
Ah du räddade min helg och min plånbok.Stort tack
Tack även Boost

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Hjul Xr

Verkar svårt att få tag i beggade motardhjul till Xren.
Är det någon som har bra länkar till till firmor som säljer nya hjul både motard och 18/21 gärna Talon Excel?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hur gick det?? behöver ekrar till min:yoparty
Beställde genom Jonte engdahl i lödde.. Har inte hört av dom sen i början på juni....

Men säg gärna till om du hittar något pålitligt ställe att beställa ifrån, jag behöver, många! :näsblod

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ekrar

Jag köpte ekrar hos min lokala Hondahandlar till mina original 18/21 hjul.
Han hade dom hemma på två dar efter att jag beställt.
Det var i mitten av augusti så dom måste finnas på lager nu.

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Jag köpte ekrar hos min lokala Hondahandlar till mina original 18/21 hjul.
Han hade dom hemma på två dar efter att jag beställt.
Det var i mitten av augusti så dom måste finnas på lager nu.

mmm men det här e motardkittet....:huvet

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Någon som beställt från xrs only? Vad brukar frakten hamna på därifrån?

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Någon som beställt från xrs only? Vad brukar frakten hamna på därifrån?

Jag har beställt. Funkade fint dock är frakten hyfsat dyr, kommer inte ihåg men typ 30dollar, men man verkar torska i tullen jämt så det blir ju +20% på allt vilket man bör räkna in.

HåkanL

Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Beställde genom Jonte engdahl i lödde.. Har inte hört av dom sen i början på juni....

Men säg gärna till om du hittar något pålitligt ställe att beställa ifrån, jag behöver, många! :näsblod

Dom här tillverkar ekrar själv.... va bara att skicka ner en eker till dom.... sen gör dom så många du vill ha 30;- styck...

http://www.cross-center.com/ :yoparty

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Dom här tillverkar ekrar själv.... va bara att skicka ner en eker till dom.... sen gör dom så många du vill ha 30;- styck...

http://www.cross-center.com/ :yoparty

Jag ringde dom när jag skulla ha också. Fick prata med någon som sa att dom bara sålde till återförsäljare och inte direkt till kund! :mad:

Så du ska alltså köpa direkt från dom?

Vad hette h*n du pratade med? Och vilket nummer ringde du?

Last edited:

HåkanL

Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Jag ringde dom när jag skulla ha också. Fick prata med någon som sa att dom bara sålde till återförsäljare och inte direkt till kund! :mad:

Så du ska alltså köpa direkt från dom?

Vad hette h*n du pratade med? Och vilket nummer ringde du?

Kommer inte ihåg va han hette...men va väldigt trevlig....pm,a för nr

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM