Htc hero

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Njae. Snarare så att Iphonen måste utvecklas för den är faktiskt omkörd. Sen är det en otroligt fin enhet, men ser man framåt så kommer Android med ett stort antal tillverkare som storsatsar utvecklas framåt i en rasande takt.

2.0 kommer sätta mycket på sin ända. Och 2.1 är redan i utvecklingsfasen. Jag måste även fråga vilken "kvalitet i detaljer" du menar? Detaljer i operativet eller detaljer i enheten Hero? För Heron har fått otroligt mycket beröm just för att den är välbyggd.

Hade inte Apple varit så otroligt "uptight" med sina enheter så hade allt stått i ett annat ljus, nu kan man ju inte ens byta batteri själv när det kajkar ihop efter ett par år...

/ Jens
för mig fungerar t.ex inte sync just nu med htcn. menyer går hackigt och det är fördröjningar. simkortet "pluggar ur" av sig själv ibland.

iphonens grejer fungerar rakt av, dock begränsat i hur mycket man kan göra.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
för mig fungerar t.ex inte sync just nu med htcn. menyer går hackigt och det är fördröjningar. simkortet "pluggar ur" av sig själv ibland.

Det du beskriver är ett hårdvarufel som drabbade tidiga (men inte de tidigaste) tillverkade telefonerna.

Om menyerna laggar har du förmodligen någon app som ligger och drar massvis med CPU/minne. Då blir det så. Använd Astro File manager för att spana upp vilken som är boven. Det finns ett program som heter eBuddy, ett chatprogram som suger musten totalt ur telefonen...

/ Jens

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250

Har du missat att låsa simkortet kanske? Skjut metallhållaren åt vänster så låser den kortet.
Sync kör jag aldrig för jag läser allt ifrån gmail och har alla kontakter där också så där har jag inga tips.
Vad gäller iphone så ska det väl komma en ny modell till sommaren? Konkurrens är bra för oss små nördiga konsumenter! :)

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Syncstrul hänger lite på vilket OS man kör, men omstart av luren precis innan inkoppling brukar vara bra.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det du beskriver är ett hårdvarufel som drabbade tidiga (men inte de tidigaste) tillverkade telefonerna.

Om menyerna laggar har du förmodligen någon app som ligger och drar massvis med CPU/minne. Då blir det så. Använd Astro File manager för att spana upp vilken som är boven. Det finns ett program som heter eBuddy, ett chatprogram som suger musten totalt ur telefonen...

/ Jens
har taskkiller o dödar onödiga apps då o då. detta behövs inte i iphone. ;)

Har du missat att låsa simkortet kanske? Skjut metallhållaren åt vänster så låser den kortet.
Sync kör jag aldrig för jag läser allt ifrån gmail och har alla kontakter där också så där har jag inga tips.
Vad gäller iphone så ska det väl komma en ny modell till sommaren? Konkurrens är bra för oss små nördiga konsumenter! :)
mjodå.. händer ändå. gjorde det på förra htc oxå. så kan vara något med htc generellt.

Syncstrul hänger lite på vilket OS man kör, men omstart av luren precis innan inkoppling brukar vara bra.
löste sig med reboot av telefon.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------

Taskkillers vara eller icke vara ska jag låta vara osagt. Däremot har jag läst om flera som fått småstrul pga taskkiller.

Jag kör min lur med den senaste officiella ROMen och utan en massa bjäfs som Joltdrickarna håller på med. Funkar perfa :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ingen som haft problem med kameran?
Nå andra inställningar än att klicka i autofokus för att den ska fokusera?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

mjodå.. händer ändå. gjorde det på förra htc oxå. så kan vara något med htc generellt.

löste sig med reboot av telefon.

Taskiller är bra när en applikation har hängt sig. Annars ska man låta Android sköta allt själv. Jag har som sagt inte startat om min lur på 1 månad och kör mängder av applikationer. Det är skitsmidigt.

Iphone är en lysande telefon, men den 3GS som finns idag kommer inte klara multitask fastän det kommer i framtiden, den missfärgar skalet när processorn arbetar järnet...

Typiskt. Heron kommer hålla längre, operativet kommer utvecklas snabbare och ser man en livslängd på 2 år på telefonen så är Heron ett bättre val än 3GS.

/ Jens

Ingen som haft problem med kameran?
Nå andra inställningar än att klicka i autofokus för att den ska fokusera?

Senaste uppdateringen gjorde kameran mycket snabbare och bättre generellt. Du kan fokusera genom att "dutta" på skärmen vart som helst för att fokusera. Håll länge på samma ställe för att ta en bild. Ett lysande exempel på hur HTC lyssnar på kunderna och ändrar omgående!

/ Jens

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Taskiller är bra när en applikation har hängt sig. Annars ska man låta Android sköta allt själv. Jag har som sagt inte startat om min lur på 1 månad och kör mängder av applikationer. Det är skitsmidigt.

Iphone är en lysande telefon, men den 3GS som finns idag kommer inte klara multitask fastän det kommer i framtiden, den missfärgar skalet när processorn arbetar järnet...

Typiskt. Heron kommer hålla längre, operativet kommer utvecklas snabbare och ser man en livslängd på 2 år på telefonen så är Heron ett bättre val än 3GS.

/ Jens

Senaste uppdateringen gjorde kameran mycket snabbare och bättre generellt. Du kan fokusera genom att "dutta" på skärmen vart som helst för att fokusera. Håll länge på samma ställe för att ta en bild. Ett lysande exempel på hur HTC lyssnar på kunderna och ändrar omgående!

/ Jens

Jau jag vet att man kan dutta för att fokusera på en punkt, vilket inte händer på min.
Spelar ingen roll vart man duttar på skärmen så har den samma fokus hela tiden.
Det gör det ganska omöjligt att scanna med barcodescanner eftersom streckkoden bara är en enda stor suddig bild i kameran.
Vilken är senaste, en kanske ska prova uppdatera isf..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jau jag vet att man kan dutta för att fokusera på en punkt, vilket inte händer på min.
Spelar ingen roll vart man duttar på skärmen så har den samma fokus hela tiden.
Det gör det ganska omöjligt att scanna med barcodescanner eftersom streckkoden bara är en enda stor suddig bild i kameran.
Vilken är senaste, en kanske ska prova uppdatera isf..

Läs på www.swedroid.se, där står dels hur du kollar vilken du rullar på och vilken som är den senaste.

Barcodescanner är en riktigt rolig funktion tillsammans med prisjakt...

/ Jens

Det där är en myt...

Nä, jag har själv sett 2st i min närhet hålla på att smälta av värme.

Så, Nä!

/ Jens

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Läs på www.swedroid.se, där står dels hur du kollar vilken du rullar på och vilken som är den senaste.

Barcodescanner är en riktigt rolig funktion tillsammans med prisjakt...

/ Jens

Nä, jag har själv sett 2st i min närhet hålla på att smälta av värme.

Så, Nä!

/ Jens

Ja prisjaktfunktionen tyckte jag var en jättebra app eftersom jag ofta faktiskt står o funderar på prylar men vill se va den kostar på nätet, men som sagt rätt värdelös när kameran inte kan fokusera.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ja prisjaktfunktionen tyckte jag var en jättebra app eftersom jag ofta faktiskt står o funderar på prylar men vill se va den kostar på nätet, men som sagt rätt värdelös när kameran inte kan fokusera.
Men barcode scannern har ju "lässtrecket" centrerat på skärmen så fokus är rätt även utan skärmtryckningar. Jag tror det är som med vanliga kameror: mer ljus = mindre bländare = högre skärpedjup = bättre skärpa = klick!
Sen inte för nära för det är ingen macrolins direkt.
Var riktigt kul att använda den appen på netonnets invigningsrea, räddade mig från några dumma inköp :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men barcode scannern har ju "lässtrecket" centrerat på skärmen så fokus är rätt även utan skärmtryckningar. Jag tror det är som med vanliga kameror: mer ljus = mindre bländare = högre skärpedjup = bättre skärpa = klick!
Sen inte för nära för det är ingen macrolins direkt.
Var riktigt kul att använda den appen på netonnets invigningsrea, räddade mig från några dumma inköp :)

Idag fungerade det av nån anledning, en jääävla skillnad mot igår när jag bråkade med det, vägrade fokusera.
Men det buggar ordentligt med kameran, får se om man orkar sig te butiken o tjatar till sig en ny eller om man ska bråka lite till me telefonen.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Idag fungerade det av nån anledning, en jääävla skillnad mot igår när jag bråkade med det, vägrade fokusera.
Men det buggar ordentligt med kameran, får se om man orkar sig te butiken o tjatar till sig en ny eller om man ska bråka lite till me telefonen.

Har du kollat vilken programvara du kör på än?

/ Jens

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du kör den senaste.

Du bör gå och DOA (Dead on arrival), alltså byta ut den omgående.

/ Jens

Nu har jag fått mig en ny... :tummenupp
Skulle vilja tatt en brun men de hann packa upp en vit innan ja hann säga någe men whatevaaah..

Dendär lilla klisterlappen med HTC void tryckt på, har de nå smart anledning att skicka me de eller?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning