Hur åker ni klädda i stekhet sommarvärme?

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Få ut får du, höjd självrisk är minsta problemet. Dock brukar jag ha på mig mer kläder än du ser ut att ha.

Hjälm
Handskar
Ryggskydd
alldäders el skinn byxor
Allvädersjacka
Alpine boots

Tycker jag e då ganska påklädd:banana
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Vågar du inte riskera nått så låt hojen stanna i garaget.

För egen del är det mest stadstrafik utan, och då är väl ärrbildning det man riskerar utan skinnställ.
Så jag får väl låta bli att tigga pengar för eventuella ärr? :va

Krosskador (det som är sannolikast att få) skyddar inte skinnstället emot, så tror trots villkoren att fb får vara snälla och pynta.



Olycka = nada fungerande kropp.. surt sa räven


Våga o våga....handlar om sunt förnuft...
så för att jag inte vill åka i "underkläder" så vågar jag inte då ???:D
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du har den insikten, men inte viljan att köra med skydd när du fjantar runt i city bland alla idioter? Bra val.

Kör med skydd, inte sagt nått annat.

Handskar, hjälm, ryggskydd.

Dock inte skinnstället.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Full mundering, alltid.

Och från det ena till det andra, vad fan ska ni snurra runt i stan för? Ska man korta ärenden är ju bilen att föredra alla gånger? Slipper man massa meck.

Köra MC runt, runt i stan är ungefär lika meningslöst som alkoholfri öl...

Jag sparade 60 kronor i parkering idag när jag åkte och gymmade, just för att jag tog hojen. Kunde tagit bil och parkerat billigt, men var inte så sugen på att gå genom halva stan när hojen ändå var tillgänglig.

Dessutom åkte jag i t-shirt idag så att jag kunde flexa mina feta triceps.
Två idiottankar i en smäll. :tummenupp
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
hur som helst så kör jag bara med skinnställ när jag planerar att åka av men jag tycker det är bättre att hålla sig på vägen. senaste gången jag hade ställ va 2005 förutom nån gån 2008 jag tog på mig byxorna för att skrapa puck. jag har märkt en stor skillnad (kan vara åldern mä) på hur pass mycket mindre risker man tar nu utan sparkdräkten jämfört när man va rossi-wannabee.

att folk tror att man kör i jeans för att styla vid korvkiosken förstår jag inte, när jag går av hojen och in på mcdonalds så vill jag inte se ut som en jättebäbis i ett depåområde, utan som en vanlig människa utan något hävdelse-behov.

jag tycker f.ö. att det är jättebra att folk har skinnställ om man känner sig osäker eller om man ska slå varvtider på bulten - inget snack om den saken. men sluta gnäll på oss som kör utan planer på att klonka. :)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
hur som helst så kör jag bara med skinnställ när jag planerar att åka av men jag tycker det är bättre att hålla sig på vägen. senaste gången jag hade ställ va 2005 förutom nån gån 2008 jag tog på mig byxorna för att skrapa puck. jag har märkt en stor skillnad (kan vara åldern mä) på hur pass mycket mindre risker man tar nu utan sparkdräkten jämfört när man va rossi-wannabee.

att folk tror att man kör i jeans för att styla vid korvkiosken förstår jag inte, när jag går av hojen och in på mcdonalds så vill jag inte se ut som en jättebäbis i ett depåområde, utan som en vanlig människa utan något hävdelse-behov.

jag tycker f.ö. att det är jättebra att folk har skinnställ om man känner sig osäker eller om man ska slå varvtider på bulten - inget snack om den saken. men sluta gnäll på oss som kör utan planer på att klonka. :)

Har man bara en stor puckel och kängurukläder så är man safe.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
hur som helst så kör jag bara med skinnställ när jag planerar att åka av men jag tycker det är bättre att hålla sig på vägen. senaste gången jag hade ställ va 2005 förutom nån gån 2008 jag tog på mig byxorna för att skrapa puck. jag har märkt en stor skillnad (kan vara åldern mä) på hur pass mycket mindre risker man tar nu utan sparkdräkten jämfört när man va rossi-wannabee.

att folk tror att man kör i jeans för att styla vid korvkiosken förstår jag inte, när jag går av hojen och in på mcdonalds så vill jag inte se ut som en jättebäbis i ett depåområde, utan som en vanlig människa utan något hävdelse-behov.

jag tycker f.ö. att det är jättebra att folk har skinnställ om man känner sig osäker eller om man ska slå varvtider på bulten - inget snack om den saken. men sluta gnäll på oss som kör utan planer på att klonka. :)

Känner mig hellre som en jättebäbis än att bli en jättebäbis efter ett klot utan skydd
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag sparade 60 kronor i parkering idag när jag åkte och gymmade, just för att jag tog hojen. Kunde tagit bil och parkerat billigt, men var inte så sugen på att gå genom halva stan när hojen ändå var tillgänglig.

