Htc hero

Nicotin

Guest
hittat svaret på min egen fråga ovan..

finns en antal bra gps mjukvaror på nätet.

CoPilot är en och TeleNav en annan.
Båda ska funka mycket bättre än googles egen mjukvara som kommer med telefonen.

Cool..måste köpa snart..:D

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Visst är den jävligt ful? Den utskjutande delen får den att se ut som en väldigt platt rakapparat.

Smolket i bägaren..

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Nån som kör Heron som modem?
Funkar/funkar inte, smidighet jämfört med separat modem osv?

Japp, jag kör med telenors high 3G+ eller vad det heter. Det fungerar bättre än huaweis modem tycker jag. Kopplar aldrig ner om du inte gör det själv. Går fint att streama, tanka, lira vissa gamla onlinespel i alla fall (typ CS).

Om du vill ha trådlöst modem via Bluetooth eller WLAN så måste du än så länge roota mobilen, men det ska inte vara några problem det heller vad jag läst i olika forum (var typ 2mån sedan jag läste om det nu).

Visst är den jävligt ful? Den utskjutande delen får den att se ut som en väldigt platt rakapparat.

Smolket i bägaren..

Appropå bra smak - vad är det för fin flicka du har som avatar? :felämne

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Smolket i bägaren..

Smaken är alltid som baken, men hakan gör faktiskt att mobilen ser speciell och lite exklusiv ut i verkligheten.

Att den sedan är väldigt användarvänlig är ju ett extra 6+.

/ Jens

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hade den jävla telefonen haft radio o ett par vettiga lurar hade jag slagit till direkt tror ja, men nu velar jag som fan.
O andra sidan kan jag väl lyssna på web-radio o köpa nya lurar, men web-radio hela tiden när man jobbar 12h pass suger väl ur batteriet helt o hållet.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hade den jävla telefonen haft radio o ett par vettiga lurar hade jag slagit till direkt tror ja, men nu velar jag som fan.
O andra sidan kan jag väl lyssna på web-radio o köpa nya lurar, men web-radio hela tiden när man jobbar 12h pass suger väl ur batteriet helt o hållet.

Det som rockar är ett abb. hos last FM och tunewiki i mobilen.

Alla smartmobiler drar sås (batteri). Köp en laddare till och ha på jobbet.

/ Jens

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det som rockar är ett abb. hos last FM och tunewiki i mobilen.

Alla smartmobiler drar sås (batteri). Köp en laddare till och ha på jobbet.

/ Jens

Aja, laddar stora börsen o åker ner till byn nu då, får se ifall man kommer hem med nåt man inte behöver.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jahaaa, jag blir tokig!
Sutte o kollat på abb o skit hela helgen, enl telia.se så har man 5gig/mån i upp till 6meg/s eller nå sånt, sen går det ner i hastighet om man överskrider.
Men enl försäljaren så går det över till att kosta max 9 spänn per dag.
Hur fan ska de ha det?!

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jahaaa, jag blir tokig!
Sutte o kollat på abb o skit hela helgen, enl telia.se så har man 5gig/mån i upp till 6meg/s eller nå sånt, sen går det ner i hastighet om man överskrider.
Hur fan ska de ha det?!
På mitt abonnemang så knappade försäljaren in fel så jag fick betala för mobilsurf extra (kommer dock att få tillbaka de pengarna) så jag vet inte hur det fungerar i praktiken när man kommer över 500 MB. Men jag har utgått från att trafiken ska strypas till 57 kbit/s om man överskrider, det står samma sak här: http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/surfaimobilen?tab=2

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jahaaa, jag blir tokig!
Hur fan ska de ha det?!

Det går över till att vara slött. Men hur mycket tror du att du surfar? Telenor har helt fritt i sina surf för 79/månad

/ Jens

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det går över till att vara slött. Men hur mycket tror du att du surfar? Telenor har helt fritt i sina surf för 79/månad

/ Jens

Eftersom det inte finns radio i den o jag lyssnar mkt på radio så försvinner de snabbt.

Tycker det är jävla konstigt att han säger att det övergår till max 9kr på alla surf abb fast enligt telia.se så är det bara på de sämsta abb de gör de...
Sikken nöt asså...
Ska jag gå ner igen o tjata eller ska man ge upp telia efter 10+ år...
Jag pyntar hellre 200 i månaden o faktiskt kunna ringa o surfa överallt ist för 79kr o bara kunna göra det inne i stan...

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Har inhandlat en Hero från deutchland (HandyAttacke), som jag kör MoDaCo custom ROM på. Är otroligt nöjd med telefonen som helhet. Att det är en "smartphone" och därmed har massor med olika funktioner gör ju att det alltid är vissa buggar och saker som man irriterar sig på, men vad gäller mjukvara känns det ändå som om felen är relativt få, och blir färre för varje uppdatering.

Hårdvarumässigt är jag besviken på att det inte finns någon led-lampa. Att ta bilder med luren kan man nästan glömma om det inte är i ett vitt rum med lampor tända eller mitt på dagen i solljus.

Har inget annars att klaga på telefonen, den är helt enkelt vad man gör den till.

Program som tidigare inte nämnts men som kan vara värt att kolla upp:

Barcode Scanner - Scannar streckkoder, enkla samt 2-D. Använd sedan informationen för att sufra till en hemsida eller spara i urklipp.

Wireless Tether for Root Users - Dela ut din uppkoppling (mobil/3G eller WiFi) över WiFi så att andra kan komma åt internet. Kräver att man har root-rättigheter.

Calorie Counter - Kul program som man kan hålla koll på hur mkt kalorier man stoppar i sig, tränar bort och ens vikt. Anpassat i första hand för USA men funkar hyfsat

MarketEnabler - Möjliggör nerladdning av program som annars inte visas för "Market" i norden, samt betal-apps. Kräver root-rättigheter.

Sen finns lite halvroliga program som använder sig av GPS:en:
GPS Tracker (du kan följa var din mobil är och spåra den med SMS mm)
JogTracker visar var du springer, hastighet mm.
Wheres My Droid - Om du tappat telefonen kan du skicka ett förutbestämt SMS som gör att telefonen börjar ringa, eller svarar med telefonens GPS-koordinater.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hopp, sova lite efter en natt på jobbet sen dra iväg o göra ett nytt försök hos tele2 o se ifall de kan erbjuda det man vill ha...

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Då jag en gång sumpade inställningarna vid profilbyte slängde jag ihop ett excelark över applikationerna och deras placering i luren.

Som synes testar jag ett gäng spel, meddelandefunktioner och olika snabbknappar bl a, men några bra programtips kanske ni hittar :)

Bifogat

• Installerat.txt
    3.2 KB · Visningar: 57

Nicotin

Guest
var och provade luren idag..grymt gräns snitt..snabb..

enda nackdelen var vää avsaknaden av blixt till kameran men det kan man leva utan..

köpa behovet e skyhögt just nu..

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Då har man kommit igång med pillandet lite :D Skriver från den nu närmare bestämt...:) Riktigt trevlig faktiskt! Synd att man ska upp till jobbet snart...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Nu börjar man förstå hur allting funkar på telefonen. Grymt snabb och smidig lur helt klart. Kände redan igår att mitt surfpaket med 200Mb kanske är i minsta laget, så jag uppgraderade det till 1Gb idag :D

Jag är på jakt efter lite roliga spel man kan roa sig med till och från. Vilka är bra och roliga?

Har testat och gillar följande.

Teeter (det spelet som finns på luren från början)

Gem Miner (gruvarbetare som skall bryta kol utan att gruvan rasar samman)

Labyrinth Lite (som teeter, kul men tyvärr bara 10 banor)

Poke a Mole (som gröna lund, banka ner skallen på dom som tittar upp)

Pong (förklaring onödig)

Robo Defense (sånt där spel där man skall bygga vakttorn som skjuter fienderna som kommer mot din bas. Riktigt bra!)

ThrottleCopter (helikopterspel där du skall flyga så långt som möjligt utan att flyga in i hindren som är i vägen för dig).

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
aaaah, ska iväg o köpa en tänkte jag men de e abonnemanget jag funderar på nu vilket jag ska ha.
Tele2 matchar väl pris o så bäst, men suger ju i övrigt.
Telia hade en keff försäljare som inte vet nånting o förlorar nog nästan mig som kund pga de.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA