Hur kass är Triumph?

Status
Ej öppen för fler svar.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
2ro3oyh.jpg
[

Kränkt några utvecklingsstörda på sistone? Inlägget är anmält.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@On/offroad

60% av dina inlägg är direkt riktade personangrepp och de resterande 40% är enbart skrivna för att uppvigla. Jag ändrade mitt inlägg efter att folk tagit illa upp, så vad är ditt problem? Har du inget vettigt att tillföra tråden utan uteslutande måste skriva personangrepp för att få uppmärksamhet, så säger det mer om dig än mig. Om du i fortsättningen har problem med något jag skriver, så skicka ett pm.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag förstår inte riktigt att folk inte bara ignorerar honom när han börjar. Han är ju så sorgligt uppenbar när han kommer igång, och att diskutera med honom ger bara en massa brus i diskussionen.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Är det konsensus att Triumphkvalitén är undermålig eftersom de tillverkar en modell med speciellt utseende som inte alla gillar?
Eller skall diskusisionen fortsätta?
Behövs det en ny tråd om BMW sedan, eller kan man överföra slutsatsen?

För det första råder det inte konsensus om något på denna tråd. Att kvalitén på trajan är undermålig är ett känt faktum som även intygats/styrks i otaliga inlägg från förtvivlade tidigare & nuvarande ägare av trajor. Att sedan hojen utöver det är ful gör inte saken direkt bättre. Men ett direkt orsakssammanhang mellan utseende & kvalitet finns ej ( trodde du verkligen det själv...:va); däremot mellan tillverkningsland & kvalitet. :fakta

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För det första råder det inte konsensus om något på denna tråd. Att kvalitén på trajan är undermålig är ett känt faktum som även intygats/styrks i otaliga inlägg från förtvivlade tidigare & nuvarande ägare av trajor. Att sedan hojen utöver det är ful gör inte saken direkt bättre. Men ett direkt orsakssammanhang mellan utseende & kvalitet finns ej ( trodde du verkligen det själv...:va); däremot mellan tillverkningsland & kvalitet. :fakta

Ett "faktum" bara du känner till.
retard.jpg

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
@On/offroad

60% av dina inlägg är direkt riktade personangrepp och de resterande 40% är enbart skrivna för att uppvigla. Jag ändrade mitt inlägg efter att folk tagit illa upp, så vad är ditt problem? Har du inget vettigt att tillföra tråden utan uteslutande måste skriva personangrepp för att få uppmärksamhet, så säger det mer om dig än mig. Om du i fortsättningen har problem med något jag skriver, så skicka ett pm.

Han påstår också att han ignorerar Jantelagen också men fan ta den som inte synkar med hans normer...
:confused:

För övrigt har jag en polare (som jag iofs inte träffar så ofta numera) på 55+ som åkt sporthoj sedan han var 17.
Han har av någon anledning aldrig ägt Gixxers men i princip allt annat och han byter ibland en gång mitt i säsongen så mycket cyklar har det blivit.

Han är om jag inte räknar fel inne minst på sin tredje Triumph under 2000-talet och jag är säker på att han inte köpt dessa om han inte ansåg att de är roliga att köra och hyfsat bekymmersfria.

MC Doktorn

Guest
Märkligt att denna tråd inte stängs ned då det i princip bara skrivs massa skit. TS har sannolikt inte fått svar på frågan och inte heller någon annan heller.

Skärpning SH moderatorer ni måste vara mer aktiva, ta bort skräpinläggen eller stäng ner tråden om det spårar ur.

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Märkligt att denna tråd inte stängs ned då det i princip bara skrivs massa skit. TS har sannolikt inte fått svar på frågan och inte heller någon annan heller.

Skärpning SH moderatorer ni måste vara mer aktiva, ta bort skräpinläggen eller stäng ner tråden om det spårar ur.

Har du rapporterat något inlägg då?
Du tror väl inte att moderatorerna sitter och läser alla inlägg?

MC Doktorn

Guest
Har du rapporterat något inlägg då?
Du tror väl inte att moderatorerna sitter och läser alla inlägg?
Tror du att det räcker ?

Jag tycker det är självklart att en moderator ska vara aktiv och intresserad av att städa upp bland alla skitinlägg.
Detta forum är bland det sämsta jag varit med om överhuvudtaget, tom Flashback är många gånger bättre. För att inte tala om Soe.se, vilken klass skillnad.
Det har varit svårt att få moderatorer att ställa upp och långa tider har det varit utan.
Läs igenom tråden och konstatera att det handlar om trakasserier, massa personliga påhopp och en oerhört låg Etik.

Som sagt det är min personliga åsikt :).

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
.........Att sedan hojen utöver det är ful gör inte saken direkt bättre. ........

Hojen är ful ? Senast jag kollade fanns det än mängd olika Triumphmodeller.

Dom flesta märken har ett flertal modeller för att alla skall kunna hitta något som faller dom i smaken vad gäller utseende och användningsområde.

Du kan väl inte påstå att alla Triumph är fula medan alla andra märkens modeller är snygga ?

Saxat från Suzuki problems

2005-2006 SUZUKI GSX-R1000
STRUCTURE: FRAME AND MEMBERS:UNDERBODY SHIELDS
Units affected: 26082
AMERICAN SUZUKI MOTOR CORP.
Report Date: 2009-01-16
Summary: AMERICAN SUZUKI (SUZUKI) IS CONDUCTING A SAFETY IMPROVEMENT CAMPAIGN INVOLVING 26,082 MY 2005-2006 GSX-R1000 MOTORCYCLES. CRACKING OR BREAKAGE OF THE MOTORCYCLE FRAME CAN OCCUR IN CERTAIN EXTREME SITUATIONS WHERE UNUSUALLY HIGH STRESS IS PLACED ON THE FRAME. REPEATED HARD LANDINGS FROM HAZARDOUS MANEUVERS SUCH AS EXTREME OR EXTENDED WHEELIES OR OTHER STUNTS MAY GENERATE SUFFICIENT STRESS TO CAUSE THIS PROBLEM.

eller

2007 SUZUKI GSX-R1000VEHICLE SPEED CONTROL
Units affected: 13398
AMERICAN SUZUKI MOTOR CORP.
Report Date: 2007-08-15
Summary: ON CERTAIN MOTORCYCLES, EACH TIME THE IGNITION SWITCH IS TURNED OFF, THE ENGINE CONTROL MODULE (ECM) PRE-SETS THE POSITION OF THE IDLE SPEED CONTROL (ISC) VALVE FOR SUBSEQUENT ENGINE STARTING BY OPENING THE VALVE COMPLETELY AND THEN CLOSING IT TO A START-UP POSITION.
39400 felaktiga Gixrar vilket skit :)

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Du borde träna upp din läsförståelse, den brister, vidare bör du försöka att sluta att gå till personangrepp & kränkningar när argumenten tar slut, det är bara pinsamt.

Jo du verkade ju ta åt dig, men du har rätt, förstår ingenting av det du skriver, om det är min läsförståelse eller ditt intellekt som brister vet jag inte. Ska dock låta bli att reta mig mer på det du skriver, tyckte bara det var totalt onödigt och inte sakligt. Lovar för ditt stora egos skull att jag inte ska skriva mer i denna tråd då den spårat ur totalt!

Hoppas slippa se så mkt av dig mer i någon tråd överhuvudtaget på SH men den risken e väl inte så stor. :glömdet

sportbike

Guest
Jodå, moderatorerna läser allt dom hinner, dock har de flesta ett vanligt jobb att sköta och dessutom försöker man ju ta ut hojen så mycket som möjligt mellan regnskurarna.
Om du/ni tycker att det börjar spåra ur, rapportera istället för att fortsätta mata trollen.
Stänger den här nu eftersom den gjort sitt i ämnet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S