Hur känns det?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Kan inte ha blivit mer än 70 mil sammanlagt hittils:(, aldrig mer att jag jobbar på en sommar...

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Trots att jag inte haft en hoj på ett par år nu så hänger jag kvar här. Vet ju att det kommer bli en ny om ett tag. Det som kommit emellan är husköp och sånt spännande..

Just nu är tjejen sugen på att ta kort, så eventuellt köper vi något gemensamt objekt nästa år. Jag är fortfarande twin-frälst, så det blir kanske en VTR igen, trots en del bekymmer och fel.

Måste lägga upp en minnesbild av min skönhet..

Bifogat

• djulöhoj.jpg
    djulöhoj.jpg
    117.1 KB · Visningar: 78

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Har kommit fram till att hoj till för gatan är till för gatan och det är jävligt najs med bra bottendrag. På banan har jag kört r6an där den passar mycket bra. Kul har jag haft och hoppas ha ett par mil till.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
höstmånad augusti

Kan inte ha blivit mer än 70 mil sammanlagt hittils:(, aldrig mer att jag jobbar på en sommar...

Tycker som du, kanske ska jag bli pensionär?:va

Kör hoj till jobbet....då kan du ta en sväng när du slutar. :tummenupp

Om jag är pensionär kan jag ej ta hojen till jobbet!:va

Trots att jag inte haft en hoj på ett par år nu så hänger jag kvar här. Vet ju att det kommer bli en ny om ett tag. Det som kommit emellan är husköp och sånt spännande..

Just nu är tjejen sugen på att ta kort, så eventuellt köper vi något gemensamt objekt nästa år. Jag är fortfarande twin-frälst, så det blir kanske en VTR igen, trots en del bekymmer och fel.

Måste lägga upp en minnesbild av min skönhet..

Bli återfallsknutte, de e gott!:tummenupp

Har kommit fram till att hoj till för gatan är till för gatan och det är jävligt najs med bra bottendrag. På banan har jag kört r6an där den passar mycket bra. Kul har jag haft och hoppas ha ett par mil till.

NU 24 augusti.... känns som det vart mycke höst, men kanske mest i mitt sinne!:mad:

Uppkörning i september så jag hoppas vädret håller i sig!

Räkna med storm! Träna i skitväder med de kläder som nyttjas då, blir lite annorlunda när man är Michelingubbe!:D

Tänkte jut på min hojsäong.
I år har jag kört 32 mil. Kom till Sverige 18 juli och åker tillbaka till jobbet den 7 augusti.

Jag har min lille Ivan kvar, en SV 650 06 om jag e helnöjd med, kostar inget i försäkring och med sin helkåpa läcker om få.

Jag verkligen beundrar din Honda och det var även min drömhoj när den kom, men jag hade inte heller råd att köpa den då.

Ska föröka klämma in några mil till innan jag drar till landet om både Gud och Satan har glömt.

Gick det bra, hann du njuta utav några mil till? Svensk sommar i all sin variation, Ivan brum, brum, :squid

Jag började säsongen med en hoj som har funkat! Min förra, en zx9r-95 drabbades av ideliga problem med toppen, toppackning plus sprickbildning. Så i år införskaffades en zx12r -00. Vi har haft en problemfri och fartfylld säsong hitills. Mer ska det bli - nu stundar två dagar på Gelleråsen följt av en dag på Kinnekulle. Det är en himla skillnad på att ha en fungerande hoj iställlet för ett åbäke som står på verkstad mer än halva säsongen, och man istället får lov att harva runt på en gammal "reservhoj".
Det är ju iaf minst två månader kvar att köra på!

Nu är det bara 1 månad kvar enligt dig, går det bra lägga mil?:confused:

Usch, säg inte att sommaren börjar ta slut! Augusti är en sommarmånad och inget annat, september och oktober kan även de bjuda på mycket hojåkning. Därmed basta! Har ju precis köpt ny hoj. :)

Sporthojen fick ge vika för en bekvämare hoj som är mer allsidig. Jag vill kunna göra vad som faller mig in oavsett om det är bankörning eller europasemester. Så det fick bli en nya Multistrada 1200. Som en skön soffa med sporthojsmotor, ungefär. :banana

Blåser idag, medvind säkert 30 km/t gratis....... höst-storm:huvet

Höst? I år blir eventuellt sista året med 4-cyl. Nästa är är det tänkt att bli 1L 2-cyl.

Gammel eller ny? Förgasare eller insprutning? Italienskt humör eller Japansk strikt artighet/respekt?:confused:

Så här glad var jag med min lilla reservhoj! Liten o rapp trots sin ringa uppenbarelse :):krama

DR Jäkel och MR Hyde!:fyllisar

Valde lillhypern för jag avskyr rasslet från torrkopplingen, och för den är något lättare än storebror 1100 :tungan

Jag har hunnit avverka 650 mil hittils, och det är flera månader kvar på min säsong, tänker inte ge mig förrens i oktober någongång.
Tyvärr har jag en månads sjukskrivning med hojförbud att avverka innan, fast det är klart, förbud är till för att brytas :brynad:crash

Nöjd som fasen hittils :D

Förbud denna typ kom till för att man fattar illa! Sjuk!:huvet

!?!?!

Halva säsongen återstår ju! Finns inget som går upp mot en rapp hösttur med riktigt krispig luft!

Pricksis, precis, halva sommarsäsongen .... mc-säsong året runt, sometimes!:tummenupp

Om augusti är första höstmånaden så borde juni vara sista vårmånaden.
Då har vi alltså en sommarmånad per år!?

Jag skulle vilja säga att oktober är första höstmånaden och april sista vårmånaden.
Alltså 4 månader sommar :)

Visst försvann dessa 4 alldeles för snabbt, sol/bad/båt hela tiden. Jag kommer ej att minnas 2010 som så! Storm ute nu så regnet kommer i vågrätt position!:brinnerup

Augusti är en sommarmånad :mattias

Har kvar TLR'en, har haft den 7 år och den kommer nog aldrig att säljas, den är som en familjemedlem och den blir bara ballare och ovanligare för varje år som går, i takt med att moddarna blir fler och fler :gnissla

Har dessutom skaffat en B12'a som alltiallo-hoj. Pendla till jobbet, busåka, fikaturer med skjuts, you name it... den fixar nog allt utom grusåka och jag är verkligen helsåld på stuket, mycket huligankänsla på den moppen. Finns risk för att den blir lite vässad i vinter :p Turbo vore riktigt elakt på den nån dag... Heheh

Så nu har jag två som dryper av karaktär och som jag gissar kommer stanna inom överskådlig framtid.

Går mer och mer mot äldre maskiner, tycker de är så sjukt mycket ballare än "the latest and greatest" vilka inte väcker något som helst habegär. Totalt ointressant att läsa om vilken av årets supersporthojar som har den bästa varvtiden runt random bana liksom... och alldeles för mycket hi-tech. TC, ABS bla bla bla.... zzznarrk
Nästa års hojar behöver väl inte ens nån förare...

Bästa avdelningen på SH är byggtrådarna, så jävla läckra byggen många av er har där. Hatten av!

Roligaste tidningen är Streetfighters... som har mycket hotroddade sportmaskiner med kåpor också, inte alls bara sånt som titeln hintar om. Även Fast Bikes har många roliga modifierade maskiner att läsa om...

Skulle vilja ha ett oldschool bygge / caféräser och nån kultig banhoj men ligger nog på smärtgränsen nu kostnadsmässigt... och har ändå inte plats nånstans för fler maskiner...

Har kört från och till sen -90 ska väl kanske tilläggas.

Snart får vi bara köra hoj i något tv-spel, Grymmt Hi-tech. Nu ska jag gå ut ock klappa min gamla 82a:krama

Jadu, hämtade min första hoj (yzf600r) i november förra året, tog kortet 2 månader innan. Har kört lite över 500 mil denna säson och mer kommer det att bli. Hojjen funkar och går som en klocka så man är riktigt nöjd. Eventuellt så blir det till att kolla en annan, lite större hoj nästa år men är ej säker då jag trivs och tycker min nuvarande är riktigt rolig och skön att köra även att den är till åren.

Och jag säger som nån annan här i tråden. Augusti är banne mig inte någon höstmånad, det är bara en sensommar månad. :)

Ut o kör med er nu! :tummenupp

Håller med dig.... sen sommar, shit happens!:confused:

På fetaste allvar Toyman, hojen du vilar röven på måste va bland det vackraste som konstruerats! :Bugar
Avis?! Ente då..

Gillar att sitta! :tummenupp

No offence, men jag avskyr när folk säger att sommaren är slut i augusti.....glädjedödare! :arsele
Bara för att DIN semester är slut liksom...dra inte ner oss andra i fördärvet...hojen ställs inte in förrän i oktober, basta!

