Hur kan man vara höger?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...att andra männskor inte tycker som de borde.
Hur kan det spela någon roll vad andra tycker? Det viktiga är väl att du får tycka som du vill? Med ditt resonemang skulle ju inte du själv få tycka som du vill, utan bara som den som tycker bäst tycker att du ska tycka. Så som i Kina. Du kanske vill utveckla dina idéer lite så att vi förstår dem bättre?

Merovingian

Guest
Bu-hu.
Förr dog man av att vara sjuk. Att inte kunna leva i flärd för att livet är orättvist är inget argument för att rösta fram röd en regering som vill styra landet i botten.

/En som levt hela sitt liv med kronisk smärta men gör det bästa av situationen.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hur kan det spela någon roll vad andra tycker? Det viktiga är väl att du får tycka som du vill? Med ditt resonemang skulle ju inte du själv få tycka som du vill, utan bara som den som tycker bäst tycker att du ska tycka. Så som i Kina. Du kanske vill utveckla dina idéer lite så att vi förstår dem bättre?

Klart folk får tycka som dom vill. Jag är inte av samma åsikt hyggligt ofta däremot.
Ikväll är jag väl mest lite extra vresig för att datorn lagt av och att jag är sjuk på min semester :mad:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vänsterpacken är i regel råmongon. Aldrig ordning på sina liv och vill hela tiden att "nån annan" ska försörja dem.

Michael Jackson blev mördad av sin läkare som blev just åtalad för det. Vad det har med kapitali...... vem bryr sig?

Sjuka personer har det extremt mycket bättre i Sverige än i många, MÅNGA andra länder. Men har man bara legat sjuk hemma i Sverige och kollar på när grannen unnar sig utlandssemester och köper nya bilar så kan jag förstå bitterheten.

Sverige är fantastiskt och låt det förbli så genom att fortsätta rösta höger.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Bu-hu.
Förr dog man av att vara sjuk. Att inte kunna leva i flärd för att livet är orättvist är inget argument för att rösta fram röd en regering som vill styra landet i botten.

/En som levt hela sitt liv med kronisk smärta men gör det bästa av situationen.

Jupp så är det, är man riktigt sjuk så kör man hoj och hänger på SH:va

Du är inget bra exempel på vad samhället har skyldighet att sörja för.

Vänsterpacken är i regel råmongon. Aldrig ordning på sina liv och vill hela tiden att "nån annan" ska försörja dem.

Michael Jackson blev mördad av sin läkare som blev just åtalad för det. Vad det har med kapitali...... vem bryr sig?

Sjuka personer har det extremt mycket bättre i Sverige än i många, MÅNGA andra länder. Men har man bara legat sjuk hemma i Sverige och kollar på när grannen unnar sig utlandssemester och köper nya bilar så kan jag förstå bitterheten.

Sverige är fantastiskt och låt det förbli så genom att fortsätta rösta höger.

Du om någon hade sovit på en parkbänk om inte mina skattepengar till sjukvården funnits tillhanda.

Last edited:

Merovingian

Guest
Du är inget bra exempel på vad samhället har skyldighet att sörja för.

Tackar. Jag ska tänka på det nästa gång nacken blir så svår att jag kallsvettas och attackvomerar av smärtan. Senast var igår så jag behöver nog inte vänta mer än två-tre dagar.
Jag skulle såklart kunna sitta hemma och mjölka bidrag men smärtan blir inte bättre för det.

Edit: Spännande argument av TS förresten att jämföra mentala olägenheter med barncancer.
Inget man vinner fredspriset med direkt.

Edit2:
Och att det står att jag inte bor någonstans är för att jag vill bevara min anonymitet någorlunda.

Michael Jackson föll offer för kapitalismens penningbegär.

Ingen kommer varken vara kapabel till eller över huvud taget bry sig om att ta reda på vem du är även om du geografiskt går ner till vilket kvarter du bor i.

Jackson föll inte offer för någonting annat än att vara Jackson.

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jag tycker det kan vara rätt soft med ett samhälle som tar hand om sina gamla, sjuka och barn.

Det tycker jag med, därför röstar jag HÖGER för att bli av med dom bidragsfuskande, lata, arbetsskygga och allmänt slöa människor som glider med på det röda systemet och urholkar det inifrån och ut :arsele Och sådana finns det gott om!

När dom är borta, då har vi råd att ta hand om dom som verkligen behöver det :tummenupp

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Japp, vad är det 3.500 spänn eller något per år? Sen är det bara att mata på.

1800 är det, man blir ju helt utfattig på att betala 150 spänn i månaden för mediciner som egentligen kostar ett par tusen kronor styck :mad:

Frågan man borde ställa sig är hur man ens kan överväga att rösta på Toblemona, Ohlyckan eller Maria Wettlös. Men visst, vill man ligga på soffan och få deg medan det går åt helvete för Sverige så...

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
De flesta gillar att hjälpa sin familj ifall de har det svårt. Om barnen i en familj har det svårt ekonomiskt under tiden de till exempel pluggar så skjuter föräldrarna till lite pengar. Om föräldrarna har det svårt, då ställer barnen upp.

Jag ser hela Sverige som min familj och hjälper gärna alla som behöver det med den del av mina intjänade pengar som går till skatt. :) Men be mig inte att sätta in pengar direkt på ditt konto. ;)

Självklart ska de som fuskar sättas dit ordentligt, oavsett blå eller röd regering!

Ingen väljer att vara sjuk medvetet, på riktigt, och om du blir det, på riktigt, så tycker jag du fortfarande ska få leva ett värdigt liv. :tummenupp Jag tycker till och med att den som är sjuk ska få chansen att sätta guldkant på vardagen någon gång då och då.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vem är ute i näringslivet nu och tjänar grova pengar? Jo det är Göran Persson som passar på...
Ja, samme Göran som drev igenom att jordbruksfastigheter med över 400 kvadratmeter boyta är helt skattefria, veckorna innan han köpte just en jordbruksfastighet på över 400 kvadratmeter. Det tjänade säkert alla LO-anslutna proletärer massor på :huvet

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Trådskparens argument ids jag inte ens svara på då de är så korkade att man bara vill spy. "Ja vi får jättemycket men vi vill HA allt och självklart vill vi inte behöva bidra själva!"

:tummenupp Äntligen finns det någon annan än jag här inne som INTE röstar på högern.

Har du då, till skillnad från TS, några bra argument till varför?

Förutom att det naturligtvis är så synd om de sjuka som inte får någon hjälp och att vänstern, till skillnad från högern, jagar orättvisorna i sjukvården snarare än de sjuka?

De flesta gillar att hjälpa sin familj ifall de har det svårt. Om barnen i en familj har det svårt ekonomiskt under tiden de till exempel pluggar så skjuter föräldrarna till lite pengar. Om föräldrarna har det svårt, då ställer barnen upp.

Jag ser hela Sverige som min familj och hjälper gärna alla som behöver det med den del av mina intjänade pengar som går till skatt. :) Men be mig inte att sätta in pengar direkt på ditt konto. ;)

Självklart ska de som fuskar sättas dit ordentligt, oavsett blå eller röd regering!

Ingen väljer att vara sjuk medvetet, på riktigt, och om du blir det, på riktigt, så tycker jag du fortfarande ska få leva ett värdigt liv. :tummenupp Jag tycker till och med att den som är sjuk ska få chansen att sätta guldkant på vardagen någon gång då och då.

Tänk hur bra det kunnat vara om vänsterregeringen skött det de tagit på sig och bara delat ut pengar till de som verkligen behövde det istället för till alla och deras mamma.

Då hade de som verkligen var sjuka och verkligen behövde hjälpen kunnat få ännu mera i bidrag.

Last edited:

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
Jag har aldrig träffat en helt normalt funtad människa som är vänster.. Dagens sanning...

Kul på arbetsplatsen då facket fångar upp vänster killar som springer och sprider budskap.. VA FAN ÄR DET FÖR FOLK!? Har thai tjej, är eller varit alkoholister, inget körkort, bor i hyreslägenhet osv osv.. ingen är 100..

Lite bondfångeri..

Och nu reggar sig samma killar på diverse forum för att sprida sitt skit..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har aldrig träffat en helt normalt funtad människa som är vänster.. Dagens sanning...

Kul på arbetsplatsen då facket fångar upp vänster killar som springer och sprider budskap.. VA FAN ÄR DET FÖR FOLK!? Har thai tjej, är eller varit alkoholister, inget körkort, bor i hyreslägenhet osv osv.. ingen är 100..

Lite bondfångeri..

Och nu reggar sig samma killar på diverse forum för att sprida sitt skit..

Jag har träffat en hel del vänsterröstande fackälskare som varit normala.
Ända tills man kommer in på politik.
Då blir de tomma i blicken och rabblar propaganda.
Som sektmedlemmar.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...