Hur kan man vara höger?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker att dom ska ta bort blockpolitiken.
Det partiet som får mest röster är det partiet som ska styra.

Men oj. Vad händer då? Vart tog moderaterna vägen? Uj uj..

Moderaterna har ju varit störst i flera opinionsmätningar under våren så det låter väl som n rimlig idé, speciellt om det där med demokrati inte är så viktigt, vilket det aldrig är för er AFA:iter.

Så du har kollat nu? :)

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
De flesta gillar att hjälpa sin familj ifall de har det svårt. Om barnen i en familj har det svårt ekonomiskt under tiden de till exempel pluggar så skjuter föräldrarna till lite pengar. Om föräldrarna har det svårt, då ställer barnen upp.

Jag ser hela Sverige som min familj och hjälper gärna alla som behöver det med den del av mina intjänade pengar som går till skatt. :) Men be mig inte att sätta in pengar direkt på ditt konto. ;)

Självklart ställer man upp för vänner och familj m.m.:tummenupp

Men tänk lite på dig själv istället Palle, varför i helvete ska du hjälpa en massa andra människor som du inte känner?
Du kommer aldrig få någonting av det tillbaka, just för att det tyvärr inte finns så många personer likt du själv som har en omtänksam inställning gentemot sina medmänniskor.

Människan är en parasit, vilket visar sig allt mer tydligt i samhället.
Lägg du istället din positiva inställning på vänner/familj och bekanta, innan det är för sent och du sitter här med mig i surkuksbåten och ror.

Även jag var en fin omtänksam person en gång i tiden. ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R

Men tänk lite på dig själv istället Palle, varför i helvete ska du hjälpa en massa andra människor som du inte känner?
Du kommer aldrig få någonting av det tillbaka, just för att det tyvärr inte finns så många personer likt du själv som har en omtänksam inställning gentemot sina medmänniskor.

Lägg du istället din positiva inställning på vänner/familj och bekanta, innan det är för sent och du sitter här med mig i surkuksbåten och ror.

Att ge är att få ;)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Det är du ju fortfarande eftersom du nu brydde dig om mitt bästa. ;)

Jag hjälper gärna dem, för att folk som inte känner mig har bidragit till att jag fick mat på bordet och hyran betald en sommar för många år sedan då jag pluggade och inte fick sommarjobb. :tummenupp

Har så jag klarar mig och kan unna mig saker lite då och då, även efter att skatten är betald, så jag är nöjd och glad. :)

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
För att ett samhälle som belönar ambitiösa och flitiga människor alltid blir bättre än ett som straffar dem, i längden även för de som är sjuka.

Människan under hela evolutionen fått kämpa för överlevnad och framgång. Att plötsligt ta bort detta och säga "du får pengar även om du inte gör ett skit, men vänligen jobba flitigt ändå" fungerar inte. Väldigt många väljer att göra minsta möjliga om de inte har någon tydlig egen vinning av att jobba. Vi mår bäst av en lagom mängd press, så att vi har något att sträva efter. Detta är sedan länge bevisat i praktiken. Ett av jättemånga exempel: USA har fått 320 st Nobelpris, Ryssland har fått 22 st.

För mig är det obegripligt att folk fortfarande röstar på kommunisterna (Vänsterpartiet).

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
För att ett samhälle som belönar ambitiösa och flitiga människor alltid blir bättre än ett som straffar dem, i längden även för de som är sjuka.

Människan under hela evolutionen fått kämpa för överlevnad och framgång. Att plötsligt ta bort detta och säga "du får pengar även om du inte gör ett skit, men vänligen jobba flitigt ändå" fungerar inte. Väldigt många väljer att göra minsta möjliga om de inte har någon tydlig egen vinning av att jobba. Vi mår bäst av en lagom mängd press, så att vi har något att sträva efter. Detta är sedan länge bevisat i praktiken. Ett av jättemånga exempel: USA har fått 320 st Nobelpris, Ryssland har fått 22 st.

För mig är det obegripligt att folk fortfarande röstar på kommunisterna (Vänsterpartiet).

Jag tror en högavlönad människa, som är frisk och kry, lättare kan ta ett straff - lite högre skatt - än att den som redan ligger ner på marken blir straffad genom lägre bidrag/försäkringar.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Det är lätt att vara höger -- Man höll sig vaken på matte-lektionerna i skolan !!!!
Man förstod sambandet mellan utbildning = arbete = omtanke

Men det är väl bättre att sparka omkull dom som jobbar dagar och nätter
än att väcka dom som ligger och slappar hela dagarna ............................

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag tror en högavlönad människa, som är frisk och kry, lättare kan ta ett straff - lite högre skatt - än att den som redan ligger ner på marken blir straffad genom lägre bidrag/försäkringar.

Men har vi så jäkla många loosers här i sverige så det är dom som ska vara normen?
Kanske vore bättre att se till att det inte är så många som ligger ner i stället.
Med andra ord, göra något åt orsaken i stället för att symptomen!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Men har vi så jäkla många loosers här i sverige så det är dom som ska vara normen?
Kanske vore bättre att se till att det inte är så många som ligger ner i stället.

Vara normen för vad?

Och vad är ditt ypperliga svar för att hela symtomen:va eller orsaken eller hur du nu tänkte..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

SÅ !
Där är samanfattningen av ALLT hur en människa fungerar.
Fan det bästa jag läst på otroligt länge.:tummenupp

Å hur kan en palestinasjal argumentera emot detta ?:va:glömdet

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vara normen för vad?

Och vad är ditt ypperliga svar för att hela symtomen:va eller orsaken eller hur du nu tänkte..

Vara normen för vilken politik rödgröna sörjan för.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Att den här tråden inte ballat ur o blivit låst!?:va

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Nej, jag tror inte vi har väldigt många losers i Sverige och de behöver därmed inte vara normen. Därför kan väl den stora majoriteten, som är friska och har ett arbete, hjälpa dem som inte har det?

Självklart är att förebygga och förekomma bästa sättet att hålla antalet som ligger ner på ett minimum, men vissa saker kan du inte styra över.

Vad är din plan, att göra något åt orsaken då någon får leukemi? Bröstcancer? Blodpropp? Parkinsons? Multipel skleros?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad är din plan, att göra något åt orsaken då någon får leukemi? Bröstcancer? Blodpropp? Parkinsons? Multipel skleros?

Det är så vitt jag har sett ingen som har klagat på att sjukpenning utgår till dom som behöver det.

Det är dom som sjukskriver sig för bagateller eller rent påhittade åkommor vi vill åt.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det är så vitt jag har sett ingen som har klagat på att sjukpenning utgår till dom som behöver det.

Det är dom som sjukskriver sig för bagateller eller rent påhittade åkommor vi vill åt.

Det vill nog alla.

Enda skillnaden i så fall, om jag uppfattat det hela rätt, är att den blå-gröna sörjan inte litar på folk och tror att alla fuskar, medan den röd-gröna sörjan tror gott om folk och litar på dem.

Tillägg efter en fundering: Så som man känner sig själv, så känner man andra? ;)

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...