Glädjedödare.......... skäll på väder-gubbarna/gummorna. Vi på sporthoj får anlita en siare med dokumenterat sporthojsintresse. Då jävlar anamma, om vi betalar en bra summa erbjuds vi syd-spanskt klassikts väder. Ska vi lägga en tia var här, mitt konto är 10,000,000,000 och jag lovar att absolut.... sprida glädje! Tack på förhand!:D

Jag är debutant som fortfarande håller på med kortet, kör upp den 12/8 och hoppas på att jag klarar det.
Gör jag det så räknar jag med 2-3 månaders körning och uppåt 200-300mil innan vintern lägger sig över detta avlånga land som vi kallar sverige :)

Har en Honda CBR1100XX Blackbird -97a som jag bara har testkört lite men känner redan att jag är kär i den :) Hehe. Har tänkt testa lite bana samt gå någon SMC kurs antingen i år eller tidigt nästa säsong mest för att det ger en hel del kunskap och glädje.

Men att augusti är en höstmånad kan jag inte hålla med om :fakta Räknar med att augusti/september blir bland dem bättre månaderna i år faktiskt :banana själv så ska jag som sagt försöka hinna med att köra så mycket som möjligt innan vintern drar över oss och lägger oss i mörker under sina månader.

Skål på er denna regniga och blåsiga dag/kväll :fyllisar

Hur gick det?:huvet:banana

Önskar att jag kunde hitta min drömhoj, som jag vill ha kvar år efter år. Avundas er som har gjort det ...

Började året med en Daytona 675 som byttes mot en Speed Triple. Upprätt sittställning passar mig bättre. Supertrevlig cykel, men fortfarande inte drömhojen ... Skall försöka sälja BMWn för att uppgradera till KTM 690, kanske det är min dröm?

Drömhojen skall självklart vara grym att köra men minst lika viktigt är att den är vacker att se på. Gärna lite unik, något som inte alla andra har ...

Kul tråd TS

EDIT: Sommaren är slut när det blir vitt på backen :fakta

Toystory, ska bli kul att se den nya filmen..... Buzz:D

App app, först när det vita ligger KVAR! :7peta

:D

Länge???? En stund menar du!

Last edited:

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Mitt liv kretsar kring hojåka. Jobbar minst 6 dagar i veckan den största delen av sommaren, men hinner ändå skrapa ihop en ca 3500 mil per år på två hjul. Höll på att bli blind förra året, kyla upp till -30 grader tär på ögona och nu denna vinter har för första gången på tio år inte kört en meter hoj.

Fortfarande gillar jag att topfartstesta sporthojar, men har under dom senaste åren haft en fruktansvärd längtan till nån slags "back to basic" Det var ett äventyr att ta sig bara till Norge förr, men nuförtiden kan man sitta med en kopp kaffe på morgonen och -"ähh, jag tar en dagstur till Norge".

Dom senaste åren har jag varvat hojåka med att ta semesterturer på 125 skotrar. Men tusan....det går alldeles för fort och alldeles för bekvämt.
Så, fortfarande varvar jag långturer på mc, topfartsstestar hojar och nu.....har jag hittat mopeden. WOW! Tog för ca en månad sedan en tur i 42 km/tim(topfart) och 420 mil.

Kanske kanske....om mina ögon tillåter åtminstone småturer till vintern, så funderar jag nu att göra en 600 sporthoj till en rallydubbad vintertourer.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Detta skulle ju bli min första hela säsong utan incidenter....yeah right!

Efter en månad kan jag konstatera att topplockspackningen läcker samt att jag går omkull på ett snorhalt övergångsställe på väg till garaget för att ställa av hojen! Så jag åkte på kombinerad semester och föräldraledighet utan min båge och fick uppleva perfekt mc-väder i 4veckor! Det är så man kan börja gråta...

Har inte lyckas ha en fungerande, oklotad och ej stulen hoj på mina 3år med kortet...

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Tog kortet för en 3 år sen o det blir bara mer mil för varje sesong.
är över 1100 hitills iår o nu har jobbet börjat om så nu blir det massor mer då jag åker till o från med hoj.
Bästa med hoj till /från jobbet är att om man känner för det(typ inte regn nu i september) så direkt man slutar blir det en 10-15mils sväng för att det är så kul.

Har en RF600R som nu har en 7700 mil på mätaren ... den är riktigt kul att köra, men den är inte bäst för långsemester med flera 40-50+ dagar efter varann :(

Tror jag behöver två hojjar ... en sport o en turing .... men vi får se

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Min återfallsknutte era startade med en billig CB750C för några år sedan.
Som byttes till en XJR 1300 som sedan byttes till 3 hojar för olika syften.
En R1:a för bankörning och snabba turer på kurviga vägar.
Den andra, en Dragstar för dagligdags åka och för att ha som vinterprojekt ala ombyggnad.
Den tredje, en lekmaskin för nybörjare som man är, CR125.

Det kliar som attan i fingrarna att sätta igång med ombyggnaden så det lutar åt en tjuvstart.
Har ju alltid de andra hojarna att köra säsongen ut. Vilket säkert blir oktober ut här nere.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Höst... Ja, visst känns det som att den börjar närma sig, när man vaknar av att regnet piskar mot fönsterrutorna och temperaturen ligger skrämmande nära ensiffrigt...

Var ute och körde häromdagen, och solen värmer inte längre upp de svarta partierna på skinnstället :( Börjar sakna överdragsjackan jag hade i våras när jag plockade ut hojen och det var 6 grader ute. Okej, det är klent, men ändå, jag gillar värme!

Har hunnit med 1500 mil i år, nästan mest sedan jag tog kortet för 5 år sedan. :banana De sista 500 milen innan nästa service får jag nog skjuta på framtiden, men inte är det dags att ställa in för året ännu!

Jag hade turen att ha valt rätt hojtyp från början, för mig har aldrig gällt något annat än sporthoj. "Karriären" har sett ut som följer:
* Suzuki GSX 400 FWS -83 i en månad efter hojkort (sen la skiten av och jag fick aldrig igång den igen)
* Honda CBR 600 F -96 (5 säsonger) + diverse annat jag kört när jag fått tillfälle
* BMW S 1000 RR (1500 mil hittills)

Lagom kliv upp man gjort, tycker jag :D

Det vore underbart att få lite varma, fina höstdagar så man kan få ge sig ut och njuta igen! (För ärligt, det är inte att njuta när man kör sporthoj i ösregn. Lite småmysigt är det, men det är härligare med solsken och torra vägar)

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Denna säsong har gett mig en nystart på hojåkat, tog kortet 1992, köpte första hojen 1993, för studielåns pengar, fråga mig inte hur jag fick råd med böcker o annat skit.
Bytte till en ZZR 1100 1997, har kört den i nu 6000 mil, haft växelåds haveri och efterföljande brand utan försäkring som gav ett stopp på åkandet i ca 3 år innan jag hade den igång igen. Nu iår slog jag till o köpte mig en Aprilia Tuono 1000R, och jag gör inget annat än o pusslar in tid för att hinna åka.....
Tuonon har gått 700 mil sedan jag köpte den o gamla bettan ca 500 mil.

Tuonon blir min vardagliga följeslagare på småkurviga vägar o ett o annat ban besök, ZZR:en frå bli min följeslagare på långturerna.... fantastiskt bekväm maskin att åka långt med...... När dessa båda ställs in i garaget för intervila i slutet på oktober, står WR 450:tin redo för höst och vinter åkat...... finns det något mysigare änn att köra på en plogad bana på en sjö o dricka varmt kaffe o grilla korv en skön solig vinterdag med 5 minus.... på mätaren......

Skaffa er en hoj o njut av hoj åkning året runt,,,,, Det finns så mycket skoj man kan ha på 2 hjul....

Ikväll blir det en liten tur på den eldiga italienska älskarinnan till motorstadion i Norrköping det skall ses på speedway.... underbar public sport, älskar dofterna.... o ljudet o farten o de snabba heaten.....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tja, vad ska man säga... 3-4 mil under en tur i våras. Sämsta säsongen hittills. Samt en kvart på fiddy - lite fulkörning sådär på smågator. Ska beställa nya däck och försöka hinna med besiktning närmsta tiden, så får vi se sen.

Go figure...

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Detta är första året för mig med hoj... Har hunnit komma upp i ca 500 mil och planerar att ytterligare hinna med några till. :)
Tar hojjen till jobbet varje dag bara för att få köra lite, och sen så kan man ju ta en liten avstickare när man skall hem igen. :tummenupp

Men jag kan ju tveklöst säga att ta hojkortet är en av de bästa grejorna jag har gjort i mitt liv hittills.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Köpte GSX'n förra hösten, funderade på att sälja den, men ingen nappade och tur är väl de. De är fortfarande min drömhoj och kommer nog förbli så. Blir att kitta upp den lite istället och kanske skaffa ett komplement, för att köra lite offroad.

DSC_8123.JPG

I år har de än så länge blivit 700mil men de är långt från slut. Handtagsvärmare (vet att de är fjolligt) är monterade och va gott de är när de kryper ner mot 10 grader, bara att slå på och värma fingrarna, gott gott.
Inga incidenter vresig med mig eller hojen denna säsongen.

Drömmen om Italien nästa sommar finns fortfarande, kanske fler som vill hänga på?

Frugan tog kortet i måndags, så de är ett jävla tjat om att vi måste ut o köra varje kväll, men de får man ju ta ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka