Hur åker ni klädda i stekhet sommarvärme?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
jag vet inte hur ni kör men,
för mig e de hjälm och stövlar sen valfri klädsel:arsele :tungan
Ride-naked-md.jpg
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ska jag åka en kortare sträcka så åker jag i vanliga kläder, som nu tex då jag har nån km till jobbet åker jag i jeans och vanlig jacka.

Har lite svårt för att vara utan ryggskydd dock, annan körning är det ställ etc som gäller.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hur kan det komma sig att man är en komplett idiot om man åker mc utan skyddsutrustning om man så bara kör inne i stan i 50 km/h , när grannens dotter sen kan komma i minikjol , linne , stringtofflor o hjälm i 70 blås på eu-moppen , o då höjer folk inte ens på ögonbrynen , för så gör ju alla ?

Missförstå inte nu.... Jag åker alltid i skyddsutrustning oavsett temperatur...men visst är det väl så ? En eu-moppe i 70 km/h eller en mc i 70 km/h....slår man sig inte lika hårt om man klotar ?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Hur kan det komma sig att man är en komplett idiot om man åker mc utan skyddsutrustning om man så bara kör inne i stan i 50 km/h , när grannens dotter sen kan komma i minikjol , linne , stringtofflor o hjälm i 70 blås på eu-moppen , o då höjer folk inte ens på ögonbrynen , för så gör ju alla ?

Missförstå inte nu.... Jag åker alltid i skyddsutrustning oavsett temperatur...men visst är det väl så ? En eu-moppe i 70 km/h eller en mc i 70 km/h....slår man sig inte lika hårt om man klotar ?

Jag anser inte att någon är idiot om de så kör nakna. Deras bekymmer. Men visst, småtejer i kort-kort på EU-mopeder slår sig också om det går omkull. Detta är även det deras bekymmer.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Hur kan det komma sig att man är en komplett idiot om man åker mc utan skyddsutrustning om man så bara kör inne i stan i 50 km/h , när grannens dotter sen kan komma i minikjol , linne , stringtofflor o hjälm i 70 blås på eu-moppen , o då höjer folk inte ens på ögonbrynen , för så gör ju alla ?

Missförstå inte nu.... Jag åker alltid i skyddsutrustning oavsett temperatur...men visst är det väl så ? En eu-moppe i 70 km/h eller en mc i 70 km/h....slår man sig inte lika hårt om man klotar ?

bingo,
köra i shorts och t-shirt på en moped i 70 blås,
hör till vardagen

Ser en kille i shorts och t-shirt på motorcykel komma bakom "HERREGUD KILLEN MÅSTE VA GLAEN!"
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har klämt och känt på lite nya skinnställ inför ett ev köp men blir lite skeptisk att det bara är tunn "spandex" ljumskar och armhålor där mina motorvägar för blodet går. Mycket skog grenar och sly om man går av på våra vägar.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jeans och tischa. Det är skönt som fasen. Har gått omkull i 160 med jeans, tischa, sneakers och det var förvånansvärt ok. Lite rosa bara men det är en fin färg. Och en gång, även då i ca 150-160 med jeans och hoyjacka då utan ett enda märke.

Något som däremot gör sjukt ont är när det tar stopp i ex en bil, ett betongfundament, dike, el dyl. Då kan man ha vilka starwarsdräkter på sig man vill utan att det spelar roll. Kör med skallen i stället för att förlita er på knäskydd och pvc-gråsuggor som ni spänner fast i halvslappa stroppar runt eran lekamen. falsk trygghet.com...

Några av oss kör omkull relativt ofta utan full skyddsmundering och utan att få bestående men, andra hyvlar omkull på "bulten", dör på momangen trots full mundering och finns sedan att läsa om i minneslunden. Tänk och kör förnuftigt är det bästa ur säkerhetssynpunkt.

Full mundering, alltid.

Och från det ena till det andra, vad fan ska ni snurra runt i stan för? Ska man korta ärenden är ju bilen att föredra alla gånger? Slipper man massa meck.

Du svarade på det själv...

Hur kan det komma sig att man är en komplett idiot om man åker mc utan skyddsutrustning om man så bara kör inne i stan i 50 km/h , när grannens dotter sen kan komma i minikjol , linne , stringtofflor o hjälm i 70 blås på eu-moppen , o då höjer folk inte ens på ögonbrynen , för så gör ju alla ?

Missförstå inte nu.... Jag åker alltid i skyddsutrustning oavsett temperatur...men visst är det väl så ? En eu-moppe i 70 km/h eller en mc i 70 km/h....slår man sig inte lika hårt om man klotar ?

För att på en ssssporthoy tjör man ijäl sej direckt!
 
Last edited:

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
"Stekhet sommarvärme" ett begrepp som jag trodde jag hade koll på vad det betydde. Har ni varit i USA tre veckor och har omvärderat lite... Stekhet sommarvärme är numer 40-45 grader i skuggan snarare än sveriges 20-25.... :D

SKa inte klaga på värmen resten av sommaren i sverige i alla fall.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
633616889245494642-MotorcycleHelmets.jpg


Dessa brukar hittar man bara utanför korvkojen, speciellt om man kör gixxer

nude_on_bike_01.jpg
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Textil är kanon på sommaren.
Särskilt svensk sommar.
Vattentätt.
Någorlunda jallafall.
Värmer med foder i.
Svalt utan foder.
Är det riktigt varmt, så öppnar man lite i armar och hals = genomblåsning.

Gott om fickor.
Går att använda på vilken hoj som helst utan att det ser konstigt ut.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Varm asfalt skrapar inte sönder folk mindre än kall asfalt! :fakta Dvs kör jag i hjälm, skinnställ, handskar, ryggskydd å stövlar. Dock tar jag oftast mitt raceställ om jag inte har behov av att ta av jackan å gå omkring nånstans.
 

diva77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
ER-6n 11 samt bakpå BMW....lyxiga biatch
Alltid påpalltad....oavsett vädret.....vill kunna njuta av fler åkturer:)
men visst är det varmt.....
 

bus

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GS 850 -81
Hur kan det komma sig att man är en komplett idiot om man åker mc utan skyddsutrustning om man så bara kör inne i stan i 50 km/h , när grannens dotter sen kan komma i minikjol , linne , stringtofflor o hjälm i 70 blås på eu-moppen , o då höjer folk inte ens på ögonbrynen , för så gör ju alla ?

Missförstå inte nu.... Jag åker alltid i skyddsutrustning oavsett temperatur...men visst är det väl så ? En eu-moppe i 70 km/h eller en mc i 70 km/h....slår man sig inte lika hårt om man klotar ?

Jag tror det säger mer om Moppedister än MCfolk. =)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top