Freedom
Ny medlem
Tankade idag och betalade runt 6:50 litern, ska sägas att jag är i USA där man gnäller som fan över bensinpriset.
Ni är bara snåla. V-Power säger jag bara. Betala och var glad!
Tyvärr så har dom förstört V-power nu innehåller det 5 % etanol och dom har sänkt oktantalet. Statoil och Preem har forfarande etanolfri 98. Statoil innehåller 98,5 ron så bättre du tankar på Statoil
Tyvärr så har dom förstört V-power nu innehåller det 5 % etanol och dom har sänkt oktantalet. Statoil och Preem har forfarande etanolfri 98. Statoil innehåller 98,5 ron så bättre du tankar på Statoil
Allvarligt!? Du gissar inte - kall fakta?
Jo jag glömde OKQ8 skriver att deras 98 kan innehålla etanol. Så vad jag vet så är det endast Statoil och Preem som har (ren) bensin kvar
Ja.. Känns lite som sosse-matte det där.
Skatterna agerar multiplikatorer på råvarupriset och dessa har de facto varit ganska turbulenta under de senaste årens oro i mellanöstern.
Att sen oljemarknaden är spekulationsutsatt och bolagen köper på sig depåer gör ju att svängarna ibland blir ännu större.
Att Opec nyttjar systemet gör det inte bättre..
Men frågan är om inte de ´höga skatterna är positiva. Hade vi inte haft höga oljeskatter hade vi fortfarande värmt våra hus med olja och haft 2-glasfönster istället för bergvärme, värmeväxlare och fina 3-glasfönster med välisolerade karmar osv..
All utveckling kräver investeringar, det här är en av dem.
Vidare är sverige ett av få länder i europa idag med stabila statsfinanser. Det är bara att välja, ska vi följa Norges väg mot ekonomiskt oberoende, eller Greklands mot skuldsanktioner och statskonkurs?
har sverige verkligen så "stabila" finanser? källa på det tack! ska höga drivmedelsskatter rädda sverige från konkurs eller vad vill du ha sagt?
är det plötsligt ok med höga skatter??? tyckte jag hörde moderater skrika sig hesa om just det höga skattetrycket i det här landet men nu verkar det helt tydligen vara okej!!! en bibehållen ALLMÄN välfärd för ALLA kräver också att ALLA bidrar till den via skattesedeln men det verkar ha gått dig förbi!
Att sedan M har gått och blivit S är sorgligt.
Orkade inte läsa egenom hela tråden men såg ordet Etanol, ingen som konverterat sin Cykel?
Skulle de fungera, även längre tid?
Någon hade gärna fått dela nån länk men en etanol hoj låter ju roligt och intressant och även om etanol inte kan produceras för att tillfredsställa vårt oljebehov så lär det ju funka att driva nöjesresor på hojar med
Är väl tyvärr ett krav för att få regeringsmakten i Sverige. Iaf längre än 4 år.
Ungefär som att det i USA finns "mycket höger" och "lite mindre höger" att välja mellan...
Sett från svenskt perspektiv ja, i Sverige kan man ju i princip välja mellan vänster och lite mindre vänster...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|