Aha! Så det var DU!
shhh säg inte till nån
Aha! Så det var DU!
Jag tycker att dom ska ta bort blockpolitiken.
Det partiet som får mest röster är det partiet som ska styra.
Men oj. Vad händer då? Vart tog moderaterna vägen? Uj uj..
Jag mé
De flesta gillar att hjälpa sin familj ifall de har det svårt. Om barnen i en familj har det svårt ekonomiskt under tiden de till exempel pluggar så skjuter föräldrarna till lite pengar. Om föräldrarna har det svårt, då ställer barnen upp.
Jag ser hela Sverige som min familj och hjälper gärna alla som behöver det med den del av mina intjänade pengar som går till skatt. Men be mig inte att sätta in pengar direkt på ditt konto.
Självklart ställer man upp för vänner och familj m.m.
Men tänk lite på dig själv istället Palle, varför i helvete ska du hjälpa en massa andra människor som du inte känner?
Du kommer aldrig få någonting av det tillbaka, just för att det tyvärr inte finns så många personer likt du själv som har en omtänksam inställning gentemot sina medmänniskor.
Människan är en parasit, vilket visar sig allt mer tydligt i samhället.
Lägg du istället din positiva inställning på vänner/familj och bekanta, innan det är för sent och du sitter här med mig i surkuksbåten och ror.
Även jag var en fin omtänksam person en gång i tiden.
Självklart ställer man upp för vänner och familj m.m.
Men tänk lite på dig själv istället Palle, varför i helvete ska du hjälpa en massa andra människor som du inte känner?
Du kommer aldrig få någonting av det tillbaka, just för att det tyvärr inte finns så många personer likt du själv som har en omtänksam inställning gentemot sina medmänniskor.
Människan är en parasit, vilket visar sig allt mer tydligt i samhället.
Lägg du istället din positiva inställning på vänner/familj och bekanta, innan det är för sent och du sitter här med mig i surkuksbåten och ror.
Även jag var en fin omtänksam person en gång i tiden.
Har läst mååånga lååånga inlägg i denna tråd nu. Har en fråga:
Blandar folk (ni/nån) ihop sjukskrivna med socialbidragstagare?
Ett av jättemånga exempel: USA har fått 320 st Nobelpris, Ryssland har fått 22 st.
För att ett samhälle som belönar ambitiösa och flitiga människor alltid blir bättre än ett som straffar dem, i längden även för de som är sjuka.
Människan under hela evolutionen fått kämpa för överlevnad och framgång. Att plötsligt ta bort detta och säga "du får pengar även om du inte gör ett skit, men vänligen jobba flitigt ändå" fungerar inte. Väldigt många väljer att göra minsta möjliga om de inte har någon tydlig egen vinning av att jobba. Vi mår bäst av en lagom mängd press, så att vi har något att sträva efter. Detta är sedan länge bevisat i praktiken. Ett av jättemånga exempel: USA har fått 320 st Nobelpris, Ryssland har fått 22 st.
För mig är det obegripligt att folk fortfarande röstar på kommunisterna (Vänsterpartiet).
Jag tror en högavlönad människa, som är frisk och kry, lättare kan ta ett straff - lite högre skatt - än att den som redan ligger ner på marken blir straffad genom lägre bidrag/försäkringar.
Men har vi så jäkla många loosers här i sverige så det är dom som ska vara normen?
Kanske vore bättre att se till att det inte är så många som ligger ner i stället.
Med andra ord, göra något åt orsaken i stället för att symptomen!
...vi som är sjuka får bidrag ...
För att ett samhälle som belönar ambitiösa och flitiga människor alltid blir bättre än ett som straffar dem, i längden även för de som är sjuka.
Människan under hela evolutionen fått kämpa för överlevnad och framgång. Att plötsligt ta bort detta och säga "du får pengar även om du inte gör ett skit, men vänligen jobba flitigt ändå" fungerar inte. Väldigt många väljer att göra minsta möjliga om de inte har någon tydlig egen vinning av att jobba. Vi mår bäst av en lagom mängd press, så att vi har något att sträva efter. Detta är sedan länge bevisat i praktiken. Ett av jättemånga exempel: USA har fått 320 st Nobelpris, Ryssland har fått 22 st.
För mig är det obegripligt att folk fortfarande röstar på kommunisterna (Vänsterpartiet).
Vara normen för vad?
Och vad är ditt ypperliga svar för att hela symtomen eller orsaken eller hur du nu tänkte..
Intressant detta att du tydligen är sjukskriven men ändå tillräckligt frisk att köra roadracing och tydligen räknar du även med att bidragen ska kunna räcka till att finansiera karriären. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4838675#post4838675
Dina inlägg kan ju nästa göra självaste Ohly till en högermänniska! Snyggt jobbat kompis!
Men har vi så jäkla många loosers här i sverige så det är dom som ska vara normen?
Kanske vore bättre att se till att det inte är så många som ligger ner i stället.
Med andra ord, göra något åt orsaken i stället för att symptomen!
Vad är din plan, att göra något åt orsaken då någon får leukemi? Bröstcancer? Blodpropp? Parkinsons? Multipel skleros?
Det är så vitt jag har sett ingen som har klagat på att sjukpenning utgår till dom som behöver det.
Det är dom som sjukskriver sig för bagateller eller rent påhittade åkommor vi vill åt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|