Hur är det med hälsningar hojåkare emellan?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Anneli skrev:
Jag hälsar på alla såvida jag vågar släppa taget om styret... :rolleyes:

/F.egis

Gör inte det, hörde du inte om killen här som hälsade på en hojsnut varpå han blev stoppad och utskälld för att han släppt styret under färd? :kocko

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Hälsar på mötande gör jag bara när jag kör bil.
Gör man det när man kör hoj blir man ju klassad som en nörd.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hightuned skrev:
Gör inte det, hörde du inte om killen här som hälsade på en hojsnut varpå han blev stoppad och utskälld för att han släppt styret under färd? :kocko
Oj, men det måste vara mycket ovanligt. Den snuten borde på allvar fundera på varför han/hon valde detta yrket.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Hightuned skrev:

Det är snutarna som är "roligast" att hälsa på, bara för att de inte kan ta en just då... :hihi

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Det är rätt fånigt med hälsandet men jag hälsar ALLTID tillbaka om någon hälsar på mig. När man kör Ducce så inträffar det konstiga fenomenet att vissa customåkare börjar hälsa men samtidigt så slutar vissa hälsa som kör japanska sporthojar. :3freak :3freak :lol

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
K-Micke skrev:
Det är rätt fånigt med hälsandet
Tycker det är en av de där sakerna som gör just hojåkande så störtskönt :)

Särskilt när man är ute och tourar märker man skillnaden jämfört med :censored (b-ordet). Folk kommer fram och pratar med en på mackar, hälsar och är trevliga osv. Motorcykel är ett bra sätt att få kontakt med folk.

Men det är på inget sätt specifikt för just hoj. Båtfolk hälsar, buss- och lastbilschaffisar likaså osv. Rätt charmigt tycker jag.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Klart man hälsar, det är ju det som gör det där lilla extra med att köra hoj :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Klart man ska hälsa. Enda gångerna jag inte orkar hälsa är när jag ligger i 150+ på motorvägen eftersom fartvinden gärna sliter av armen när man inte har kåpa :) (lite överdrivet kanske)
Då brukar jag blinka lite fint med helljuset istället.
Men har man kört en hel dag utan att folk hälsar tillbaka så e man ju rätt lack.

När folk hälsar med huvet så ser det ju rätt töntigt ut, men det kan ju iofs vara lite jobbigt att lyfta handen mitt i stan på en väldigt framåtlutad hoj.
:va

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Tja, hälsade (som oftast) på den förste knutte jag mötte i år (förra lördagen). En customåkare som, något förvånad, hälsade tillbaks. Trevligt. Annars blir det väl mest på folk av samma kategori el. dyl.
/F.

SM_Putte

SDC Racing Team eller nå´t.......
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Moddad WR400 SM + Volvo V40 -03 + släp -73
KvalitetsMiffo skrev:
Oftast är det lite "äldre" förare som hälsar... den första som hälsade på mig var en gubbe på en japsglidare... blev riktigt förvånad.. men varenda gång man har åkt i riktning mot rörken (eller andra hojställen) så har folk på hojar alla slag hälsat... verkar som samhörigheten ökar när man är på väg till/från ett evenemang... :va

Mötte ett helt HD gäng en gång.. hälsade på rutin men fick endast svar av den som körde sist... Inte trevligt å mötas av griniga miner när man har försökt att vara lite trevlig...

Men fortsätt hälsa...(även de yngre) /henke

Till HD-åkare finns bara en hälsning.......:FU
De hälsar aldrig. har ändå kört "alla" slags hojjar, från BMW 1150GS, RF9000, XS750, TTR600, CBR900 osv osv men inte en hälsning från HD-gobba.
Aaaa kom just på varför de inte hälsar...deras hojjar vibrerar ju så innibänken att ´1/4 sekunds enhandskörning resulterar i en härlig kromvurpa.....har jag rätt??

Last edited:

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jag får säga (utan att skryta) att jag hällsar alltid! Mina mc-kamrater tycker dock att jag är löjlig i bland när jag hällsar på mopeder/125:eek:r. Men man ser ju ingen skillnad nu för tiden på moppe och mc. Det är bättre att hällsa på allt som rullar på två hjul så är man på den säkra sidan :hihi

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
SM_Putte skrev:
Till HD-åkare finns bara en hälsning.......:FU
De hälsar aldrig. har ändå kört "alla" slags hojjar, från BMW 1150GS, RF9000, XS750, TTR600, CBR900 osv osv men inte en hälsning från HD-gobba.

Nää.. HD-åkare hälsar inte, bara japsglidare (samma familj) Kan det ha något med att göra att trumpeterna på min hoj är kromade... :hihi

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Nu när man ska köra 125:a motard i sommar istället för nsr:en så är jag nog nästan säker på att det blir mindre hälsningar. Alla är så rädda att hälsa på en moped att de inte vågar ta risken att hälsa på något som på håll liknar en moppe :död

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag brukar heja på alla, inkl de som brukar blinka ibland. De ser lite besvärade ut endel....hehe

Edit: blinka blått alltså

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
:va Varför, det finns trevliga muppar som ännu inte upptäckt sporthoj ju, varför frysa ut dessa?

Silwer skrev:
jag tycker vi lägger ner det allmäna hälsandet, i fortsättningen så hälsar vi bara på SH medlemmar.

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
Ser att vissa här nästan blir upprörda över att folk inte hälsar, varför då? En fin sommardag möter man ju flera hudra mc, blir ett evigt hälsande. Jag har hälsat en gång i tiden, men nu hälsar jag lika lite på mcfolk som folket i t-banan, på stan osv. Förstår liksom inte vitsen att "hälsa" på folk man inte har en aning om vilka de är och troligen aldrig kommer se mer. Inte speciellt ofta man ser bilchafförer sittandes och hälsa på varandra tex. Vill ni hälsa så fortsätt med det, men kritisera inte dom som inte bryr sig om det.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...