Maestro
Ny medlem
Så här glad var jag med min lilla reservhoj! Liten o rapp trots sin ringa uppenbarelse
Åh en CBX 550
funkar den bra? Jag har en i garaget med.
Så här glad var jag med min lilla reservhoj! Liten o rapp trots sin ringa uppenbarelse
!?!?!
Halva säsongen återstår ju! Finns inget som går upp mot en rapp hösttur med riktigt krispig luft!
Åh en CBX 550
funkar den bra? Jag har en i garaget med.
Efter 9 säsonger så har jag lessnat, highsidade förra säsongen på bana i ganska hög hastighet och fortsatte sen köra till den här säsongen så fanns helt plötsligt inte suget kvar längre.
Förr jobbade man livet av sig för att kunna köra hojen jämnt, nu känns de mest som de är jobbigt att köra hoj, man ska ta sig till garaget, ta på sig grejerna för att inte tala om att åka på bandagar då ska man packa ner grejer, kränga däck, ta med sig halva garaget, släp osv osv.
Det som man tidigare har gjort 12-15 ggr varje säsong blev nu iår till 5 dagar även om de är kul så suger de inte lika mycket längre.
Tror man har blivit lat och behöver hitta tillbaka till de "enkla" med hojåkningen, just nu står bara litershojen i garaget och kostar försäkringspengar till skillnad mot ktmen man precis sålde.
Vad säger ni andra som har kört rätt aktivt under en längre period, har ni också tappat suget?
Men va faan... Jag började nästan gråta av din historia!(...)Och vad stod där? Jo en bättre begagnad R6a och jag blev imponerad, den var ju både snygg och häftig(...) Inom en vecka så hade jag varit och köpt mig en fin Cbr600 som jag inte ens visste hur jag skulle göra för att starta. Ett par månader senare stod jag där lycklig med hoj och mc kortet och fick äntligen börja köra med brorsan och lite kompisar, provade på lite bankörning och tyckte det var superkul men sen tog säsongen slut
2008 så var det självklart dags att ta ut cykeln igen och åka, med ett par bandagar inbokade för det var ju så himla roligt
Men tyvärr så var olyckan framme i början på juni då jag blev påkörd på banan och det resulterade i en bruten arm och numera förlamad vänsterhand.
2010 Efter en hel del strulande så var mitt hojbygge projekt igång och vet ni vad? Vi har lyckats bygga en hoj till mig som är liten och lätt och som dessutom är anpassad så jag kan köra alldeles själv
Den är fortfarande inte riktigt klar, men nästan Den är åtminstone körbar just nu och lyckan är faktiskt obeskrivlig att kunna få köra alldeles själv igen
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|