Hur har du finansierat din 125:a?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Nån här som funderat på hur allt hade varit om man aldrig börjat köra hoj?

För det första hade man ju varit rik som ett troll....
Fast det är klart ,man hade väll inte ansträngt sig o jobba osv... Och man hade väll lagt pengarna på skitsaker såsom pizza varje dag....

Nån som har tips på var man kan söka jobb?

Jaa du det har du grymt rätt i.. man hade inte ansträngt sig så. Hade inte haft pengarna endå.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
jag köpte moppe för egna pengar 3.700 kr, sålde för 3500 kr. Sen fick jag Mc kläder, och halva mc:n, och så har jag en bilig försäkring, knappt 1k.
Jag delade ut reklam i 1 år för att få råd.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
KalleKulspruta skrev:
Hej, undrar hur du fick råd med inköpet av din 125:a

Själv så betalade jag hälften, med pengar jag slitit ihop. Farsan betalade resten. Så jag äger 50% (igentligen skulle jag äga mer än så men blev av med lite pengar veckan innan (stulet, men det är en annan historia))

Så, hur har du fått råd med din?

Jobbat, jobbat och jobbat..... :banana

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
sålt moppen, och trummsetet.
sen har jag lite problem med pengar till körkortet, men hoppas att mamma betalar lite... :p

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Man hade en moppe som man sålde.. sen så har jag jobbat lite då och då.. (när min fasters man ringer å säger att jag måste jobba).. mc utrustningen har jag betalat själv fast lånade av päronen i början :) körkortet betalade föräldrarna.. å bensin betalar jag själv runt en 1000 kr i månaden :gnissla
Jag jobbar nästan varje lov då rullar pengarna in :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Men frågan återkommer.. Ni som sålt era moppar.. vart kom DOM pengarna ifrån?.. :tungan

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
ja betala hela hojjen sj för pengarna som ja fick när ja sålde moppen. och moppe köpte ja sj för pengarna ja sparat och sålt tidningnar i 3 år eller nått sånt.

skinställ fick ja ett pappa hade. hjälmen betala morsan när ja köpte moppen.
sen goretex ställ fick ja när pappa köpte nytt. så de ja fick var 1 sesong gammalt.

stövlar köpte pappa

andra hojjen är pappas som jag tagit :D

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Nån här som funderat på hur allt hade varit om man aldrig börjat köra hoj?

För det första hade man ju varit rik som ett troll....
Fast det är klart ,man hade väll inte ansträngt sig o jobba osv... Och man hade väll lagt pengarna på skitsaker såsom pizza varje dag....

Nån som har tips på var man kan söka jobb?

Jo, man hade vart så jävla rik då :tungan

Men typ sök på en mack, jag har försökt men alla vill ha en över 18 :mad:
Sen orkar jag inte jobba i en matbutik.
Jag har jobb men dom har inte öppet på helger så jag kan jobba där.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
NSR_Martin skrev:
Tjha, upptäckte att jag inte svarat i tråden, får väll förklara då, om det går, vetifan hur jag lyckats ,hehe, vill man så går det....

Fader min tycker det är kul när vi kan ha gemensamma intressen och ha kul ihop, därmed kunde han tänka sig att sponsra början på min livslånga (?) MC-karriär. Hoj + körkort + kläder mao. Belsin o sånt får jag stå för.

Men.... Sen kom hösten.... Det ställde till det.... Det kändes helt plötsligt inte så muntert att köra sporthoj när det va ensiffrig varme ute, och vägen va blöt och full med hala löv.... Detta måste lösas på nått sätt, kände att jag inte klarar vintern utan att få köra hoj :hihi

Tankarna började gå åt att hitta nån billig vinterhoj för runt 10k..... Som sedan steg till 15k då man insåg att man inte får så jättemkt för 10..... Som sedan steg till 20 för att jag insåg hur mycket mer man fick.... Och... Sen fick farsan reda på att en bekant till han hade en viss WR, riktig enduro, men han hade landsvägsreggat den, på 11kW, helt kanon, finns ju ingen bättre hoj tänkte jag.... så.... Det blev väll några kronor mer än 20.... Menmen....

Sen är tanken att köpa crosskläder, ett skinnställ, och lite trimm till NSRen.....

Jag jobbar 12 timmar i veckan och går i gymnasium samtidigt, det är kämpigt och tung, visst, men vad gör man inte, WRen får jag betala av på. kläder och allt mer jag vill ha får jag stå för själv. Jag jagar nått mer jobb, kvällsjobb typ, lever på gränsen nu så skulle gärna jobba lite mer. Kommer väll gå in i väggen iofs ,hehe, men vafan....

Det kostar att ligga på topp.... :fakta
Är det värt det? Dum fråga!! :yoparty

Jo då, om farsan inte hade mc intresse då hade det inte blivit någon hoj definitivt.

Farsor har alltid rätt (nästan) och morsan har alltid fel :)

Kan ställa en fråga, lite ot: Vad säger era mammor om mc åkandet?

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
Betalat hojen själv, och betalar körkortet själv, med hjälp av sommarjobb och avbetalningar till farsan....

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Jobbat och jobbat, samt lite "pappa betalar"

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Kan ställa en fråga, lite ot: Vad säger era mammor om mc åkandet?

Hahah, jadu. I början så sa hon alltid kör försiktigt, ring när du stannar, och sånt. Nu bryr hon inte sig lika mycket. Men det är klart hon bryr sig, det är tur det annars hade det istället inte varit nå bra. Min pappa kör själv hoj så han är inte lika rädd, men det är han är han, säger bara inte det.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Jo, man hade vart så jävla rik då :tungan

Men typ sök på en mack, jag har försökt men alla vill ha en över 18 :mad:
Sen orkar jag inte jobba i en matbutik.
Jag har jobb men dom har inte öppet på helger så jag kan jobba där.
Jo, får göra det, jag har jobb nu, i en butik, men det är bara öppet 4 timmar på lördan, o stänger 6 på vardagar, mån slutar jag 12 o fre 11, så då jobbar jag...

Men jag hade helldre haft kvällsjobb, på kvällen sitter man ju ändå bara vid datorn, det är ju på eftermiddan när det är ljust man vill va ledig så man kan köra hoj... Jakten går vidare....

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Solid snake skrev:
Undrar om man har skrivit i denna? :va

Ajja, förra TZR:en betalade jag lite på, mamma resten.

Den nya TZR:en betalade jag med pengarna jag fick för den förra.

CR:en betalade jag själv.

Körkortet betalade mamma.

Fan vad skönt ni har det som slipper betala allt själva.... jag fick jobba både för hojen och för kortet! Men det var fanemej värt varenda svettig timma! :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024