Hur dum får man bli?

isot

Ignorance is bliss
Gick med
17 Feb 2009
Hoj
sebeärr ärr ärr
Lustigt det där med "det är mina skattepengar som går åt hans vård när han klotar" ,tvivlar på att någon snubbe/snubbette som kasar med endast t-shirt å träpjuck
får våra skatter och höjas. Man kan inte leva i skyddad verkstad hela livet ,gå omkring och förfasas över hur farligt allt är . Aaaaalldeles för kort tid på detta klot för det, njut av sommaren å ta en glass till = ))

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Det är fritt fram att tycka folk är idioter, sådär tänker jag varje gång jag ser någon köpa cigg, eller tända en cigg. Men inte fan ska jag bry mig om det sålänge jag inte får röken på mig.

Likadant med en fetknopp som ivrigt famlar efter en familjepåse fettochips i snabbköpet. Ska väl jag skita i.

ja, vi är av samma åsikt där. så länge det inte drabbar en själv så e det ok. jag e svensk, alltså kommer dubbelmoralen upp då & då...:tungan

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
ja, vi är av samma åsikt där. så länge det inte drabbar en själv så e det ok. jag e svensk, alltså kommer dubbelmoralen upp då & då...:tungan

Du är säkert söt och fin ändå :tungan

Manus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Yamaha FZ1-06
Nu hör det till att det är sommar o massor med turister här,vad det gäller sportåkare här på ön så skulle jag villja påstå att huvuddelen kör med kloka kläder.:dummer

F
Oj du skulle få svåra problem på Gotland.
Det var väldigt länge sen jag såg någon på sporthoj med något skydd förutom hjälm.

På väg till jobbet idag så såg jag då två med bara shorts och t-shirt.
Antar att folk tycker att det är för varmt med skydd och att inne i byn så kommer man aldrig upp i några större farter.
iofs så har ju inte tjejerna på eu mopparna som glider i samma hastigheter något skinnställ!

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
hade ingen aning om att det fanns regler på hur dum man fick va :confused:

har du gjort något IQ-test själv förresten?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Visst är det lustigt att den här debatten kommer upp jämt - och bara i Sverige? Åk utomlands för djävulen, kolla vad de anser är skyddsutrustning. Är det nåt vi är dåliga på i Sverige är det livsnjutning. Akta er, livet är farligt, man kan dö!

Testa att leva lite.

Dark_Messenger

Guest
Tycker personligen att "dessa åkare" är jävla IDIOTER! Tack så jävla mkt för att "ni" höjer vi andras försäkringspremier till det orimliga när ni går av vägen utan ett enda skydd på kroppen.

Gnäll inte så jävla mycket. Vad är FP på en er6:a??

Jag tycker fler ska skita i andra och bry sig mer om sig själva.

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Gnäll inte så jävla mycket. Vad är FP på en er6:a??

Jag tycker fler ska skita i andra och bry sig mer om sig själva.

detta är inte att gnälla, det är att vädra sin åsikt. :tungan min försäkring e snorbillig tack vare att jag e tjej & har en snäll mor som hojen står på. men jag tänker på alla stackars gossar som tex. får bet. 16000/½år för sina hojar.

jag skrev ju dessutom att alla får göra som dom vill så länge man själv inte drabbas. :D

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Han kanske är duktig på att köra mc??? Han kanske inte faller va va va?

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
så jävla röd va
Åkte till Dammluckan (Venngarns slott mellan Siguna-Knivsta) i onsdags den 15/7. När jag åkte därifrån såg jag en kille i 35-årsåldern åka därifrån på sport-hoj i kortärmat och shorts. Utöver det skjutsade han (antar jag) sin dotter i tonårner lika lätt klädd. Till deras försvar så hade dom faktiskt hjälm!!!

Tänkte först att dom bodde runt hörnan och inte hade långt hem. Kanske nån enstaka km eller så. Jag menar att är du tillräckligt försiktig är det lungt.

Nån timme senare vid 20-30-tiden stod jag vid MC-Donalds i Upplands Väsby. Vem kommer inte farande då om inte killen i shorts från dammluckan. Fortfarande skjutsande tjejen och lika lätt klädda.

Tänkte i mitt stilla sinna att killen inte kan vara riktigt klok. Att han kör i shorts själv är enbart bara det korkat men att skjtsa en ung tjej lika lätt klätt och utsätta henne för att bli krympling resten av livet är rent idiotiskt.

Hoppas du läser detta och känner igen dig. :ajjabajja

Hur resonerar ni andra? Borde man ha sagt till killen :7peta att det han gör är dumt eller ska man bara titta på och stänga igen. :Bugar
Hade jag varit killens kompisar hade i allafall jag sagt till honom.

några föregående talare...

deras business, inte din...

osv...

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Man får faktiskt vara hur dum som helst. Finns inga lagar om begränsning. Är man dessutom tillräckligt dum kan man få jobb på VV/Transportstyrelsen.

Sverige är fantastiskt!

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
detta är inte att gnälla, det är att vädra sin åsikt. :tungan min försäkring e snorbillig tack vare att jag e tjej & har en snäll mor som hojen står på. men jag tänker på alla stackars gossar som tex. får bet. 16000/½år för sina hojar.

jag skrev ju dessutom att alla får göra som dom vill så länge man själv inte drabbas. :D

Så du klagar högljutt över att de/vi som ibland tar hojen i shorts och t-shirt höjer försäkringspremierna samtidigt som du själv skenförsäkrar? Dubbelmoralen när den är som bäst :tummenupp

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha

Ja jösses...
Du klagar på att försäkringspremierna ska gå upp, när du själv står och skenförsäkrar. Jag gissar att din morsa inte är den huvudsakliga brukaren, då ska du stå på försäkringen själv.

Vet inte om du själv inser ironin i det du just har erkänt

Bara på sporthoj hittar man sån här dubbelmoral

insekten

Guest
Jag har kört ensammen idag utan skinnställ och bara med college tröja och vanliga byxor och skor och sen på kvällen åkte jag och tjejen utan skinnställ till stan för att gå ut och äta en middag.
Faan va hemska vi är.:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har kört ensammen idag utan skinnställ och bara med college tröja och vanliga byxor och skor och sen på kvällen åkte jag och tjejen utan skinnställ till stan för att gå ut och äta en middag.
Faan va hemska vi är.:D

Jag tror att det är dom som nyttjar sin MC på det viset är dom som loggar flest skadefria mil.

Jag åkte till jobbet=Full utrustning
Jag åkte hem och hämtade en sak mitt på dagen=Enbart hjälm och jacka
Jag åkte hem från jobbet=Full utrustning

Klart långsammast och defensivast körde jag när jag hade jeans.

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Var och en får väl göra vad den vill så länge det inte skadar nån annan, kan jag tycka. Men jag vidhåller att det gör ont när man CYKLAR och ramlar. Och då går det sällan snabbare än ens 30km/h. Sen kvittar det hur försiktig man är, finns alltid något pucko som inte är tillräckligt uppmärksamt.

Har jag betalt dyra pengar för mina skydd kan jag lika bra använda dem. Tycker man sen det är för varmt: köp alpinestars bionic eller liknande och gasa på lite så svalkar det skönt.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Så fort det blir varmt dyker de upp..jag har inte mina skydd för att skydda mot kylan inte..Man kan undra hur folk tänker som har hjälm, linne, kortbyxor, sandaler OCH riktiga handskar, det skall inte göra ont i händerna iaf...

Folk får göra som de vill, men det är dumt att åka lättklädd anser jag.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Sedan när det händer en olycka och de ligger på sjukhus i ett år så kostar det oss skattebetalare en hel del pengar.....och då är det inte enbart försäkringspengar det går åt, utan en hel del av vårdens resurser som skulle ha behövts bättre någon annanstans än att lägga på egoistiska , korkade sk mänskliga enheter....

Tja då har du rökare, alkoholister, knarkare, KUNGAHUSET, politiker o andra missanpassade snyltare som kostar betydligt mer än MC folk som åker utan skydd.
Sen ska vi ju inte glömma de som åker med skydd men anser att gatan är deras privata motoGPbana och knyter sina hojjar runt träd, de lär också kosta mer än far o dotter som kör utan skydd.
Så minoriteten som kör o krockar utan skydd får du leva med.

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
honda 929cbrr fireblade
varför inte införskaffa sig en dainise safetyjacket. har en själv funkar shweinbra på varma dagar, kanske ser lite konstig ut.
<Funkar även på kyligare dagar då man slänger på en hood över:tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...