Dessutom åkte jag i t-shirt idag så att jag kunde flexa mina feta triceps.
Två idiottankar i en smäll. :tummenupp

Det är klart, det är ju synd att röra på sig när man ska till gymmet... :glömdet
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Det är klart, det är ju synd att röra på sig när man ska till gymmet... :glömdet

Beror ju såklart på vad du har för mål med träningen.

Cardioträning såsom kilometerspromenader genom stan en varm sommardag är kanon om du är fet och vill bränna fett.
Vill du som jag däremot öka muskelvolymen så är promenaden snarare en nackdel än en fördel. Bättre att isf istället lyfta tungt, äta mindre och skippa promenaden. Förutsatt att du deffar, vilket jag såklart för stunden gör.

Så ja, det är synd och onödigt att röra på sig när man ska till gymmet.

:neandertalare
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Arai med underbar ventilation, perforerat helställ och Under Armour HeatGear compressiontröja - Suveräna kläder! Räcker med lite fartvind så känns det svalt! Kolla in www.underarmour.com och handla! Rekommenderas starkt :tummenupp Jag tror även att Stadium har en del UA-produkter

Är det en kort repa inom stan kan det bli min Joe Rocket jacka som har inbyggda skydd, inkl ryggskydd, och borttagbart foder så det blir som en meshjacka bara. Också bra skit :)

Det är endast hjälmlag i Sverige men det innebär ju att man får köra efter förhållandena, det inser vi nog alla, annars är det bara att ta konsekvenserna. Läs min signatur
 

Bifogat

  • main_red_logo.png
    main_red_logo.png
    2.6 KB · Visningar: 450
  • 1064_Suzuki_Mesh_Replica_Jacket.jpg
    1064_Suzuki_Mesh_Replica_Jacket.jpg
    82.3 KB · Visningar: 52
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Beror ju såklart på vad du har för mål med träningen.

Cardioträning såsom kilometerspromenader genom stan en varm sommardag är kanon om du är fet och vill bränna fett.
Vill du som jag däremot öka muskelvolymen så är promenaden snarare en nackdel än en fördel. Bättre att isf istället lyfta tungt, äta mindre och skippa promenaden. Förutsatt att du deffar, vilket jag såklart för stunden gör.

Så ja, det är synd och onödigt att röra på sig när man ska till gymmet.

:neandertalare

Om du kallade mig neandertalare med ditt inlägg är svaret detta:

Om du går till gymmet för att få kroppen till att kunna pippa med könet du föredrar är din ensak, kom då inte med massa skitsnack om träning hit och träning dit utan erkänn läget. Dock bör Du ha åtanke att "din eventuella sexpartner som väljer dig på den punkten enbart" är oftast inget att ha utan bara en yta utan innehåll.

Kallade du mig inte neandertalare kan du bortse från det jag skrivit! Dock är all röresle av kroppen till godo. Tror inte "beach 2010" fördärvas av att man går en bit.
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Om du kallade mig neandertalare med ditt inlägg är svaret detta:

Om du går till gymmet för att få kroppen till att kunna pippa med könet du föredrar är din ensak, kom då inte med massa skitsnack om träning hit och träning dit utan erkänn läget. Dock bör Du ha åtanke att "din eventuella sexpartner som väljer dig på den punkten enbart" är oftast inget att ha utan bara en yta utan innehåll.

Kallade du mig inte neandertalare kan du bortse från det jag skrivit! Dock är all röresle av kroppen till godo. Tror inte "beach 2010" fördärvas av att man går en bit.

asg

detta börja spara ur lite granna.....
alla åker i det dem "anser" duger om dem känner sig bekväma....alla vet om risker....vissa är mer försiktiga andra mindre....jag anser mig vara "tuff" på min hoj då jag e hel o har all mundering.....halvskrapad kropp m.m. är då fan bara dumhet och inget tuffhet.....

en påklädd kille på hoj e mer intressant o mer sexig än en "åsna" i underkläder som tror han är tuff.....men tur att alla tycker olika...

Ps: kallar ingen åsna se lite ironin bakom ordet "åsna" sen e det fri tolkning
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Är det +25 så åker skydden av och jag glider fram i kortbyxor och bar överkropp. Måste visa alla lättklädda damer:tuttar min snygga kropp när man glider fram med potensförhöjaren.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top