Hur kan man vara höger?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag fattar fortfarande inte varför du blandar in kompisbegreppet i diskussionen.

Du hjälper dina kompisar. Du lurar inte dina kompisar. Du stjäl inte från dina kompisar.

Varför kan man inte utvidga det till att man hjälper sina medmänniskor, inte lurar dem och inte stjäl från dem?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Du hjälper dina kompisar. Du lurar inte dina kompisar. Du stjäl inte från dina kompisar.

Varför kan man inte utvidga det till att man hjälper sina medmänniskor, inte lurar dem och inte stjäl från dem?
Absolut. Just därför är alliansens politik mycket bättre. Den ser nämligen till att de som luras och stjäl idag inte längre får möjlighet att göra det.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Absolut. Just därför är alliansens politik mycket bättre. Den ser nämligen till att de som luras och stjäl idag inte längre får möjlighet att göra det.

Som jag skrev innan: Alliansen ser alla som potentiella tjuvar.

Har oppositionen gått ut explicit och sagt att det är bra att folk fuskar med bidrag?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Som jag skrev innan: Alliansen ser alla som potentiella tjuvar.

Har oppositionen gått ut explicit och sagt att det är bra att folk fuskar med bidrag?
Har Alliansen gått ut explicit och sagt att de ser alla som potentiella tjuvar?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Har Alliansen gått ut explicit och sagt att de ser alla som potentiella tjuvar?

De visar det explicit genom sin politik. ;)

Självklart var det lite att dra det till sin spets, likväl som att röda tror gott om människor och därmed medger högre bidragsnivåer då de inte verkar tro att någon fuskar. Så svart och vit är inte världen.

Som jag skrivit innan, jag tycker det är bra med kontroller. Mycket hellre många sådana än att försämra trygghetssystemen och sänka ersättningar.

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Ni vet att TS inte längre skriver i tråden, eller hur? En hel del intressanta inlägg men i detta fallet tror jag på troll

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ni vet att TS inte längre skriver i tråden, eller hur? En hel del intressanta inlägg men i detta fallet tror jag på troll

Får säga att han i så fall lyckades förvånansvärt bra. :hihi

För egen del har jag lyckats förvånansvärt bra att fördriva tiden. Hellre konstiga inlägg som slänger bensin på elden, än att sitta och surfa på Aftonbladet. :tummenupp

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Klart många fått det bättre, men det är på de andras bekostnad. Det finns ju ett ändligt antal pengar i hinken att ösa ur. Får någon mer så får någon annan mindre.

Nej, hinkens innehåll är inte konstant. En skattesänkning på X miljarder behöver inte leda till att det finns X miljarder mindre att fördela till offentliga sektorn, eftersom efterfrågan på varor och tjänster kan öka och i sin tur generera skatteintäkter. RUT och ROT-avdraget är ett exempel.
http://ekonomistas.se/2010/03/02/feltankt-om-rut/

Läs även gärna Finanspolitiska rådets rapporter:
http://www.finanspolitiskaradet.se/radetsrapporter.4.5dd459a31158f2d75c3800014084.html

så förstår du att skattesänkningar kan vara bra för samhället som helhet och inte bara de rika.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Det är väl bara att se hur bra de rödgröna har lyckat med att förvalta mandatet de fått.

Hur många var det nu igen..

100 nya fulltidssjukpensionärer per dag
140 nya full eller deltidssjukpensionärer per dag.

Under 10 års tid.

Tror du att det var så många som 100 personer per dag som skadade sig så illa att de aldrig någonsin skulle kunna jobba igen?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nej, hinkens innehåll är inte konstant. En skattesänkning på X miljarder behöver inte leda till att det finns X miljarder mindre att fördela till offentliga sektorn, eftersom efterfrågan på varor och tjänster kan öka och i sin tur generera skatteintäkter. RUT och ROT-avdraget är ett exempel.
http://ekonomistas.se/2010/03/02/feltankt-om-rut/

Läs även gärna Finanspolitiska rådets rapporter:
http://www.finanspolitiskaradet.se/radetsrapporter.4.5dd459a31158f2d75c3800014084.html

så förstår du att skattesänkningar kan vara bra för samhället som helhet och inte bara de rika.

Tack för länkar, men där fanns så mycket att läsa, att det orkar jag inte. Självklart leder skattesänkningar i mångt och mycket till att konsumtionen ökar, men jag tror den ökar mest då låginkomsttagares skatter sänks. De är i störst behov av att köpa på sig nya prylar de inte tidigare haft, eller byta ut gamla de har.

För övrigt finns det nog en nivå som är bäst. 0% skatt är dåligt. 100% skatt är dåligt. Att de som tjänar mer också betalar mer är inte heller något konstigt tycker jag. Får du ut 500.000 kr om året så är en hundralapp mer i månaden något du klarar av att betala utan problem.

Det är väl bara att se hur bra de rödgröna har lyckat med att förvalta mandatet de fått.

Hur många var det nu igen..

100 nya fulltidssjukpensionärer per dag
140 nya full eller deltidssjukpensionärer per dag.

Under 10 års tid.

Tror du att det var så många som 100 personer per dag som skadade sig så illa att de aldrig någonsin skulle kunna jobba igen?

Lät lite knepigt det du skrev:

"100 nya fulltidssjukpensionärer per dag"
"140 nya full eller deltidssjukpensionärer per dag."

Om det är ett direkt citat från någon sida så måste den som skrivit det varit smått förvirrad.

Last edited:

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Ar i USA pa semester just nu och sag en demonstration pa nyheterna dar en snubbe hade en skylt med texten "God hates taxes..." :D

Sverige maste vara det enda landet i varlden dar man kan ga till val pa att vilja HOJA skatterna, speciellt nar vi redan har bland de absolut hogsta skattetrycken i varlden, ar det aldrig nog?

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Ar i USA pa semester just nu och sag en demonstration pa nyheterna dar en snubbe hade en skylt med texten "God hates taxes..." :D

Sverige maste vara det enda landet i varlden dar man kan ga till val pa att vilja HOJA skatterna, speciellt nar vi redan har bland de absolut hogsta skattetrycken i varlden, ar det aldrig nog?

De röda verkar inte kunna få nog. Har alltid velat, kommer alltid vilja kväva människor.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article1243190.ab

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Lät lite knepigt det du skrev:

"100 nya fulltidssjukpensionärer per dag"
"140 nya full eller deltidssjukpensionärer per dag."

Om det är ett direkt citat från någon sida så måste den som skrivit det varit smått förvirrad.

Går det upp en klocka? :tungan

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Går det upp en klocka? :tungan

Inte mer än att den som skrivit det måste ha varit typ onykter. :fyllisar

Och ditt inlägg, om det gick upp en klocka, låter lika förvirrande. Antingen går det väl upp ett ljus, eller så ringer en klocka? :tungan

Jag får nästan uppfattningen att någon här försöker göra mig mer förvirrad än vanligt. :mad:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inte mer än att den som skrivit det måste ha varit typ onykter. :fyllisar

Och ditt inlägg, om det gick upp en klocka, låter lika förvirrande. Antingen går det väl upp ett ljus, eller så ringer en klocka? :tungan

Jag får nästan uppfattningen att någon här försöker göra mig mer förvirrad än vanligt. :mad:

Gnägg, menade givetvis en ljusklocka :rolleyes:

Klart att resultatet blir mindre med ett antagande än med 2 som går att kombinera eller köra ensamma :va

Tex,
hur många har 1 barn i Sverige?
hur många har 1 eller 2 barn i Sverige?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Gnägg, menade givetvis en ljusklocka :rolleyes:

Klart att resultatet blir mindre med ett antagande än med 2 som går att kombinera eller köra ensamma :va

Tex,
hur många har 1 barn i Sverige?
hur många har 1 eller 2 barn i Sverige?

Du hade ju frågetecken efter, så dina exempel förstod man ju. :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin