Htc hero

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Konkurs är väl lite att ta i. Kan inte tänka mig att Garmin, TomTom enbart lever på android /iphoneOs/WinMo-mobiler...

Precis det jag menade, de lever inte alls på programvara för mobiler utan enbart på stand alone navigatorer. Som är dömda att gå under, det går inte att matcha datakraften i googles sökvärld helt enkelt.
Vem köper en sån för dyra pengar när du med snart alla moderna telefoner får bättre funktion helt gratis förutom att man får betala för datamängden? Inte så bra utomlands för närvarande men tanken är väl att vi i Europa inom en snar framtid ska kunna ha något slags övergripande 3g/4g abbonemang över landsgränserna.

Nicotin

Guest
nyfiken som man är...

testade iphöönen och den stod jag ut med i ganska precis 12 timmar innan jag sålde av den..

så hur e hero luren ?

Behöver man hålla på och låsa upp den för att få saker och ting att funka..typ bra apps osv ?

Hur e den som telefon i dagligt bruk..sms..mms osv ?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
nyfiken som man är...

testade iphöönen och den stod jag ut med i ganska precis 12 timmar innan jag sålde av den..

så hur e hero luren ?

Behöver man hålla på och låsa upp den för att få saker och ting att funka..typ bra apps osv ?

Den har multitask (kan köra flera program samtidigt)
Det finns mycket "appar", men Iphone har många fler tillgängliga.

Det bygger på samma sak, det är en mix mellan dator och telefon. Urhatade du Iphone tror jag inte du kommer gilla någon slags smartphone... tyvärr.

Men ge den 1 vecka så är du i hamn sedan.

/ Jens

Nicotin

Guest
Den har multitask (kan köra flera program samtidigt)
Det finns mycket "appar", men Iphone har många fler tillgängliga.

Det bygger på samma sak, det är en mix mellan dator och telefon. Urhatade du Iphone tror jag inte du kommer gilla någon slags smartphone... tyvärr.

Men ge den 1 vecka så är du i hamn sedan.

/ Jens

har inga problem med smartphones..det var bara den där låsningen till itunes samt upplägget av menyer och sånt i iphönen som fick mig att backa.

men du har hero luren gissar jag, vad kan du säga att du e minst nöjd med ?

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
nyfiken som man är...

så hur e hero luren ?

Den fungerar bra som telefon. Samtalslistor o sånt är som vanligt. SMS fungerar också som vanligt förutom att sms från o till läggs som en konversation - skitbra! MMS lägger sig också som en konversation och du kan göra de vanliga inställningarna som traditionella mobiler har.

Om du har ett gmailkonto så syncas alla kontakter och mail automatiskt (inga inställningar måste göras). Har du andra mailkonton så är det bara att kolla upp inställningar (SMTP, pop, osv) ställa in dessa och sen fungerar dem också klockrent. Har själv 3 olika mailkonton + gmail. Man kan ställa in hur ofta man vill updatera eller hur många mail man vill ladda ner osv. Fungerar bra som fan.

Här kan du kolla en rätt bra jämförelse mellan Iphone - Hero
OBS!!! Detta är med en gammal mjukvara (1.4) för Hero. Den senaste uppdateringen (1.5) är mycket snabbare. Inom en snar framtid kommer 2.0) viken blir snabbare och en hel del nya förbättringar (t.ex. Googles navigator, bättre mjukvara för kamera (idag lite dålig ljushantering), + andra saker.

http://www.youtube.com/watch?v=G5F0Ruzwos8
http://www.youtube.com/watch?v=5xMUEhFBJ8g
http://www.youtube.com/watch?v=xa1zvj5YDy4

Jag har inte rootat ("låst upp") min Hero - det mesta fungerar bra ändå.

Vad gäller applikationer så är android ganska så nytt vilket gör att Iphone än så länge har ett övertag vad gäller appstore. Men iom att de flesta android applikationer är gratis och open source tillämpas så växer Android apps väldigt mycket.

Kan tycka att touch är aningen vassare på Iphone men mjukvaran och användarmöjligheten är mycket bättre på Hero. På Hero kan man köra fler applikationer i bakgrunden.

För en power user gäller Hero.

Finns mycket att säga vad gäller appar - Google is your friend!:D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
har inga problem med smartphones..det var bara den där låsningen till itunes samt upplägget av menyer och sånt i iphönen som fick mig att backa.

men du har hero luren gissar jag, vad kan du säga att du e minst nöjd med ?

Jag är minst nöjd med att man inte kommer åt betalapps från Butiken än, men det kommer nu i nästa uppdatering. Då kommer jag inte vara missnöjd med något.

Det är faktiskt första gången på länge jag kan säga att en telefon är helt klockren!

Jo förresten, filöverföring via blåtand finns inte, det är irriterande. Men även det kommer i nästa uppdatering, så jag har hopp om det..

/ Jens

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kan inte mer än instämma i de positiva omdömena.
Visst tog det en vecka att komma in i tankesättet för Hero:n, speciellt att få synkningar mellan Google/PC/Exchange utan att få trippeluppsättningar av kontakter etc, men det är det värt.
Har man en tråkig stund är det bara att gå till 'Butiken' och hämta ner nån ny app att prova, måste nog börja skriva upp vad jag provat snart så man slipper installera saker i onödan, plus att det kan vara bra att ha en lista till nästa uppgradering.
Skönt att aldrig behöva stänga av en applikation, bara att öppna nästa och nästa...
Det bästa är nog iaf att jag aldrig behöver resetta/nolla luren pga hängningar eller liknande !!

Zeb: Har du provat Androbex ?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
När kommer 2.0? Jag har hört november/december. Uppdaterade dock min Magic ganska nyligen till 1.6.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har inte klämt på Heron men en polare har Magic som jag fipplat lite med. Måste erkänna att den kändes jäkligt välbyggd. Första htc som gom känndes som en galnegunnarleksak men nu verkar de kunna göra riktigt genuina produkter.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Har inte klämt på Heron men en polare har Magic som jag fipplat lite med. Måste erkänna att den kändes jäkligt välbyggd. Första htc som gom känndes som en galnegunnarleksak men nu verkar de kunna göra riktigt genuina produkter.

Jag skulle inte rekomendera Magic om du går i tankarna att välja mellan den o Hero.

Hade en förrut. Skalet är sämre kvalité (en flisa gick när jag tappade den i marken). Hero har dual touch och längre batteritid.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Vad är lämpligt abonnemang för htc hero för någon som idag har kontantkort och är väldigt nöjd med det?

Jag funderar på att köpa en utan abonnemang i julklapp då den som skall få den använder kontantkort. Men hur fungerar det med gps + googlemaps, fippla med facebook osv.?

Vad jag kan läsa skiljer de på "Surf" (t.ex. 8kr/dag) och "Data" (GPRS/3G)/MB, t.ex. 15kr/mb. Hur menar dom att surf skiljer sig från data? Att läsa en hemsida innebär ju att tanka hem sidorna via webbläsaren. 1 mb är ju inte mycket heller...en högupplöst bild med 5mpixel kameran lär ju landa därikring och 15 spänn för att lägga upp bilden någonstans är i saftigaste laget kan jag tycka.

Vi talar om begränsad användning här där det skall vara möjligt att komma åt nätet de få gånger det behövs. Det är inte tal om någon fjortis som måste uppdatera fb en gång i timmen och kolla på youtube hela dagen. Men megabyten springer lätt iväg nu för tiden.

Tips?

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Har vart och pillat lite på Hero´n på MediaMarkt, tycker att det blir så många feltryckningar på screentangentbordet, har alltid kört fysiska tangentbord och tycker sådana fungerar bra. Hur är era erfarenheter?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har vart och pillat lite på Hero´n på MediaMarkt, tycker att det blir så många feltryckningar på screentangentbordet, har alltid kört fysiska tangentbord och tycker sådana fungerar bra. Hur är era erfarenheter?
På Heron så ställer du in tangentbordet så att det reagerar på hur du trycker på skärmen.
Man får ett par kontrollord som du skall skriva på skärmen och sedan har telefonen koll på hur du placerar dina fingrar.
Fungerar riktigt bra när man ställt in det hela.

Antar att du inte ställde in telefonen på Mediamarkt för dina grova arbetartummar.
:D

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Man vänjer sig snabbt :tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
På Heron så ställer du in tangentbordet så att det reagerar på hur du trycker på skärmen.
Man får ett par kontrollord som du skall skriva på skärmen och sedan har telefonen koll på hur du placerar dina fingrar.
Fungerar riktigt bra när man ställt in det hela.

Antar att du inte ställde in telefonen på Mediamarkt för dina grova arbetartummar.
:D
Aha jag som tryckte med hela handen :D

Nicotin

Guest
hur funkar gps och navigering med hero telefonen ?

är den okay el finns det bättre kart material att ladda hem ?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Prylbögen i mig vann ännu en gång och jag har lagt en beställning på en vit hero...

Innan man börjar mata in prylar/filer så antar jag det är en bra idé att kontrollera vilken ROMversion man har och eventuellt uppdatera?

Jag hade en HTC diamond ett kort tag förra året. När någon ringde till mig så hörde den personen nästan två signaler i örat innan min telefon började hoppa och väsnas, vilket ledde till att man fick en del missade samtal då man inte hann svara utan att uppringaren tröttnat :gnissla

Är detta borta nu tack vara android?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nån som kör Heron som modem?
Funkar/funkar inte, smidighet jämfört med separat modem osv?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Prylbögen i mig vann ännu en gång och jag har lagt en beställning på en vit hero...

Innan man börjar mata in prylar/filer så antar jag det är en bra idé att kontrollera vilken ROMversion man har och eventuellt uppdatera?

Jag hade en HTC diamond ett kort tag förra året. När någon ringde till mig så hörde den personen nästan två signaler i örat innan min telefon började hoppa och väsnas, vilket ledde till att man fick en del missade samtal då man inte hann svara utan att uppringaren tröttnat :gnissla

Är detta borta nu tack vara android?

Njae.

Vissa har upplevt problemet, andra inte. Men min telefon har aldrig gjort det. Däremot har Tele2 ställt till det för mig, vare sig jag har HTC eller Sony Ericsson..

Nu tillbaka till det roliga:

Kolla ROM-version och installera nya ROMen om du inte har den. Sen är det bara att ha skoj!

/ Jens

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...