Honda XR650R

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hur är det när man kör med 38-kuggars, det sliter inte som fan på svingskyddet?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Hur är det när man kör med 38-kuggars, det sliter inte som fan på svingskyddet?

Jo!!

Sätt dit 16 kugg i första hand!! 38 kugg förstår jag inte vad ni ska ha till?

Min xr650 med turbo satt jag dit 16-38 på motardhjul och vid varvstopp 8250varv så gjorde den 214,8kmt på kallibrerad cyckledator. På kawwan 900an som låg brevid visade 225kmt då. Så 38 kugg är overkill på xr sålänge man har under 100:Dhk

Tur att jag inte satt dit mer drevat för då skulle den nog gjort 240kmt innan motorn korkade.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jo!!

Sätt dit 16 kugg i första hand!! 38 kugg förstår jag inte vad ni ska ha till?

Min xr650 med turbo satt jag dit 16-38 på motardhjul och vid varvstopp 8250varv så gjorde den 214,8kmt på kallibrerad cyckledator. På kawwan 900an som låg brevid visade 225kmt då. Så 38 kugg är overkill på xr sålänge man har under 100:Dhk

Tur att jag inte satt dit mer drevat för då skulle den nog gjort 240kmt innan motorn korkade.
Okej, som jag tänkte då.

Jag har för mig att jag redan har 16 fram, men ska ta och kolla upp det. Är iaf 41 bak. Men den kunde gärna rullat lite snabbare, känns som den orkar rätt bra i femman som det är nu så lite mer drevat hade den nog orkat med. :)
 

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
Trajja
Hur är org. fjädringen på en xr650r? Den kommer användas mestadels som motard men även lite me endurohjulen på.. Är de bästa att byta fjädringen för varje hjulbyte? Kommer inte byta lite då o då utan enduro vintertid i stort sett, resten motard. Något annat speciellt att leta efter när jag kollar på en? Undvika någon spec årsm? Kanske stått tidigare men tya 50 sidor =) tack tack
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hur är org. fjädringen på en xr650r? Den kommer användas mestadels som motard men även lite me endurohjulen på.. Är de bästa att byta fjädringen för varje hjulbyte? Kommer inte byta lite då o då utan enduro vintertid i stort sett, resten motard. Något annat speciellt att leta efter när jag kollar på en? Undvika någon spec årsm? Kanske stått tidigare men tya 50 sidor =) tack tack
Den är väl helt okej sålänge man inte är världsmästare.
 

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Ort
limmared
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Bytes mot Minimoto ? ett par lakanemellan ;)

Måste lyfta tråden lite.
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
På jakt efter motardkit, hojta till om ni råkar ha fälgar osv liggande!
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Ja den är väl till salu fortfarande. Jag har inte annonserat den annat än på SOE, ska besikta den om någon vecka och sedan blir det förmodligen annons på Blocket. 35 bjudet för bara hojen och den finns kvar, det är väl enkel matte egentligen. +++& lite - :)

Ska tvätta av den och fixa upp lite bilder. Det är lätt en av Sveriges fräschaste -00:eek:r eller kanske XR650 överhuvudtaget.

/Christer
 
Last edited:

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Ja den är väl till salu fortfarande. Jag har inte annonserat den annat än på SOE, ska besikta den om någon vecka och sedan blir det förmodligen annons på Blocket. 35 bjudet för bara hojen och den finns kvar, det är väl enkel matte egentligen. +++& lite - :)

Ska tvätta av den och fixa upp lite bilder. Det är lätt en av Sveriges fräschaste -00:eek:r eller kanske XR650 överhuvudtaget.

/Christer

Du har PM :)
 

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Älvsjö
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Någon som vet var man kan hitta ett koniskt luftfilter som passar xr utan att sticka ut för mycket.
 

-:Rocketman:-

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
klippan
Hoj
2005 Honda FMX
Hejsan!
Jag har precis köpt en xr650r sm. Är det någon som har en drevsats till hastighetmätaren till salu? Eller har något art.nr så jag kan beställa. Den visar lite mycket nu.
Sen en annan fråga, kan man kolla om ens hoj är en "äkta" dall'ara?
MVH Rocketman
 

-:Rocketman:-

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
klippan
Hoj
2005 Honda FMX
Enorm respons...
Skjuter ut en annan fråga, eker till 17bakfälg, nån som vet vilken längd/storlek? Det gäller drevsidan. Rekommendation på firma som säljer?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top