Hur åker ni klädda i stekhet sommarvärme?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Full utrustning, så länge jag kör är det inga problem och iom tvådelat så börjar jag sätta rekordtider på att få av mig ovandelen. Byxorna är alltid på även vid rast, gör mig inget även om det är 35°.

Enda gången det är en smula svettigt är om det blir mkt kökörning men det är jag förhållandevis befriad ifrån i min vardag.
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
när det är varmt som fan så har jag rygg och axel.armbågeskydd
och knä skydd ( jag vet att skin kläder är bättre)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag bjöd på mig själv och menade på att det var jag som var neandertalaren i det här fallet.

För övrigt gillar jag att ligga, om jag då kan påverka detta till det positiva (alltså få ligga med en snyggare chey) så tar jag gärna den chansen. Vet inte vilken värld du lever i men i min värld så umgås jag hellre med en trevlig snygg tjej än en trevlig ful tjej.

Vågar påstå att även kvinnofolket tänker i liknande banor vad gäller det penisbärande släktet.
:banana



PS. Jag valde att svara dig trots att jag nu inte kallade dig för neandertalare.

Då ber jag om ursäkt iaf! :krama

Tjejer är precis lika hjärndöda som killar IMHO. Men det är FET OT. :)
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag gillar verkligen dom här "Varför ha full utrustning när man endå ska ut en sväng och bara köra lugnt!?" kommentarerna, bara för ni är ute och kör lugnt försvinner alla andra trafikanter eller hur tänker ni? Man kan ju även bli påkörd fast man kör lugnt. Själv kör jag alltid me full utrustning och orkar jag inte ta på mig det får man promenera, cykla eller ta bilen. Svårare än så är det inte.
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag gillar verkligen dom här "Varför ha full utrustning när man endå ska ut en sväng och bara köra lugnt!?" kommentarerna, bara för ni är ute och kör lugnt försvinner alla andra trafikanter eller hur tänker ni? Man kan ju även bli påkörd fast man kör lugnt. Själv kör jag alltid me full utrustning och orkar jag inte ta på mig det får man promenera, cykla eller ta bilen. Svårare än så är det inte.

Jag gillar på samma sätt dom här "alltid full mundering annars tar jag bilen" kommentarerna. Varför har man egentligen en hoj om man inte ska använda den?! Ut och kör, svårare än så är det inte!
 

Newbornkano

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Trosa
Hoj
GSX 1400 -03
själv har jag en jacka från halvarsson, hemsydda jeans, med inlagda CE-godkända knäskydd samt skyddsshorts från KNOX under, boots och ryggskydd samt bra handskar. Jackan går att öppna lite vars om så att det bli en bra ventialation. Shortsen har mer skydd än vanliga godkända mc-byxor så dom klarar stötar bättre.
 

kakafoni

Fahrer des Herzog aus Mattighofen
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Söder om Hallandsåsen
Hoj
Superduke
Åter till ämnet? Plz.

Kan vi inte bara lägga ner moralbiten och strunta i att hacka på de som kör lättklädda? :mattias

TS önskade tips på bra klädsel vid sommarkörning och många sådana har jag inte sett. Det är mest gnäll och moralkakor. Jag kör själv med full mundering och är medveten om att andra inte gör det. Håller mitt tyckande för mig själv då mina påpekanden mest troligt inte ändrar attityd hos de som tycker olika.

Det måste ju rimligen finnas fler mc-jeans än mo'cycle och draggin? Ingen som har erfarenheter av andra? Några tips vad gäller jackor och skor? Såg Probikers modell men fastnade inte för den. Handelsboden har ju några jackor också men ingen jag direkt fastnat för. :galen

Handskarna från Biltema såg iaf vettiga ut, hur är de skyddsmässigt? Känns de robusta och "heavu duty" eller är det typ bomullshandskar till fracken? :crash

Kort sagt: Fler tips och mindre gnäll på varandra, okej? :sissy

Det var mina fem öre. :backontop
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Det måste ju rimligen finnas fler mc-jeans än mo'cycle och draggin?

BMW har jeans för MC-åkning, samt även lite tunnare sommarbyxor med avtagbara ben. Har själv inte testat vare sig de ena eller de andra, men de ser ut, och känns, helt okej.

De har även textilställ som är riktigt ventilerade, vilket jag själv funderade på att köpa ett inför Euorpasemestern. Det blir dock inget, jag tänkte bli kokt i mitt rejsställ istället :)

Än så länge tycker jag inte att det har varit någon så varm dag att det har varit en plåga att köra motorcykel i Sverige, men det kanske bara är jag, det :confused:
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Är det aggressiv körning så är det ju hela paketet som gäller. Ska jag ned och posera på stan eller möta en polare för käk så kan det bli mindre kläder om det är snorvarmt. Typ bara skinnjacka och jeans, eller skinnbyxor och luvtröja. Men ryggskydd, stövlar och handskar är alltid på, oavsett väder.

Nu får man väl ducka för alla moralkakor från bättre människor som ALLTID åker i helställ, om det så bara gäller att rulla in hojen i garaget. :D
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Kör med full mundering.
i innerstan (Stockholm) blir det rätt svettigt vid alla rödlysen, sitter då och funderar på om det finns vettiga underställ att ha under skinnstället?

Var i går och tittade på ett underställ i Merinoull, men bara tröjan gick lös på 700 pengar. Såg att en del här kör a la natura under stället men finns det ingenting som kyler, eller åtminstone inte värmer?

Vad har Ni alltså under stället?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Kör med full mundering.
i innerstan (Stockholm) blir det rätt svettigt vid alla rödlysen, sitter då och funderar på om det finns vettiga underställ att ha under skinnstället?

Var i går och tittade på ett underställ i Merinoull, men bara tröjan gick lös på 700 pengar. Såg att en del här kör a la natura under stället men finns det ingenting som kyler, eller åtminstone inte värmer?

Vad har Ni alltså under stället?

Jag köpte en underställströja (Nike tror jag det är) för 300 på Stadium. Värd vartenda spänn.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Kör med full mundering.
i innerstan (Stockholm) blir det rätt svettigt vid alla rödlysen, sitter då och funderar på om det finns vettiga underställ att ha under skinnstället?

Var i går och tittade på ett underställ i Merinoull, men bara tröjan gick lös på 700 pengar. Såg att en del här kör a la natura under stället men finns det ingenting som kyler, eller åtminstone inte värmer?

Vad har Ni alltså under stället?


Sidenunderställ, se www.sidenselma.se

Naturmaterial = ingen risk för brännsår om man kanar på asfalten (vissa syntetmaterial kan smälta in i huden), suger upp svetten, stället skaver inte och det blir betydligt lättare att få av sig skinnstället utan att ens egen hud följer med! :D

Har kört med samma underställ i tre år nu så det är lätt värt 600 spänn. Det blir betydligt fräschare med ett nytvättat underställ än ett svettigt skinnställ, som annars kan lukta lite funky efter några års idog användning... :näsblod
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
MC jeans funkar gaska bra med en skinjacka till, då kan man iaf ta av sig prylarna när man kommer fram.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
alltid alltid fullt ställ, om det riktigt varmt undviker jag att köra hoj och tar bilen eller stannar hemma. jag har tyg med gortex (mycket ventilation), maken har helskinn och han kör med underställ för "aktivitet" dvs sånt som andas (bra för skidåkare tex) funkar så bra säger han.

Jag åker ALDRIG utan fullt ställ inte ens om jag ska ta en tur ner till stans centrum.

Tycker de som kör utan ställ och åker i backen får skylla sig själva. Är man dum ska man ha ont.
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Åkte i shorts igår.

Var varmt som fan och sjukt skönt.

Folk som inte vill uppleva lite livskvalitet får skylla sig själva :tungan
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
I morse blev det fusk. Allväders-jackan, jeans och vanliga skor.

Värme-handtag är skönt när man glömmer handskarna. :huvet
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Tycker de som kör utan ställ och åker i backen får skylla sig själva. Är man dum ska man ha ont.

Är väl taskigt, att man ska ha ont bara för att man är dum..
Bättre - Är huvudet dumt -får kroppen lida! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top