Hur är det med hälsningar hojåkare emellan?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Yoshi_gixxeRR skrev:
Varför hälsa på ngn man ändå inte tänker snacka med :confused: :confused: :confused: Men det e JAG!!! Vad andra gör :va spelar mig inte ngn roll... :D :D /Yoshi
Nä, varför bry sig över huvud taget :va

För fan, man skulle bli eremit förresten nu när man tänker på det. Som han i skrotnisse.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Sällan de jäkla raggarna slänger ut handen och säger hej. Så jag har lessnat på att heja på franstomtarna. :tomten

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
berggren_martin skrev:
Tycker det är en av de där sakerna som gör just hojåkande så störtskönt :)
Folk kommer fram och pratar med en på mackar, hälsar och är trevliga osv. Motorcykel är ett bra sätt att få kontakt med folk.
Rätt charmigt tycker jag.
Kan inte annat än hålla med dig där :)

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
NoicE skrev:
När jag körde 125:a mötte jag en gång en R1 med fullt knäskrap. Han vinkade ändå! Det tycker jag var fränt :yoparty
Som när Rossi släppte för att ge Biaggi fingret :kär

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
BMW R90s skrev:
Men om ni kör om en hoj, hur gör ni då? Fingret eller :va
Vid själva omkörningen behöver man ju helst hålla händerna på styret. Möjligtvis att jag sträcker upp handen efteråt, men det är inte så vanligt.

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
OY STOPP OCH BELÄGG ? ! ? ! ? ! ?

Är det inte så att man hälsar för att visa att det är "fri väg" ett par mil framåt... Dvs slå runt rullen om du vill...

Så har jag blivit lärd och så gör vi i skåne ???

Alltså, hälsa bara om det är grönt bakom dig!

Och är det kontroll, så skall det signaleras som aldrig förr... som de sade i Robinsson så skall man göra internationell nödsignal om det krävs...

Kostade mig 1600 spänn i förrfjol för att nån jävla HD kille inte orkade säga till att snuten stod runt krönet... Visserligen hälsade han inte heller...

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Hälsar själv på allt.. Framför allt HD nissana för att retas lite (dock inte mopeder och de största moderskeppen alla Guldvinge då det är mer bil på 2hjul än mc)

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Marals76 skrev:
Sällan de jäkla raggarna slänger ut handen och säger hej. Så jag har lessnat på att heja på franstomtarna. :tomten

Försök själv att släppa en hand ifrån något som är lika välbalanserat som en skottkärra, så får du se hur lätt det är. :D

Dr BODOL

Med en tub FIXANAL......
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
GSXR 750 -96
Hälsar ALLTID!

Tror att det beror lite på vart man är i landet. Uppe kring Märlaren (där jag kommer från) hälsade alla på alla.

Här nere i Skåne finns det för många gubbs på japsglidare som inte hälsar. Resten brukar faktiskt hälsa, tom både Bandidos och HA brukar hälsa.

Har dock inte hört att det skulle vara för att visa att vägen är "fri från farbror blå", så som jag fick lära mig var det bara allmänt hyfs.

Om vägen inte är "fri" brukar brukar det blir lite blinkningar med helljuset.

MVH Dr B.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...