Hur åker ni klädda i stekhet sommarvärme?

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Är det +25 så åker skydden av och jag glider fram i kortbyxor och bar överkropp. Måste visa alla lättklädda damer:tuttar min snygga kropp när man glider fram med potensförhöjaren.

Måste då erkänna en sak....i det fallet hade jag nog spanat in din hoj:yoparty:D
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
asg

detta börja spara ur lite granna.....
alla åker i det dem "anser" duger om dem känner sig bekväma....alla vet om risker....vissa är mer försiktiga andra mindre....jag anser mig vara "tuff" på min hoj då jag e hel o har all mundering.....halvskrapad kropp m.m. är då fan bara dumhet och inget tuffhet.....

en påklädd kille på hoj e mer intressant o mer sexig än en "åsna" i underkläder som tror han är tuff.....men tur att alla tycker olika...

Ps: kallar ingen åsna se lite ironin bakom ordet "åsna" sen e det fri tolkning

Enligt mig är ett "prettokid-i-linne-och rambopannband" ett exempel på en förare som aldrig varit omkull. Oftast beror de på att de aldrig varit utanför tätorten med sin tvåhjuling utan gillar att visa upp den för folk det de tror är intresserade/imponerade.

Kommer nog själv köra i jeans och t-shirt imorrn då bågen ska besiktigas under arbetstid, men fattar inte varför man skulle göra det under andra "fritidsaktiga" förhållanden. Har aldrig upplevt temperaturer i sverige som inte tillåter att jag ska ha mitt skinnställ på mig. Det känns kanske surt innan man kommer iväg men aldrig under färd. (Dock poserar jag ju utanför stadstrafiken!)
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Håller med de flesta att det bara är att bita ihop å köra med full mundering även om man kanske fuskar nån gång. Men en bekants morsa som jobbar på akuten sa att vanliga jeans skyddar lika bra som en plastpåse. Enda skillnade är att sjukhuspersonalen får dra jeansfibrer ur såren i flera timmar som "bränt" in...
(under förutsättning att man vurpat m.a.o.):tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kommer nog själv köra i jeans och t-shirt imorrn då bågen ska besiktigas under arbetstid, men fattar inte varför man skulle göra det under andra "fritidsaktiga" förhållanden. Har aldrig upplevt temperaturer i sverige som inte tillåter att jag ska ha mitt skinnställ på mig. Det känns kanske surt innan man kommer iväg men aldrig under färd. (Dock poserar jag ju utanför stadstrafiken!)

Så det är bara okej att köra utan skinnställ om det är på arbetstid? :va
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Håller med de flesta att det bara är att bita ihop å köra med full mundering även om man kanske fuskar nån gång. Men en bekants morsa som jobbar på akuten sa att vanliga jeans skyddar lika bra som en plastpåse. Enda skillnade är att sjukhuspersonalen får dra jeansfibrer ur såren i flera timmar som "bränt" in...
(under förutsättning att man vurpat m.a.o.):tummenupp

Det finns en anledning att motorcyklar kallas "donatorcyklar" av sjukhuspersonal... :gnissla

Så det är bara okej att köra utan skinnställ om det är på arbetstid? :va

Missförstå mig rätt. Ingen är perfekt och jag säger inte till någon vad som är rätt utan bara vad jag tycker.

Kör i speedos, jag kommer inte att klandra, bara misstycka!
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag kör alltid med full mundering, ett enkelt sätt att inte skada sig mer än nödvändigt vid olycka. Därför kör jag inte så ofta mitt på dagen under juli-augusti utan gillar kvällarna bättre.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag kör alltid med full mundering, ett enkelt sätt att inte skada sig mer än nödvändigt vid olycka. Därför kör jag inte så ofta mitt på dagen under juli-augusti utan gillar kvällarna bättre.

Svårt att köra mitt på dagen i Juli-Augusti om man har jobb. Har jag semester kan jag oftast vänta till kväll om det är olidligt varmt... Oftast är det inte så varmt så jag fattar inte riktigt vad det rör sig om...
 

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Måste bara fråga....

Vilka försäkringsbolag har ni som väljer å åka "mindre" påklädda?
Många kräver full mundering för att man ska ha rätt å få ut cash om d vill sig illa.....

smaken är som baken......delad

men varför riskera???

har folksam och har bara hjälmtvång,men skaffar jag helårsförsäkring på hojen så ska det vara komplett godkänd utrustning,,lite konstiga regler.

Men själv kör jag i shorts,t-tröja och tofflor när det är varmt,,sällan jag andvänder helställ..
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Om du kallade mig neandertalare med ditt inlägg är svaret detta:

Om du går till gymmet för att få kroppen till att kunna pippa med könet du föredrar är din ensak, kom då inte med massa skitsnack om träning hit och träning dit utan erkänn läget. Dock bör Du ha åtanke att "din eventuella sexpartner som väljer dig på den punkten enbart" är oftast inget att ha utan bara en yta utan innehåll.

Kallade du mig inte neandertalare kan du bortse från det jag skrivit! Dock är all röresle av kroppen till godo. Tror inte "beach 2010" fördärvas av att man går en bit.

Jag bjöd på mig själv och menade på att det var jag som var neandertalaren i det här fallet.

För övrigt gillar jag att ligga, om jag då kan påverka detta till det positiva (alltså få ligga med en snyggare chey) så tar jag gärna den chansen. Vet inte vilken värld du lever i men i min värld så umgås jag hellre med en trevlig snygg tjej än en trevlig ful tjej.

Vågar påstå att även kvinnofolket tänker i liknande banor vad gäller det penisbärande släktet.
:banana



PS. Jag valde att svara dig trots att jag nu inte kallade dig för neandertalare.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tänkte på denna tråden idag när jag tog en liten tur efter jobbet, runt halv sju till nio.

Har ett Berikställ, 5888 eller vad det heter se min avatarbil, det har ingen perforering. Under hade jag en Rukka-tröja som är en sån där "andaströja" ryggskydd och kallingar. Inte fan var det för varmt när man kom över 70 knyck. Tyckte däremot att det började bli kyligt fram mot åttatiden...

Visst, det var ingen apvarm dag idag men lätt över 20 grader i skuggan under hela min tur. Vad har ni för ställ egentligen?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Visst, det var ingen apvarm dag idag men lätt över 20 grader i skuggan under hela min tur. Vad har ni för ställ egentligen?

Tvådelat Arlen Ness, inget direkt stoppning men något slags svettfoder finns där ju. Åker sommartid iförd kalsonger plus T-shirt under stället. Svettas som en gris under somrarna, allt under 100 km/h är döden.

Och som den posör jag ibland väljer att vara så kan du ju tänka dig att det blir varmt om pungen. :(
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Jag kör också i full mundering: Delbart skinnställ, ryggplatta, crosstövlar, skinnhandskar, och crosshjälm..
Kan bli varmt som F*n soliga dagar, men då får man svalka med lite hastighet mellan varven. Eller stanna o köpa glass. :tummenupp

Men eftersom jag vet att jag någon gång under en tur, kommer att leka av mig (något som omedvetet följer med när man kör motard) , så vågar ja inte annat..
Jag skulle bli bra less på mig själv om jag kraschade just den dagen jag leker i bara jeans och tröja. :huvet

Visst. Sen finns det undantag. Tar inte helstället för att med en ryggsäck dra o handla hem en limpa o en mjölk t.ex..
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Hur många använder motorcykeln mestadels som fritidsfordon? :va

De få gånger jag använder motorcykeln för att ta en trevlig åktur eller åka i grupp så har jag alltid full mundering på mig!

Men de andra 95% av gångerna använder jag den som fordon till o från jobbet, till kompisar eller till affären för att fylla ryggsäcken med mat. Då åker jag mera försiktigt och har väldigt sällan alla skyddskläder på mig. (Äger ingen bil då jag för tillfället bor i Sthlm)
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kanske man ska ha susp, stövlar och cowboyhatt ?
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
till/från jobbet:

hjälm, handskar, ryggplatta, cordurajacka med axel/armbågsskydd, jeans och skinndojjor.

på fritiden:

samma fast med lederbyxer och riktiga mc-stövlar.
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Hur kan det vara så fel att åka i jeans o en t-shirt när man tar det lugnt men ok att blåsa på som fan bara för att man har skinnställ? Har svårt att tänka mig att man kan öka hastigheten 200km/h och inte utsätta sig för en större risk bara för att man har skinnställ, e ingen mirakelkondom ni kryper in i.
Jag åker ofta bågen i stan, speciellt på sommarn när alla muppar ska ta me sig bilen in i smeten. Då e det smidigt sätt att komma fram. Visst att jag tar en risk varje gång men å andra sidan så röker jag, äter onyttig mat ibland, dricker alkohol. Så med tanke på kol, cancer o hjärt o kärlsjukdommar jag har att vänta pga mitt levende så kan jag nog riskera att skrapa upp mig lite.

Har jag tur så får jag plats för nya tatueringar ;-)
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hur många använder motorcykeln mestadels som fritidsfordon? :va

De få gånger jag använder motorcykeln för att ta en trevlig åktur eller åka i grupp så har jag alltid full mundering på mig!

Men de andra 95% av gångerna använder jag den som fordon till o från jobbet, till kompisar eller till affären för att fylla ryggsäcken med mat. Då åker jag mera försiktigt och har väldigt sällan alla skyddskläder på mig. (Äger ingen bil då jag för tillfället bor i Sthlm)

Precis som mitt användande och "säkerhetstänkande" fungerar, bilen används enbart till storhandel.. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top