max350
Yamaha RD-2Takt
- Gick med
- 23 Jan 2006
- Ort
- Örnsköldsvik
- Hoj
- 83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Var httar ni stekhet sommarvärme någonstans
Var httar ni stekhet sommarvärme någonstans
Rambopannband, linne och flipflop.
Som vanligt. Det är inte roligare att slå sönder sig i 30 grader än i 15.Jag är ny med MC, och har upptäckt att det är ett helvete att åka med full säkerhetsutrustning i stekhet sol.
Hur gör ni?
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Slutsats: Jag kör alltid med skinnställ o full skyddsutrustning.
Min granne har inte förstått konceptet...
När man kör ner till Balkan, Italien, Korsika eller Spaninen när det är bort mot 40 grader i skuggan och 60 grader i solen på den svarta asfaltvägen.
Jag fattar fortfarande inte hur man fixar det.
Jag vägrade t.o.m kliva ur min luftkonditionerad bil där det var 21.5 grader.
Vid den temperaturen kylde inte fartvinden, utan ju fortare man åker desto varmare blir det.
När luften är varmare än människoroppen blir det ju inte kyleffekt av vinden utan uppvärmingseffekt.
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Slutsats: Jag kör alltid med skinnställ o full skyddsutrustning.
Min granne har inte förstått konceptet...
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Apropå dom där med Gortex ställ som du skriver om. vad var de för konstiga ställ som går sönder så lätt. inga skydd i dessa överhuvudtaget ? Har varit omkull i mitt första tyg/allväderställ och de var väl runt 50/60 när en idiot i bil bestämde sig för att sväng trotts att jag var där. De som blev var skrapmärken på jackan och skrapmärken på knäna på brallorna och på sin höjd så fick jag ett litet hål i brallan. de var inget som slets sönder helt iallafall och att jag fick skrapmärken på knän eller armar. Dock vart man rejält tilltufsad men de hade jag varit med skinnstället med. Kan iofs skilja möjligen från ett ställ till ställ mitt är lite tightare i formen så de kan vara de som gör de att de inte luftigt och pösigt ?!
Grannen ser ut att köra Jänkar principen ala Sturgis.
Själv funderar jag på att skaffa en sån där skyddsjacka och köra med bara en lättare tröja över typ cross och sen kevlar jeans dom gånger man kör fram och tillbaka till jobbet. för denna värmen den är jobbig i längden i fullt ställ...
Skinnställ PUNKT:::::::::::::::::::::
Eller sluta åk hoj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Slutsats: Jag kör alltid med skinnställ o full skyddsutrustning.
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Slutsats: Jag kör alltid med skinnställ o full skyddsutrustning.
Skinnställ is the shit!!!
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Slutsats: Jag kör alltid med skinnställ o full skyddsutrustning.
Min granne har inte förstått konceptet...
Jag har vid två tilfällen på kort tid sett hur "bra" goretex fungerar vid asfaltskontakt.
1. På en instruktörs körning med SMC lowsidade en omkull cykeln i ca 20 km/tim med skjuts hon på bönpallen slet sönder stället o fick skrapsår...
2. Vid SMC körning bromsar en omkull i långsammaste gruppen i max 30 km/tim stället helt sönder o kraftigt skrapsår på underarm, armbåge.
Slutsats: Jag kör alltid med skinnställ o full skyddsutrustning.
Min granne har inte förstått konceptet...
Jeans och tischa. Det är skönt som fasen. Har gått omkull i 160 med jeans, tischa, sneakers och det var förvånansvärt ok. Lite rosa bara men det är en fin färg. Och en gång, även då i ca 150-160 med jeans och hoyjacka då utan ett enda märke.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |