don_tomazo
Går bra, en ägare.
Så det är omoget att köra med slipon?
Det omogna här är väl egentligen själva frågan och avsaknaden av förståelse för att alla inte vill göra som du tycker är bäst.
Well, den här gillade inte grannarna:
Alla hojar låter inte som en dammsugare med originalblåset
http://www.youtube.com/watch?v=TS4jY9Oro8Q
Det är klart att det blir det Men det är helt klart en av de hojar jag stött på som åter bäst orginal. Det behöver dock upplevas under belastning så avgasporten öppnas ordentligtHahaharrrrr låter ju som en Honda dax... Den hojen behöver värkligan ett slip on
Jag kör tyvärr med slipon, men är på jakt efter en orginaldämpare att montera istället.
Mest för att det är så jäkla skönt med en tyst hoj. (Som tur var så är den rätt tyst även med sliponet).
Det "roliga" när folk köper slipon för "ljudets skull" är att de inte sällan samtidigt börjar köra med öronproppar.
Så syftet med slipon för dem kan bara vara att störa andra?
Vad gäller vikt.. för många skulle det nog vara både hälsosammare och billigare att banta istället för att lägga pengar på ett avgasrör.
Dock kan jag hålla med om att på en del hojar "måste" man byta av rent estetiska skäl. R1 09 och framåt ser för jävlig ut med orginaltunnorna.
Vad står det under ditt användarnamn?Är inte slipon och ljuddämpare samma sak? Att köra utan slipon skulle alltså innebära raka rör utan dämpare. Att man inte får ha ljuddämpare på bana låter mycket märkligt... Vad menar TS med "slipon", eftermarknads ljuddämpare med otillåten decibel-nivå??
Mycket snurrigt formulerat tycker jag
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |