Hur är det med hälsningar hojåkare emellan?

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
fasen jag hälsar hela tiden... Ja kanske inte till de riktiga mc-knuttarna de vill nog inte ha med mig att göra...

kommer tom ihåg min första hälsning. jag hade pr4ecis fått min aprilia rs 125 åker ut på landsvägen o möter 2 sporthojar som hälsar blir helt chockad
eftersom jag inte fatta va han mena men senare förstod jag va det var... Mc nissar hälsar på varann eftersom de är utsatta i trafiken... så vi måste hålla ihop på nått vänster... fasen va lite djupt de där hehe!!

Tycker hel klart att vi ska fortsätta hälsa på varann eftersom det är det som skiljer oss från de griniga "bilisterna"...( ta inte illa uppde som kör bil hehe)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
jag vinkar alltid så vidare inte man behöver vänsterhanden..
vinkade till och med till en mc polis o han vinka tibax :tungan

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Som sagts förut så är hemligheten att hälsa med hela handen, inte bara med långfingret.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Brukar inte mors på glidre speciellt in HD då gubbjävlarna tror dom är för hårda för att hälsa tillbaka. OBS!!! man blir inte automatiskt en outlawbiker bara för att man kliver ur volvo kombin och gränslar en virago 250!!!!!!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Jag hälsar aldrig, varför skulle jag det? Ser inget nöje i att vinka åt okända män i läderpyjamas, känns lite gay faktiskt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag tycker vissa sporthoj/motardåkare är lite nonchalanta, customåkare hälsar alltid på mig. :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag uppfattar inte "nicka på huvet" som en hälsning direkt, känns som att dom hälsar för dom "måste"..

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
så här l9igger de till: dom me sport bågar hälsar på varandra, japs glidarre på varandsra å HD hälsar på HD å gold wing som inte e en båge hälsar på varandra... svårare än så e de inte!!!!!

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Jag brukar hälsa på allt o alla.

Brukar ni hälsa när ni kör om en annan mc???

//Peppe

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag hälsar på alla såvida jag vågar släppa taget om styret... :rolleyes:

/F.egis

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
PeppeBus skrev:
Brukar ni hälsa när ni kör om en annan mc???

Jepp, om man är säker på att det inte kommer uppfattas som en provokation iaf.. Det har hänt att jag dragit om en R1 med gammelkawwan och vinkat lite men då satan blev det fart på killen, han var tvungen att köra jättejättefort förbi mig för att hans manlighet inte skulle ta skada. :D

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag hälsar alltid så länge det är säkert att släppa styret i alla fall. Och jag upplever att de flesta hälsar tillbaks. Förutom diversa muppar. som ofta tydligen befinner sig på glidare och HDs.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Klart man ska hälsa! ...en stressig sommar dag kan det ju bli lite väl många man möter men vad gör det? Det räcker ju faktiskt med att lyfta fingrarna från kopplingshantaget :)

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Ja vinkar lite hit o dit... inte i stan så ofta :)

När jag körde 125:a mötte jag en gång en R1 med fulltknäskrap, han vinkade ändå! Det tycker jag är fränt :yoparty

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det beror på jag hälsar inet och larvar mig hela tiden, främst om nån hälsar på mig eller möjligen om nåt liknade jag själv åker på dyker upp.

Här ute är det ofta samma farbröder med goldwing eller custom man möter och de orkar jag faktiskt inte hålla på och hälsa på.

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
HD åkarna hälsar inte P.G.A att det är så jävla svårt för dom att få tag i handtaget igen..........med deras vibrationer.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...